[WN] gewicht equi flex ea

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

gewicht equi flex ea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 14:08

Zou iemand voor mij zijn equi flex zadel willen wegen? Liefst eentje die nog niet veel lagen olie heeft gehad en zonder bling.
Mijn zadel is 18 kilo en ik heb daar door mijn rug erg veel problemen mee, ondanks klein paardje van 1.42m. Nu zou een equi flex een stuk lichter zijn. Iemand komt dan uiteraard goed passen op mijn paardje en hij moet me goed bevallen, maar het gewicht telt nu wel mee. Ik krijg wel te horen dat het een licht zadel is, maar als ik iemand laat komen en het is voor mij alsnog zwaar, is het voor niks geweest en ga ik verder kijken. Hoe vervelend het ook is, opzadelen moet je toch kunnen doen.

Als mensen goeie ervaringen hebben met een ander merk dat wat lichter is hoor ik dat ook graag. Ben al eens wezen kijken naar kunststof, maar was niet te spreken over de pasvorm en het lijkt me op langere termijn toch minder rijden ook.

Bij voorbaat dank alvast!

racinggirl

Re: gewicht equi flex ea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:59

Hallo,

Ik heb een equi flex zadel op mijn arabje liggen en ik ben er super tevrede over Haha!
Kan helaas nu niet wegen Bloos

IndianHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:09

Ik heb ook een equiflex en zal hem proberen te wegen voor je. *gaat wegen*. Is toch nog rond de 10 kg. Vind hem echter vele malen lichter dan "gemiddeld" en er erg tevreden over.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:20

De merken die een equiflex boom gebruiken hebben allemaal verschillende gewichten. Ik ken ze van 12 tot 18 kilo, dus laat je goed voorlichten c.q. vraag gewoon het gewicht van het zadel vóór ze langs komen om te passen.
Een zadel met een enkele (en zeker ronde) skirt zal ook beduidend minder wegen als een vierkante dubbele skirt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:32

Mijn equiflex zadels (round skirt en gewone skirts) zijn wel wát lichter dan gewoon, maar niet zoveel lichter. Maar ik krijg ze er makkelijk op. en ik moet toch een redelijke zwaai maken Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:34

Heb je al eens naar Wintec westernzadels gekeken? Vergeleken met normale westernzadels wegen die echt haast niets.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:18

Mijn crates weegt ook minder als mijn cutter

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:32

Wat een reacties al.....
Dank jullie wel!!

Ik ga het zeker ook aangeven dat het een probleem is. Ik krijg mijn zadel er echt moeilijk op en hij is maar 1.42m. Dat ligt geheel aan mij, maar het moet er toch op.

@ Indian Horse 10kg scheelt echt al een hoop zeg!

@ Anya, jij maakt zeker een grotere zwaai, dus respect dat je het er goed op krijgt!

@ Cassisdy, wintec lijkt me toch niks. Mijn zoontje heeft die zwarte, die heb je gezien, maar het lijkt me voor dagelijks rijden niet lekker. Ook zijn ze heel beperkt qua pasvorm voor het paard te koop.

@ DD, ik zal daar ook op letten als ik ga kijken. Hij moet goed liggen en mij lekker zitten. Ik geef verder weinig om het uiterlijk, dus kan daar wel misschien mezelf tegemoet komen in het gewicht......Heb nu 15'' zitting bijv en wil geen bling ook.

Nogmaals, thanx en als mensen nog andere goeie lichte zadels weten of gewichten hoor ik het.....

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:09

heb je toevallig wat aan deze link??
ik heb een tijd geleden eens opgezocht wat mijn zadel weegt,gewon intresse heb ook een equiflex.
maar prutsmuts kan je dus precies zien hoe zwaar welk zadel is.

http://www.western-saddler.co.uk/equiflex1.shtml

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:10

jeetje wat zijn die zadels duur in ponden Knipoog (dus ik bedoel niet het gewicht).

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:12

maar welk een goede site he Haha!

jeetje zie nou dat er prutsmuts staat hoe kan dat dan? dat heb ik er niet neergezet iig

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:14

haha je hebt een typefout gemaakt er staat h o e r
en dat wordt met boktcensuur prutsmuts. Je kunt de censuur gewoon uitzetten. Ik zie gewoon h o e r staan

maar als ik prutsmuts typ en jij hebt de censuur aan.. staat er nu :

maar als ik p r u t s m u t s typ

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:18

whahahahahhahaha je had mn gezicht moeten zien joh
ik zat echt zo te kijken van huh ben ik nou gek geworden ik ken dat hele woord niet maar heb het wel getypt,zou wel gek worden whahaha

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:20

Haha! bokts wegen zijn ondoorgrondelijk Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 22:36

Joany-pony, mooi dat het daar erbij staat. Gewichten vallen bij sommigen nog wel tegen, maar goed om de info te kunnen vinden zo.

