Op zoek naar nieuwe teugels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Op zoek naar nieuwe teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 16:06

Willow is nogal een sterk ventje, en dat mag geweten... Onlangs heeft hij tijdens de les een teugel stuk "getrokken" - na een galopwissel werd hij nogal enthousiast, gaf een bokje, en trok de teugels uit mijn handen... en stuk (waar het leer aan het stof is gezet is het gelost). Nu ga ik deze wel bij de schoenmaker binnendoen ter reparatie, maar ik zou me toch veiliger voelen met nieuwe... De teugels waar ik nu mee rijd liggen niet zo fijn in de hand (ze zijn nogal dun) en bovendien vrij kort - mijn paard heeft nu eenmaal een lange hals.
Wat zijn aanraders? Ik wil liefst iets antislip omdat hij nogal eens alles uit mijn handen wilt trekken, en dus lang genoeg... Alvast dank!

Pikeur

Re: Op zoek naar nieuwe teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:13

Euh gewoon even in de winkel kijken en voelen wat je het prettigst vind?

Ik rijd zelf meestal met gewoon leren dressuurteugels, als je dat combineerd met anti-slip rijhandschoentjes heb je ze ook wel goed vast

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:34

ik heb antislipteugels van USG, met nopjes, zijn hele fijne teugels, ook lekker lang,

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:25

Ik ben helemaal weg van touwteugels. Mogelijk in alle lengte en kleuren. Met meusketonsluiting, dus gemakkelijk van het bit te halen. En zijn ze vies dan stop je ze even in de wasmachine ...!

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:29

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:28

springteugels..

ze glijden niet uit je handen.
zijn stevig,
niet duur,
niet veel invetten

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:16

Ik heb Anky teugels.. Dat zijn leren teugels met leren stops erop.. De teugels glijden ook vaak door mijn handen.. Maar gewone stoffen springteugels vind ik niks.. De lederen teugels met de lederen stops erop vind ik echt super..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:17

Ik heb net een paar extra lange springteugels gekocht. Man, dat had ik eerder moeten doen. Niet dat ik een giraf heb maar blijkbaar heeft mijn paard een lange hals (of ik wil heel graag een serieus lange teugel kunnen geven). Ik word heel blij van deze teugels. Ik kan je dus echt aanraden om extra full aan te schaffen! Ja

Wauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:02

Ir111 schreef:
Ik heb net een paar extra lange springteugels gekocht. Man, dat had ik eerder moeten doen. Niet dat ik een giraf heb maar blijkbaar heeft mijn paard een lange hals (of ik wil heel graag een serieus lange teugel kunnen geven). Ik word heel blij van deze teugels. Ik kan je dus echt aanraden om extra full aan te schaffen! Ja

Mooi dat je fijne nieuwe hebt gevonden! Haha!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:05

Ik heb een nieuwe antislip teugel, maat full in de verkoop.
Teugel is nooit gebruikt, koste nieuw 40 euro.
Kijk maar nbij alles voor paarden, bij eenmaal/ander maal