Ik ben er klaar mee! Ik heb een k*tzadel, letterlijk!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Ik ben er klaar mee! Ik heb een k*tzadel, letterlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 21:48

Na vanavond ben ik er klaar mee, ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik ben momenteel vreselijk gefrustreerd!

Na het drama een passend zadel te vinden voor mijn paard, hebben we nu het drama dat dit zadel blijkbaar steeds minder passend is voor mij. Op paardlief ligt het super, met de dag beter, maar ik rij mij met het verstrijken van de tijd steeds vaker open aan de voorkant! En ik ben op het punt gekomen dat dit inmiddels dagelijks is. Ik kan twee dagen paardrijden en dan moet ik 1 tot 2 dagen longeren om mijn doos weer te laten genezen. Mijn plezier in het paardrijden is eigenlijk verdwenen, ik vind het maar een pijnlijke bedoening worden. Mijn paard loopt slecht omdat ik niet kan zitten. Ik rij met een wielrennersbroek, een bontje op mijn zadel maar niets lijkt te werken. Potten Sudocreme gaan er doorheen op deze manier.

Ik kan geen nieuw of tweedehandszadel kopen, daar mis ik toch echt de financiele middelen voor. Het zadel wat ik nu heb is van de persoon met wie ik het paard in eerste instantie samen leasde (ik ben alleen overgebleven) dus ik kan het ook niet omruilen voor een ander zadel. De zadelmaker heeft er naar gekeken en het zadel om die reden van achter opgehoogd (vanwege spiergroei van paard) maar dit lijkt het alleen maar erger te hebben gemaakt.

Wie o wie kent dit probleem maar nog meer..... wie heeft de oplossing? Want ik begin mijn plezier in paardrijden in een rap tempo kwijt te raken.

Nikka

Re: Ik ben er klaar mee! Ik heb een k*tzadel, letterlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:52

Seatsaver?
Paard meer op achter zetten zodat je minder voor in het zadel gezet wordt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:53

Probeer eens een barefoot, of ander boomloos zadel. Die zitten echt goddelijk Tong uitsteken Kun je uren op zitten zonder ook maar een beetje pijn aan je kont Ja

Ze passen vrij makkelijk op de meeste paarden. Zijn niet zo gek duur. En in verschillende soorten en maten te koop.

Misschien eens een gratis testzadel huren?

Ik had zelf ook altijd veel last van die harde zadels, het ene natuurlijk meer dan het andere, maar al die boomzadels vond ik gewoon veel te hard, ik kreeg zelfs blauwe plekken aan de binnenkant van m'n benen bij sommige zadels.
Nu nooit meer last van gehad Lachen

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 21:55

Zoals ik al zei, ik rij al met een schapenbontje (seatsaver maakt het probleem alleen maar erger). Het paard meer op achter zetten is moeilijk als je zelf niet kan zitten. Het probleem is pas echt erg geworden sinds we dat aan het trainen zijn!

Barefoot past niet...... Dit paard heeft een extreem hoge schoft en de ruimte naast de schoft is erg smal. Het is geprobeerd en het heeft geen steun. Met tot gevolg een erg boos paard.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:57

MysticTinker schreef:
Probeer eens een barefoot, of ander boomloos zadel. Die zitten echt goddelijk Tong uitsteken Kun je uren op zitten zonder ook maar een beetje pijn aan je kont :j

Helaas zit de pijn aan de andere kant Clown

Maar je hebt wel gelijk Knipoog

Ook al schrijft de TS dat een ander zadel geen optie is, ben bang dat er weinig anders overblijft. Een zadel moet niet allen goed op je paard passen, maar jij moet ook goed in je zadel passen Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:59

maaikemuis schreef:
Zoals ik al zei, ik rij al met een schapenbontje (seatsaver maakt het probleem alleen maar erger). Het paard meer op achter zetten is moeilijk als je zelf niet kan zitten. Het probleem is pas echt erg geworden sinds we dat aan het trainen zijn!

Barefoot past niet...... Dit paard heeft een extreem hoge schoft en de ruimte naast de schoft is erg smal. Het is geprobeerd en het heeft geen steun. Met tot gevolg een erg boos paard.

