het zal toch niet waar zijn !

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vickylover

het zal toch niet waar zijn !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 08:46

hallo ,

ik heb sinds eergisteren een nieuw zadel , nou heb ik er gisteren mee gereden voor de tweede keer (eerste keer was toen die zadelmaker erbij was).
nu had ik een veelste groot dekje onder me zadel liggen en ging ik draven ging dat dekje omhoog maar dan lijkt het net of me zadel klappert.
dekje is maat full en het is een pony maar de hypo zei dat het wel zou gaan passen.
als ik me zadel gewoon optilt zit die gewoon vast , maarja elk zadel beweegt wel.
ook vind ik dat m'n kamer best wel groot is van me zadel , maar dat is toch zo dat je er op moet gaan zitten dat dat iets minder wordt want dat moest een vriendin van mij ook met haar nieuwe zadel.

hoop op reatie's.

CalvinM

Re: het zal toch niet waar zijn !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 08:51

wat wil je voor reactie? ik zie nergens een vraag staan. Eerst maar eens beginnen met een passend dekje. Als je er nu al niet tevreden over bent, waarom heb je het zadel dan gekocht?

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 08:58

CalvinM schreef:
wat wil je voor reactie? ik zie nergens een vraag staan. Eerst maar eens beginnen met een passend dekje. Als je er nu al niet tevreden over bent, waarom heb je het zadel dan gekocht?

ben er super tevreden mee , maar twijfel f het door het dekje komt MR ed in maasluis zei dat die voor haar goed lag maar ik ben gewoon een persoon dat snel twijfelt Verdrietig

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:24

Als het goed is, heb je de eerste keer proef gereden zonder dekje, en had er toen uit moeten komen of je zadel klappert. Dus gewoon nog eens kijken zonder dekje.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:26

Laat een goed zadelmaker voor de zekerheid even naar je zadel kijken.

Een klapperend zadel is nooit goed in elk geval Knipoog

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 09:30

Only_Hellen schreef:
Als het goed is, heb je de eerste keer proef gereden zonder dekje, en had er toen uit moeten komen of je zadel klappert. Dus gewoon nog eens kijken zonder dekje.

zonder dekje lag die helemaal goed in ieder geval met rijden en dan ging die weer voelen en kijken.
maar gisteren twijfelde ik maar ik dacht zelf dat dat door het dekje kwam omdat die veelste groot is.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:31

Dan snap ik de titel van je topic niet zo goed. Het is toch geen drama als je dekje te groot is? Ander dekje en je probleem is opgelost.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:28

Ik rijd mijn pony ook met een full dekje en dat past inderdaad prima ik denk dat het probleem bij je zadel ligt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:31

Het lijkt me heel sterk dat je zadel gaat klapperen omdat je er een full dekje onder legt Nagelbijten / Gniffelen

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:58

Een zadel moet je passen zonder dekje eronder. Met of zonder dekje maakt niet uit in welke maat moet het gewoon mooi aansluiten.
Bij een goedpassend zadel hoeven erook niet van die hele dikke dekjes onder.
Je kan altijd even een foto maken en deze hier plaatsen.
Ik heb ook ooit eens een zadel gekocht voor mijn onbeleerde pony toen ik er een beetje op kon zitten en mee kon gaan draven paste het totaal niet.
Uiteindelijk is dit met behulp van de rechtbijstands goedgekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:00

CalvinM schreef:

Vraag staat er, alleen geen vraagteken.

Ik zou er nog eens goed met je zadelmaker naar kijken. En eerst proberen zonder dekje.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:55

Een nieuw zadel dien je zonder dekje in te rijden, per keer maar 15 minuten rijden en dat een tijdje volhouden, dan pas met een dekje gaan werken.
een zadel hoort niet te gaan klapperenen die op maat aagepast te worden aan je paard, bij een nieuw zadel zal dit in het begin vaker horen te gebeuren, omdat het nog ingereden dient te worden en zich nog moet gaan vormen naar jou paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:17

josie schreef:
Een nieuw zadel dien je zonder dekje in te rijden, per keer maar 15 minuten rijden en dat een tijdje volhouden, dan pas met een dekje gaan werken.

Waar heb je die wijsheid vandaan?