[WN] western zadel bok/kar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zoefie

western zadel bok/kar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 12:40

Ik wil mijn westernzadel graag op een karretje of zo hebben liggen. Het ding is zo loeizwaar dus dat leek me de ideale oplossing. Alleen vind ik veel zadelkarren, maar volgens mij past er alleen een dressuurzadel op....
Ik heb wel een inklapbare kar gezien, maar die heb ik al eens gehad, en die klapte bij mij erg snel weer in (zal waarschijnlijk wel aan mij liggen) Dus ik ben echt op zoek naar een stabiele kar waar mijn westernzadel op kan liggen, om een paar meter mee te rijden. Iemand ideeen? En waar hebben jullie die dan besteld?

DubbelFun

Re: western zadel bok/kar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:54

Je kunt makkelijk zelf iets maken van een transportkarretje of een steekwagentje.
Op de brede 'engelse' zadeldrager blijft een westernzadel ook stevig genoeg liggen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:30

Het is niet zo zeer de breedte, maar meer de lengte van de drager die me een beetje zorgen baart....hmm zelf maken, dat is natuurlijk ook een optie

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:34

Ik weet niet hoelang jouw zadel is, maar die van mij is 66 cm en past prima op dit model
Afbeelding

suusharland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:29

hmmm die is een beetje lastig volgens mij met wielen eronder!!
Ik geloof dat ze een verrijdbare zadeldrager zoekt.
Deze staan wel te koop bij diverse westernwinkels op het net.
Op mijn vorige stal hadden ze het onderstel van een kruiwagen gebruikt en hier een soort stang opgemaakt, waar het zadel op kon liggen.
Werkte best goed!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:13

Deze staat dus op EA gemaakt van een simpele steekwagen
Afbeelding

en zelf heb ik dit karretje ervoor gebruikt met hetzelfde idee van die houten plaat met dezelfde zadeldrager erop.

Afbeelding

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:13

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:27

gammakarretje kopen (plateauwagentje). Zelf zadelsteun op monteren. Klaar. werkt prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:07

Of een bak met erin een behangtafel steun, wieltjes onder die bak, werkt prima.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:54

@TurdusMerula : die bovenste uit jouw link zijn dus die karretjes die kiepen. Die heb ik ook en toen ik nog een grindpad over moest heeft mijn zadel tig keer op de grond gelegen omdat ie kantelde.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 09:55

[quote="DubbelDun@TurdusMerula : die bovenste uit jouw link zijn dus die karretjes die kiepen. Die heb ik ook en toen ik nog een grindpad over moest heeft mijn zadel tig keer op de grond gelegen omdat ie kantelde.[/quote]
Ohw, dan ligt het misschien niet helemaal aan mij. Ik heb dat karretje gehad en dat was echt een ramp, zodra ik er al naar keek flikkerde het ding in elkaar Haha! Gelukkig kon ik het terugbrengen.
Maar ik heb hier wel super ideeen opgedaan....binnenkort eens aan de knutsel vermoed ik zo Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:41

@Zoefie: als je een beetje handig bent is het echt heel simpel; plaatje multiplex op maat maken en op de kar vastmaken met boutjes. De steun aftekenen en voorboren in het hout en vastzetten met boutjes en that's it.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 13:23

Ja, klopt (ben niet zo heel handig, maar mijn husband gelukkig wel) en ik ga het zeker namaken, super plan hoor, thanks!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:08

TurdusMerula schreef:
Volgens mij bestaat er zelfs een 'echte' uitvoering van dat steekwagentje, dus dat die drager er aan vast zit. Dacht dat een keer gezien te hebben.
Verder is er op internet ook wel te vinden, bv deze: http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 23411.aspx
Ik krijg zelf deze binnenkort binnen:
http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 23411.aspx

En ongetwijfeld valt er zelf ook een hoop te hobby'en. Lachen

Deze karretjes zijn zo onstabiel dat als je ermee door het zand moet rijden dan ligt je zadel ook in het zand. En met zo'n zadelkar zie foto ( die toevallig van mij is ) heb je dat niet. En je kan je dekens eroverheen leggen etc.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:50

Weer wat geleerd.
Gelukkig niet besteld. Lachen

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:52

Ik heb zo'n karretje als op de site van JustWestern staat, maar dan heeft die van mij luchtbandjes ipv die harde wielen. Je kan er zo mee door het zand heen rijden en die van mij is nog nooit omgeklapt. Ik heb mijn karretje bij Monique uit Westerbork (oregon trail tack store) vandaan.

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:20

Quartertje schreef:
Ik heb zo'n karretje als op de site van JustWestern staat, maar dan heeft die van mij luchtbandjes ipv die harde wielen. Je kan er zo mee door het zand heen rijden en die van mij is nog nooit omgeklapt. Ik heb mijn karretje bij Monique uit Westerbork (oregon trail tack store) vandaan.

En ik heb dezelfde! Ideaal ding. Kost wat maar dan heb je ook wat!
Alleen heeft Johan er voor mij aan de voorzijde nog een extra steuntje op gemaakt van draadstaal zodat mijn zadel er ook aan de voorzijde niet vanaf kan glijden. Ligt als een huis en is zelfs te vervoeren over ongelijk terrein door de luchtbandjes.