[WN] Staartzak, hoe, wat, waar

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CustomSAN

Staartzak, hoe, wat, waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 21:27

Ik ben op zoek naar een goede staartzak. Er is genoeg over te vinden op internet maar ik kom er niet uit. Naar mijn idee is een staartzak met 3 cubes sowieso het stevigst, 3 vlechten in de staart, cubes eromheen, daar 1 grote vlecht van maken. Maar waar vind ik een juiste, waar te koop? Of heeft iemand anders misschien de gouden tip, mbt afzakken e.d. Of raden jullie me een andere staartzak aan. Alvast bedankt!

8nnemiek

Re: Staartzak, hoe, wat, waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:32

Bij mijn paard blijft ie met klittenband nog steeds prima zitten Lachen
3 vlechten maken en dan nog een laatste vlecht vind ik altijd zo'n gedoe Bloos Te lui voor haha, en dan heeft ie altijd zoveel kleine krulletjes. Maarja dat kan ook best mooi zijn. Ik vind persoonlijk niet dat die met 3 zakken steviger zit dan de ene zak.
En klittenband vind ik zelf wat makkelijker dan een touwtje omdat ik met die touwtjes steeds in de knoop zit met de staartharen Bloos
Maar ik denk dat het echt persoonlijk is, want ik ken ook veel mensen die juist een hekel hebben aan klittenband.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:35

Waarom zou je eerst 3 vlechten maken?Je verdeelt de staart gewoon in 3 strengen, door de tubes halen en dan 1 vlecht maken en klaar....Je staart blijft er beduidend mooier van Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:39

Krijgen jullie die losse strengen dan gewoon in zo'n tube gestopt? Ik krijg die echt niet tot onderin, gaat zich altijd bovenaan ergens ophopen.. maarja die van mij heeft dan ook een megadikke staart, misschien daardoor..

CustomSAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 21:57

Ok, maar heeft iemand ook tips waar ik goede zakken kan kopen? En dat klittenband, maak je dat vast door de vlecht heen bovenaan net onder de wortel of bovenaan om de hele vlecht heen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:06

Ik maak dat inderdaad net onder de wortel vast. Eerst een vlecht erin, staartzak er omheen, en dan de klittenband bovenaan door de vlecht heen halen. Kun je met je ogen dicht vastmaken, en blijft super zitten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:07

TS wilt gewoon weten wat voor staartzak hij het beste kan kopen, hoe je die bevestig en vooral WAAR je die kan kopen. Of hij nou eerst 3 vlechten maak en dan 1 of gewoon los, dat is aan hem zelf.
Misschien dat iemand daar een antwoord op kan geven?
Knipoog

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:00

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:01

IJP op bokt maakt mooie staartzakken, je moet haar maar even opzoeken!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:01

IJp meld zich!

Hoi!
Ik maak staartzakken, ook voor eventueel dikkere staarten Haha! ik zag in je profiel een Fjord en die heeft meestal een dikkere staart dan een quarter. De staartzak word over het algemeen toch voor een quarter gemaakt. Knipoog
Ik heb diverse mogelijkheden qua kleur en model. Ik maak enkele zakken en ook die je moet invlechten.
Voor verdere info kun je me altijd pb-en!

Groeten Angelique.

IGHD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:33

Staartzakken zijn ook te koop via www.justwestern.nl
Volgens mij kun je ook specifieke wensen opgeven.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:02

zelf maken is ook een optie, gewoon leuk stevig stofje halen, tunneltje bovenaan stikken, elastiek erdoor of klittenband sluiting en klaar ben je!
of pijp van oude spijkerbroek afhalen, iets smaller maken indien nodig en dan heb je een prima stevige staartzak.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 23:31

Een panty kniekousje wel ook wel als staartzak dienen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:08

kan ook, maar die is zo dun dat twee keer met staart tegen de muur zwiepen en weg pantykousje....