Hoe vallen de Anky dekens?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

Hoe vallen de Anky dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 20:04

Hey Bokkers,

Ik heb vandaag een nieuwe Anky staldeken gekocht bij de dekendump van Hypo.
Normaal zit mijn pony tussen maat 175/185 in. Ze is 1,51 m. Ik heb nu een anky deken in maat 185.
Ik had vorige week een Scapa fleece maat 195 op mijn pony gelegd om te kijken en die was wat ik al dacht nogal wat te groot. Nu heb ik de dekens vandaag op elkaar gelegd en scheelde dit niet erorm veel. Misschien 10 cm. Ook de onderlengte scheelde niets. De Anky deken was nog langer!

Maar nu is mijn vraag:
Kan ik wel een fleece deken met een staldeken vergelijken en valt een fleece deken altijd wat kleiner?
Hoe vallen de Anky dekens bij jullie paarden?

Groetjes!
Lindsey

#Ymke#

Re: Hoe vallen de Anky dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:29

Ik heb alle dekens 195 voor mijn paard, zowel fleece als de ankydeken. Pasvorm is bij hem echt super!

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 12:59

ja ik bedoel niet qua maat maar in het algemeen. Is een fleece deken maat 195 groter als een stal deken maat 195? Omdat fleece rekt? De deken die ik nu heb vind ik ook heel mooi. Ik ga hem vanavond op mijn pony passen. Hoop dat hij goed zit!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:38

Ik zeg toch dat ik van alle dekens dezelfde maat heb? Imo valt fleece niet groter ofzo dan staldekens.

MoniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:15

Het maakt niet uit of het nu een fleece of staldeken is, maar er kan weleens wat verschil zitten tussen het ene of het andere merk.
Bijv dat HH kleiner of groter uitvalt dan Rambo ofzo.. Maar het is niet zo dat je bij een fleecedeken mt 175 móet pakken als je 185 in je andere dekens hebt!
Ik heb zelf ook een Anky outdoordeken gekocht bij Hypoweert tijdens de dekendagen Knipoog
Meteen gepast, hij heeft altijd mt 205 en ook nu: past perféct!
Hij heeft echt een goede pasvorm, ook de hals die ik erbij heb gekocht, dat is echt een slim ding Ja

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:02

Ik vind de Anky dekens wat klein vallen.. Mijn paard heeft normaal 1.95.. Maar van de Anky had ik echt een 2.05 nodig..

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 16:41

Darkness85 schreef:
Ik vind de Anky dekens wat klein vallen.. Mijn paard heeft normaal 1.95.. Maar van de Anky had ik echt een 2.05 nodig..

Ja dat vind ik ook wel...
Mijn deken past perfect op mijn pony! Hij is misschien niet ietjes te lang.
Terwijl ze normaal toch een maat kleiner heeft.