Dat had de mijne ook en dat was juist de reden waarom boomloos als enige zadel nog ging....... Maar er zit nogal wat verschil in de verschillende boomloze zadels hoor Knipoog

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 22:01

Boomloos is geprobeerd, maar helaas (werkt niet voor mijn paard).

Het probleem is dat ik werkelijk van alles op zijn rug heb gehad. KN, Kieffer (dat is nog erger aan mijn kant), Ainsley (heb ik zelf in de kast hangen), BR, Wintec, Knightrider het past allemaal niet. Het is een paard met een extreem hoge schoft! Een schoft die misschien mede het probleem veroorzaakt. Mmmm, plastische chirurgie is misschien een optie, voor hem!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:06

Dat wordt een tripje naar de sportwinkel voor een tok!!! Clown

Afbeelding

Haha!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 22:11

Hahahahaha, moet ik ook aan de plastische!

Hoef ik niet eens voor naar de sportwinkel, geloof dat we ze bij de urologie zo wel hebben liggen......Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:12

Maarru, je rijdt met een wielrennersbroek Blond
Dan verbaast het mij eigenlijk niet dat je last van je voorkant krijgt? Clown

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:12

maaikemuis schreef:
Hahahahaha, moet ik ook aan de plastische!

Hoef ik niet eens voor naar de sportwinkel, geloof dat we ze bij de urologie zo wel hebben liggen......Lachen

ROFL ROFL ROFL

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 22:14

Die wielrennersonderbroek is een probeerseltje om te kijken of dat misschien verlichting gaf, helaas........

Kan natuurlijk ook gewoon het paard de deur uit doen en een fiets kopen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:15

BitchyWitchy schreef:
MysticTinker schreef:
Probeer eens een barefoot, of ander boomloos zadel. Die zitten echt goddelijk Tong uitsteken Kun je uren op zitten zonder ook maar een beetje pijn aan je kont :j

Helaas zit de pijn aan de andere kant Clown

Dat zag ik ook al inderdaad, kan ik me voorstellen bij een heel smal zadel, maar bij een barefoot heb je daar toch echt geen last van Haha! Of je moet al heulll vreemd zitten, met n mega holle rug ofzo, of helemaal voorover..

Maar inderdaad, er zijn nog veel meer soorten boomloze zadels.
Wanneer heb je die barefoot getest? Want de afgelopen jaren zijn de zadels al een aantal keren flink aangepast, en pas geleden weer. Verder zie ik vaak dat ze gewoon te ver naar voren worden gelegd, óp de schouder in plaats van daar achter, en dan liggen ze al snel boven de schoft. Maar als je em op de goede plek legt dan kan ie de schoft toch bijna nooit in de weg zitten.
Andere fijne merken zijn bijvoorbeeld de Ghost, en de Startrekk (dressuur bv), allebei van buitenzinnig.nl Ook daar kun je testzadels bestellen, en die twee merken hebben ook vrij veel schoftruimte, nog meer als barefoot volgens mij.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:16

Ah zo Tong uitsteken
En je hebt ook geen verkeerd ondergoed? Clown
Zit je wel op de juiste plek in het zadel, beugels niet te lang/kort? Tong uitsteken

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:19

Ik heb het probleem ook (helaas) gehad en heb ook een paard met een extreem hoge schoft. Het zadel wat ik in eerste instantie had was een Kieffer Lusitano (nieuw gekocht en best duur). Ging goed in de B t/m L2 maar naarmate ik verder kwam en meer door moest gaan zitten werd het steeds pijnlijker. Is inderdaad echt geen lolletje en verpest je rijplezier (kreeg gewoon schrik om er weer op te moeten). Uiteindelijk heb ik dit zadel ingeruild voor een (tweedehands) Hulsebos. Deze is ook geschikt voor een hoge schoft maar zit veel zachter. Nu ben ik gelukkig van het probleem af en heb weer plezier in het rijden.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:21

MysticTinker schreef:
Dat zag ik ook al inderdaad, kan ik me voorstellen bij een heel smal zadel, maar bij een barefoot heb je daar toch echt geen last van Haha! Of je moet al heulll vreemd zitten, met n mega holle rug ofzo, of helemaal voorover..

