scheve boom kieffer zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

scheve boom kieffer zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 09:09

Eergisteren wilde ik gaan rijden maar ik merkte meteen dat mijn zadel iets te ver naar achter lag en ik zat ook niet lekker. Daarom heb ik gisteren een stalgenote van me laten kijken, ze is gediplomeerd zadlepasser. Zij vertelde dat mijn boom scheef is. Is er iemand die mij alvast kan vertellen of de boom van een 8 jaar oud kieffer wien zadel vervangen kan worden? En zo ja, hoeveel dat ongeveer kost?
En dan te bedenken dat ik net voor het eerst rechts op was gestapt om het zadel te sparen. Te laat.

aslo

Re: scheve boom kieffer zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:13

Prijs opvragen bij een zadelmaker? Tis in ieder geval niet goedkoop.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:28

Inoterry schreef:
Eergisteren wilde ik gaan rijden maar ik merkte meteen dat mijn zadel iets te ver naar achter lag en ik zat ook niet lekker. Daarom heb ik gisteren een stalgenote van me laten kijken, ze is gediplomeerd zadlepasser. Zij vertelde dat mijn boom scheef is. Is er iemand die mij alvast kan vertellen of de boom van een 8 jaar oud kieffer wien zadel vervangen kan worden? En zo ja, hoeveel dat ongeveer kost?
En dan te bedenken dat ik net voor het eerst rechts op was gestapt om het zadel te sparen. Te laat.

Had dat nou niet gedaan Haha! Ach gut

Maar begrijp ik hieruit dat het die x daarvoor nog niet het geval was???

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:07

Niet om moeilijk te doen maar heeft die zadelpasser het zadel dan opengemaakt? Want vanaf de buitenkant te zien, kan je niet beoordelen of de boom al dan niet scheef is. Daarvoor zal je toch echt het zadel moeten openmaken.
Mijn advies: ga naar een echte zadelmaker en laat hem/haar het zadel eens grondig bekijken!

Wat betreft het vervangen van een boom... Het is mogelijk om de boom te vervangen. Om een idee van het kostenplaatje te krijgen, kan je contact opnemen met Kieffer.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 22:19

@zazoeyou. Ik heb ook nog een westernzadel, en daar had ik de dagen daarvoor vooral mee gereden. Mijn dressuurzadel had er bijna 2 weken niet opgelegen.

@Precious20. Je kan wel degelijk zien dat de voorboom helemaal scheef is, als je er recht voor staat als het gewoon hangt is het overduidelijk te zien.

Natuurlijk ga ik maandag een zadelmaker bellen, maar het is nu zaterdag, bijna zondag, en dan kan ik me alsvast ergens op richten. Vandaar mijn vraag Knipoog .

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:25

Misschien kan je Serada hier op bokt eens pben die heeft het met haar kieffer ook gehad(was twee jaar oud) en heeft bij de winkel waar hij vandaan kwam hem terug gegeven.
Die hadden hem opgestuurt en van Kieffer kreeg ze netjes de keuze dat ze een nieuwe uit mocht kiezen.
Hoe het precies helemaal in elkaar zat moet je haar maar even vragen

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:04

ke kunt inderdaad wel degelijk van buiten zien of een boom scheef is hoor. boom vervangen kan volgens mij wel hoor, even een goede zadelmaker bellen. alleen als de boom scheef is, zou wel eens het hele zadel scheef kunnen zijn, want het zadel wordt om de boom heen gebouwd zeg maar. je boom kan volgens mij trouwens echt niet scheef worden door links opstappen hoor, dan zouden alle zadels na een paar jaar scheef zijn