Boomloze zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Verona11

Boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 12:51

Ik zit er over te denken om over te gaan op een boomloos zadel. Wat is nu een goed merk bij dit soort zadels? En wat zijn de verschillen qua zit onderling?

Kwal

Re: Boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:16

Barefoot is erg bekend en goede kwaliteit, maar wel een prijskaartje Knipoog

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:43

Zoveel mogelijk zadels gaan testen, wat voor de een prima is kan voor iemand anders een slecht zittend zadel zijn.
Misschien wil je ook wedstrijden gaan rijden, met veel boomloze zadels mag dat.
Succes met je zoektocht.
Mocht je belangstelling hebben voor een boomloos freemax,
zie onderschrift Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:41

Weet je al in welke prijsklasse je iets zoekt? Rond de 500 euro kom je uit bij barefoots. Zoek je iets rond de 800-1000 dan kun je bv kiezen voor een speciaal model barefoot, of bv een ghost.
En voor nog iets meer, vanaf 1000 euro, heb je een startrekk of freeform.
Meestal kun je er vanuit gaan dat hoe duurder het zadel, hoe beter de kwaliteit.
De zit is per merk en per model verschillend. Maar van bijna alle zadels zijn testzadels te huur, bij barefoot is dat gratis.
Dus zoek gewoon eens 2 of 3 verschillende boomloze zadels uit, bv als je een dressuurmodel zoekt dan heb je de barefoot london, de ghost dressage, en de startrekk dressuur.. Dan probeer je een paar testzadels.. En dan zal er vast wel eentje heel goed bevallen Lachen

Ik zou in ieder geval wel voor een goed merk kiezen, geen goedkope namaakzadels zoals randolls en pfiff en funrider en hoe ze allemaal ook heten mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:50

QualityLover schreef:
Barefoot is erg bekend en goede kwaliteit, maar wel een prijskaartje Knipoog

Eerder een super kwaliteit prijs verhouding. Die kwaliteit in een gewoon boomzadel en dan ben je wel een paar honderdjes meer kwijt.

Heb inmiddels mn derde barefoot en blijf het super zadels vinden. Nadeeltje: ze blijven die dingen continu verbeteren, het zijn net computers, binnen 6 maanden heb je alweer een verouderd model Tong uitsteken . En zo'n beetje al die verbeteringen zijn een vooruitgang en baal ik dat het niet op mijn zadel zit. Maar ja, aan de andere kant weer een goed excus om van mn vakantiegeld weer een nieuwe te kopen Haha! .

Als je ze goed onderhoud zijn ze ook behoorlijk waardevast en makkelijk te verkopen.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:59

ik heb een barefoot London (dressuurzadel),ben er erg veel pelzier van gehad,is nu te koop,wil toch weer over op een boomzadel.ligt toch wat beter op mijn paard,en 2 zadels is iets te veel van het goede(voor mijn portomonee iig)
ik zal hem wel missen Verdrietig

Verona11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 09:03

Ik ga maar eerst een testzadel van barefoot aanvragen. Ik ben benieuwd.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:12

Wanneer ik nu voor een boomloos zadel zou gaan (dressuur model) zou ik gaan voor een freeform of sensation.
Ik heb een poos de BF london gehad, beviel uitstekend!! Goede prijs kwaliteit verhouding!
Maar de andere twee zadels die ik noemde vind ik mooier, en geven me toch iets meer de dressuurzit die ik zoek.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:58

Tanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:45

barefoot is 1 van de betere

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:05