scapa vzh valt klein of gekrompen in de was?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

scapa vzh valt klein of gekrompen in de was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 08:20

hallo,ik heb nu enkele scapa dekjes gehad dr en vzh.
ze bestaan alleen in fullmaat toch??

de dressuurscapa's vind ik echt grote dekjes en vallen onder mijn 18 inch dr zadel op mijn haflinger van 1.40 te groot(te veel stof over onder mijn dressuurzadel)...ook na wassen zitten ze hetzelfde.

op mijn grote haflinger met 18 inch zadel staat het wel in verhouding met de pony,dus op paarden past het in ieder geval mooi...

maar nu de scapa vzh die past mooi onder mijn toenmalige 17,5 inch vzh zadel(voor 18 vind ik het echt net aan).stond dus ook goed in verhouding op mijn 1.40 pony.

nu net heb ik een rose scapa gekocht en deze is 1 cm korter in lengte en 3cm in lengte dan mijn beige.
Afbeelding
Afbeelding

deze vind ik prachtig onder 16 inch kinderzadel staan,misschien 17 inch ook nog.
Afbeelding

hier een foto van de beige onder de thorowgood 18 inch,ik vind dit toch te klein..laat staan de rose.
Afbeelding

maar scapa is toch alleen in full verkrijgbaar?
krimpen ze dan in de was?
of bestaat er ook maat cob?

dravergekkie

Re: scapa vzh valt klein of gekrompen in de was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:23

scapa is indd alleen in full te krijgen.

of ze in de was krimpen volgens mij niet hoor heb die van mij laatst ook gewassen.
mischien omdat die beige een oude collectie is en die roze een nieuwere dat er toevallig verschil in zit ?

edit : of die roze is mischien te heet gewassen ?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:31

ik heb 2 scapa full dressuur onder een 18 inch zadel; ik heb een keer het oude model (net zoals de beige van jou) en 1 keer het nieuwe model (zoals de roze van jou)en ze liggen perfect; een voorbeeld hiervan is in mijn profiel te bekijken

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 09:58

dressuur heb ik ook niets over te klagen..

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:03

Mijn Scapa full vzh staat ook veel mooier onder een 16 inch. Onder een 18 inch vind ik hem wat te klein, maar niet veel te klein.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:38

die van mij, (nieuwe collectie) is wel gekrompen in de was, en past nu niet meer goed onder mijn zadel Clown

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:57

Ik heb van de oude collectie een vzh full gehad (die jij ook hebt die beige) en vond hem echt klein uitvallen qua de lengte. De ruglengte was daarentegen wel weer goed.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:32

ladypaard schreef:
die van mij, (nieuwe collectie) is wel gekrompen in de was, en past nu niet meer goed onder mijn zadel Clown

Dit heb ik ook, de dressuurversie. Scheve mond Vind het erg jammer, want heb ze gewoon voorzichtig gewassen op een kort programma op 30 graden. Kon gelijk merken dat 'ie gekrompen was, hij lag minder mooi onder m'n zadel helaas.

De dekjes van de nieuwe collectie schijnen sowieso kleiner te zijn!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:39

ik heb zelf ook een scapa vz dekje, moet zeggen dat hij onder mijn 18 inch zadel ook heel kort ligt, maar het past wel net aan

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:50

Roelke_ schreef:
ladypaard schreef:

Dit heb ik ook, de dressuurversie. Scheve mond Vind het erg jammer, want heb ze gewoon voorzichtig gewassen op een kort programma op 30 graden. Kon gelijk merken dat 'ie gekrompen was, hij lag minder mooi onder m'n zadel helaas.

De dekjes van de nieuwe collectie schijnen sowieso kleiner te zijn!

echt?? op welk wasprogramma heb je het gewassen dan??

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:58

Gewassen op fijn programma geloof ik.. Met vloeibaar wasmiddel, kort programma. Ik heb er 2 van, en de 2e van de week ook voor het eerst gewassen. Dus zal eens kijken of die ook iets is gekrompen. Misschien had ik net een foutje, dat kan ook...

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:07

Met mijn (inmiddels verkocht, wegens verkoop pony en me vz-paard geen vzh zadel heeft) scapa dekje had ik geen last van een krimpend dekje. Bij mij lag hij onder een 17,5 inch vzh zadel en daar lag hij netjes onder Ja
Ik vond het ook erg jammer dat ik hem weg moest doen Scheve mond

ing0204

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:16

ik heb de vz onder 17 inch liggen. Passen verder prima. Wassen doe ik ze heel vaak (elke week) maar wel koud en zonder centrifugeren stoeltje in de douche en laten drogen, nog nooit gekrompen. En met mooi weer gewoon buiten drogen Haha!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:50

Ik heb nieuwe Scapa VZH (zelfde model als jou roze) onder een 17" vzhzadel en dat past erg goed, maar moet wel zeggen dat die Scapa best een stuk kleiner is dan mijn andere vzh dekjes Ja

Kimm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:48

Volgens mij zijn die vzh kleiner? ik had een dressuur die was inderdaad ook beter!