Of mega grote schaamlippen hebben........

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:23

Jeetje dat lijkt me inderdaad een lastig probleem. Misschien kan je een barebackpadje kopen zodat je in elk geval nog een beetje kan trainen geeft toch iets meer houvast als helemaal zonder zadel( als tussen oplossing, weet niet of je hier ook last mee hebt). Kan je in de tussentijd opzoek gaan naar een passende oplossing. Misschien een spaans zadel die zit is helemaal anders dus misschien zit dat beter voor je. En je heb er zachte modellen tussen. Maar naar mijn idee kan je hier toch goed mee dressuren en zitten er ook tussen voor paarden met hele hoge schoft. Ikzelf heb er verder nooit last van gehad maar hoop dat je snel een passende oplossing vind paardrijden is veelste leuk om het te laten verpesten door een zadel dat niet naar wens zit.Knipoog

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:26

maaikemuis schreef:
De zadelmaker heeft er naar gekeken en het zadel om die reden van achter opgehoogd (vanwege spiergroei van paard) maar dit lijkt het alleen maar erger te hebben gemaakt.

Geloof mij, dat lijkt niet zo, dat is zo... Ik heb hetzelfde probleem (en helaas geen echte oplossing voor je). Ik rij met lucht en heb net de kussens achter weer wat leger laten maken zo heb ik iets minder last. Als ik niet te veel stap en in draf alleen lichtrij gaat het nu weer goed.

Buiten rij ik boomloos, dan heb ik geen enkel probleem. Kan ik echt uren rijden.

Je hebt dus niets aan mijn post behalve dat ik je even wil laten weten dat ik met je meevoel (letterlijk en figuurlijk...).

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 22:28

Ik bel moren zowiezo maar eens even de zadelmaker op.....

Ben wel heel blij dat er mensen zijn die het herkennen! Helaas heb ik niet de centjes om een zadel te kopen. Of ik moet een zadel tegenkomen dat precies past (bij paard en mij) en ingeruild kan worden.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:33

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 09-01-26 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 06:04

he maaik,ik wist niet dat het zo erg was joh............ik zag je al tijden met een bontje rijden,maar heb je zo'n gel seatsaver al gehad?

Scaramouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 06:12

Heel herkenbaar heb precies hetzelfde met mijn Stubben zadel, maar het past gelukkig op mijn paard, ook met een extreem hoge schoft...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 07:32

Herkenbaar probleem, ik had het ook bij veel zadels mn Kieffer.
Waar ik wel fijn op kon zitten was de (oude) KN Symphonie. Iberosattel heeft voor dit probleem een speciaal zadel ontwikkeld. Maar ja, als je je geen andere kunt veroorloven houdt het al gauw op denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 07:40

Ben ik toch wel benieuwd hoe het zadel op je paard ligt als je niet op je kont kunt zitten. Dan zal je paard je dus naar voren trekken en jouw op zijn schouders zetten, dus erg op de voorhand lopen.

Of je inch is te klein zodat je hele kont niet in het zadel past. Heb je foto om te zien hoe je zit en hoe het zadel bij je kont past??

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 07:41

Hier ook hetzelfde probleem gehad. Gelukkig 'gehad' want ik heb toen wel een ander zadel gekocht (grote rib uit mijn lijf, dat wel Tong uitsteken ) en het is nu zo goed als over. Mijn paard had hetzelfde probleem als de jouwe. Extreem hoge schoft die aan de zijkant snel wegvalt. Al die merken die je opnoemt heb ik ook gepast en pasten niet maar ik heb nu een Anatomica en die paste als gegoten! Bovendien heb ik een zitmaat groter genomen en dat scheelde ook heel veel! (Ben van 17 1/2 naar 18 inch gegaan) Mijn Anatomica was echt het enige zadel wat op Jumper paste, en ondertussen heb ik een nieuw paard met zo'n zelfde gekke schoft en daar past het gelukkig ook perfect op want ik zag mijn problemen al weer terugkeren. Gelukkig niet dus...