ervaringen met kentaur zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

immii_clarr

ervaringen met kentaur zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 16:24

Hoi allemaal,

Ik ben op dit moment mijn 3 jarige andalusier aan het inrijden en wil graag als ze ingereden is en als ik eventjes heb gespaart een nieuw zadel vooor haar kopen.
Ben haar momenteel aan het inrijden met een wintec veelzijdigheid, en die ligt echt perfect op haar.
Aangezien de prijzen van de kentaurs mij wel bevallen Haha! wil ik graag weten of zij ook aan de eisen voldoen die ik in gedachten heb.
- diepe, stevige zit.
- zachte zit
- kwalitatief goed
-(wil wel een dressuurmodel)

wie heeft er dus ervaringen met dressuurzadels van het merk kentaur, en kan mij vertellen of ze aan deze eisen voldoen en verder je ervaringen erover vertellen?
alvast heel erg bedankt!

risky

Re: ervaringen met kentaur zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:49

heb een kentaur vzh , super zadel, goede zit en kniewrongen,
leer blijft echt mooi, zeer goede prijs/qualiteit verhouding.

ook een aantal maal op kentaur dressuurzadel gereden van iemand anders en ook die hebben een fijne zachte zit, grote kniewrongen, en mooie qualiteit leder maar ik vind niet ieder model even mooi Bloos

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:58

Er zijn best veel topics over. Ik heb ervaring met Panelopa en Elektra en Penelopa is veel vrijer in de zit dan de Elektra. Daar wordt je echt in gedwongen.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:06

Ik heb zelf goede ervaring met kentaur.
Toen ik een nieuw zadel ging kopen wou ik eigenlijk een eurostar of KN....maar op 1 of andere manier lagen deze niet op mijn paard of ik zat er niet lekker in. Uiteindelijk beviel kentaur mij het beste....hij zit heerlijk!! Ik ben gegaan voor de amatris ofzo?

Ik was wel bang voor de kwaliteit van het leer, maar ook dit valt me mee (in verhouding met de prijs) Je kunt wel zien dat het geen KN of Stubben of Kieffer is....die zadels zijn onverwoestbaar. Ik denk niet dat deze zadels een eeuwig leven hebben. Het zadel was 2e hands toen ik het kocht en is nu 8 maanden intensief gebruikt en ziet er nog super uit!!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:08

Ze vallen erg smal, ik weet niet hoe breed je Anda is? Ik had een fit 4 (de breedste) op mijn haf gepast en die was veel en veel te smal. Hij zat verder heerlijk, dus ik vond het erg jammer.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:11

ik heb ook een kentaur

en ik denk dezelfde als pajidin een kentaur artemis. deze lag het beste op mijn (vorige)paard en het mooiste er aan was, dat je ze met extra lange zweetbladen kon kopen, op deze manier was het ideaal voor mij.

ik vind de kwaliteit goed en vind ze heerlijk zitten. (de meeste mensen bij ons op stal vinden dag, behalve de zweetbladen dus..omdat de meesten kleiner zijn)

maar vergeet niet dat je paard nog veel veranderd nou hij 3 is.
ik heb nou ook een 3 jarige en ik wil het zadelkopen proberen te rekken tot hij 5 is (of nog liever, wil graag dit zadel houden haha)

@petra_0 ik denk ook dat sommige haflingers erg lastig zijn. iemand bij ons op stal is ook lang op zoek geweest,
die van mij lag op een breed paard met een lange schoft (wel kwpn type)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:12

Ik had er daarna een kn met medium boom op en die was een stuk breder...

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:14

Artemis...dat was het! Ik heb ook die met extra lange zweetbladen en waar je de beugels onder het zweetblad kunt doen. Dat scheelt wel tegen het slijten trouwens!

De breedte vind ik eigenlijk nog wel mee vallen ik heb een 2 of een 3 op mijn KWPN'er van 1.70 liggen.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:19

Ik heb sinds maart ofzo een kentaur madea II, hele diepe zachte zit, dikke kniewrongen

En voor mijn paard t belangrijkste: Breed tussenkanaal Haha!