Natuurlijk is de ligging op het paard het belangrijskte en hoe het zit voor mij, maar ik ga gewoon aangeven dat het gewicht dus ook zwaar meetelt. Wat hij dan niet zwaar vindt, zal voor mij anders voelen, maar ik ga het proberen. Tenslotte moet je het wel op je paardje krijgen elke dag......Anders heb je niks aan een passend zadel, toch?

Denk er trouwens al lang over en heb naar kunststof gekeken ook, maar als ik zadel baal ik enorm. Daarna ligt het eenmaal en denk ik ach, wel een erg fijn zadel......Maar moeten bijkomen van het zadelen elke keer is ook niks. En daarbij als het makkelijker zadelt leg je het ook in 1x beter erop. Nou moet ik echtheel erg mijn best doen het goed liggend te krijgen wat ik nog het ergste vindt en erg inspannend is ook. Verder alles oke hoor, hahahahahahaha

In welk opzicht vinden jullie eigenlijk een equiflex ook anders zitten?

En hebben jullie daar nog bepaalde pads onder die je juist wel prettig vindt of juist helemaal niet?Ik zat zelf te denken dat het best anders kan zijn ook.

Joany-pony, hahaha als je de censuur aan hebt zal het idd wel vreemd zijn, hahahahaha. Hier was duidelijk te zien dat het hier zou moeten zijn, hahahahahahaha

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:50

nou hihi ik heb echt moeten zoeken waar dat prutsmuts vandaan kwam LOL

maar je hebt idd gelijk het is heel belangrijk om hem op je paard te kunnen krijgen.

ik vind mijn zadel erg lekker zitten,het schijnt ook idd dat ze daar een beetje om bekend staan,dat heb ik dan gehoord dus als hun liegen dan lieg ik nu mee.
het zadel wat ik heb heeft ook een hele zachte zit en weegt trouwens zag ik 15 kilo Haha! en heb een gewone pad van continental eronder liggen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:17

Ik vind dat Lan makkelijker buigt met de equiflex.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:41

misschien krijg je je zadel er ook niet goed op door de manier van opzadelen?
ik heb een hele slechte linkerschouder en kan daardoor ook niet zo best opzadelen maar je hebt er een bepaalde swing vanuit je heup voor nodig en dan krijg je m op elk paard zelfs die van 1.80m, en mijn zadel is echt niet licht! Hoe zadel jij op?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 19:39

cissy, ik probeer wel die swing te maken, maar kan eerlijk gezegd m'n zadel niet eens tillen. Krijg hem nauwelijks van mijn karretje af...... Dat klinkt nu heel triest, maar ik heb gewoon door mijn gezondheid een slechte conditie en kreeg daar nog een hernia overheen. Daar ben ik aan geopereerd en gaat heel goed, maar het is zo inspannend als je gewoon niet meer 100% fit bent. Sta even te puffen, drink mijn flesje water leeg, neem altijd dextro en ga rijden. Afzadelen is ook echt zwaar.

Iedereen bedankt voor het meedenken hoor. Het rijden doe ik rustig en gaat prima. Komt ook omdat ik een superfijne pony heb, maar ga gewoon op zoek en geef het er maar goed bij aan dat dit gewoon een probleem is.

Thanx!!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:43

als je je zadel al niet kunt tillen dan is je probleem wel groot ja.... lastig, ik hoop dat je een lichter zadel kunt vinden.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:07

zou een boomloos (western)zadel niets kunnen zijn, die zijn ook een stuk lichter

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:10

Mijn BM zit ook nog op 12 kilo hoor, maar die heeft wel zware metalen beugels Haha!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 16:16

12 kilo zou volgens mij al enorm schelen. En beugels is een eigen keus natuurlijk.
Ik heb nog nooit op een bm gereden en geen idee dus hoe dat ligt op mijn pony en hoe het zit...Ook bij stops ed......Sta wel overal open voor met goeie pasvorm, lekkere zit en het gewicht dus.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:11

Ik heb een paar klanten met hetzelfde probleem en hun een barefoot laten testen. Ze waren er helemaal weg van.
Nu ben ik er niet helemaal kapot van , maar het werkt prima voor hun met opzadelen, het zit lekker en de paarden lopen er prima onder. Zijn nog goedkoop ook Haha!
Alleen: ik heb wel eens oudere modellen gezien en heb toch de indruk dat je geen jaren met zo'n zadel moet doen...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 22:37

Ik denk dat het sowieso wel anders is en je vaak even moet wennen.
Ik rij normaal wel fijn met een boomzadel, maar een aantal kilo's zou zoveel schelen. Ook als je een zwaar zadel erop hebt, ligt het nog niet helemaal lekker vaak en ik haat schuiven en doen. Het moet gewoon goed en prettig liggen.

Ik sta dus wel overal open voor, dus zal kijken wat ik kan uitproberen en wat de mogelijkheden verder zijn. Uitproberen kan je niet alles zo 1,2,3....En het moet idd nog altijd goed voor je paard zijn en lekker zitten.

Thanx iig!!!!