Ik heb trouwens een maat 2 (+17 inch) voor mijn paard. (Gepast door Stubenitsky).
Het zadel bevalt super, hij ziet er nog helemaal nieuw uit en word toch best vaak gebruikt..

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:25

Ik heb een kentaur peneloppa dressuur zadel.
Ben er zeer tevreden over.
Het heeft idd een hele fijne zachte zit, fijne kniewrongen en een goede pasvorm.
Prijs / kwaliteit vind ik het een prima zadel.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:33

Ik heb hem pas mogen proberen in de winkel en het zat errugggg lekker moet ik zeggen Haha! goede prijs kwaliteit verhouding. Leuk zadel voor die prijs, alleen is het bij mij toch een kieffer Ulla S. geworden.
Zelf kijk ik eerst naar wat goed ligt op het paard en van daar uit kies ik wat me lekker zit, wordt de keus al wat kleiner en misschien makkelijker Knipoog

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:14

Hier nog een kentaur bezitter, en ik kan je zeggen.. ik zweer er bij !
Ik heb niet het geld voor een dure hulsebos of stubben dus ik zocht een goed altenatief en heb toen der tijd op meerdere zadels rond dat budget gezeten en voor mij stak kentaur er met kop en schouders bovenuit. Heerlijke zachte zit en goed voor je houding. Ik heb zelf een kentaur Penelope sinds 2.5 jaar en ik ben er nogsteeds erg blij mee. Je ziet wel dat ie gebruikt is ondertussen, maar qua leer kwaliteit vind ik het prima voor een zadel in die prijsklasse. En mijn volgende zadel wordt dan ook zeker weer een kentaur.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:10

Ik heb 1 keer erop gezeten,... Ik wou er niet vanaf. Het zat heerlijk!

Sep_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:11

Waar zou ik een Kentaur zadel kunnen kopen?!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:25

ik heb die van mij bij bosgra in hardegarijp gekocht. zij zijn aangesloten bij het ruitergilde. dus alle ruitergilde winkels misschien?

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:58

leuk ! allemaal positieve reacties dus!
Op dit moment is ze vrij breed aangezien ze ernstig te dik is. Op dit moment koop ik ook nog geen nieuw zadel maar ben wel alvast een beetje aan het rondkijken. Voorlopig blijf ik gewoon nog eventjes met m'n wintec zadeltje rijden tot ze iets ouder is voordat ik straks dus een gloednieuw zadel heb die na een paar maande niet meer past.
Als ik zover ben voor een nieuw zadel ga ik zeker de kentaurs proberen. Hopen dat er 1 tussen zit die past!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:01

Ik heb tot een half jaar geleden de Medea 1 gehad, 2ehands gekocht, 4 jaar zelf gebruikt, en ziet er nog steeds super uit!

Nu een bruine Electra, moet even wennen, maar de kwaliteit is echt super!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:18

Supertevreden over mijn Medea, 2ehands gekocht, inmiddels al weer 3 jaar geleden, maar nog steeds tevreden.
Heerlijk zadel met een prettige prijs-kwaliteit verhouding.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:55

goede zadels voor het geld,zitten prettig.
ze vallen idd wel smal ja.

ik zou me niet teveel vastpinnen op een merk,en verschillende zadels laten passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:30

Mijn god, ik moet even iets laten zien wat ik van de zomer wil:

Afbeelding

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 01:07

Je bent er al uit Jolijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 01:11

Heel stiekem wel, maar het valt me (wederom) heel zwaar :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 08:31

dit is al een erg oud topic,als je reageert krijg je een grote rode melding.ik tem even

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:51

Ja, dat zal best, maar ik kan wel weer een nieuw topic gaan openen, en dan krijg ik te horen dat ik de zoekfunctie had moeten gebruiken!!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:39

Het topic is gesloten omdat het een oud topic betreft.
Het is, zoals de grote letters aangeven, niet toegestaan om daar op te reageren wanneer je niets toe kan voegen. Een melding dat jij ook iets wilt is geen toevoeging aan een ervaringen topic.