[WN] westernzadel schuif

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

paris20

westernzadel schuif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 22:44

hey mijn westernzadel paste eerst goed op mijn paardje maar nu sindskort schuift hij een beetje en krijgt hij singelplekjes Huilen ik heb al een dikke pad eronder maar helpt niet echt help?

Anoniem

Re: westernzadel schuif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:02

Dan past je zadel niet meer. Een ander pad gaat idd niet helpen alleen een nieuw zadel. Weet niet wat voor zadel je nu hebt (merk) maar je kan het beste even iemand laten langskomen die een ander zadel kan aanpassen.

Singelplekjes kan je makkelijk voorkomen door een goede singel te kopen. Bijv van Professionals Choice, die heeft een hele goede van Lamsvel.

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 09:07

ok ja daar dacht ik zelf dus ook al aan, t nare is dat ik dit zadel net nieuw heb, wat een domper zeg.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:20

Oei. Dan denk ik ook dat je zadel niet meer past.

Is het echt een "nieuw" nieuw zadel? Heb je geen ruilgarantie ofzo? Misschien da je het zadel alsnog kan inwisselen?

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 17:41

Gleyla schreef:
Oei. Dan denk ik ook dat je zadel niet meer past.

Is het echt een "nieuw" nieuw zadel? Heb je geen ruilgarantie ofzo? Misschien da je het zadel alsnog kan inwisselen?

nee t is echt een nieuw zadel maar heb m gekocht bij mijn manege eigenaaresse, dus kan m niet inruilen of terugbrengen Huilen
mischien dat ik iemand vind die wil ruilen haha

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:03

je hebt m nieuw en pastte eerst wel en nu past hij niet meer? dan heeft hij nooit goed gepast ben ik bang.
Waarom zou je manege egenaresse m niet terug willen nemen als hij niet past? Ze zal je paardje toch niet willen laten lopen met een slecht passend zadel, heb je het haar al gevraagd?
Maak eens een foto van het zadel op je paard misschien leg je m wel verkeerd neer?

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 18:25

zij had m vorig jaar meegenomen voor iemadn anders maar die wou m toen niet dus bleef hij liggen, ik had m gepast en er mee gereden en hij lag perfect. nu dat ik mijn paardje meer train is hij afgevallen bij zijn schouders en schuift hij naar links en rechts, dus naar de zijkanten van mijn paard, tja en ze kan m niet terugnemen wand er zitten wel een paar kleine krasjes op dus tja zou ik zelf ook niet doen.
ik hoopte dat hij zijn veloren vet weer wat zou opbouwen met spieren maar ja, Huilen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:45

ben er geen vorostander van maar een buildup pad zou dan nog kunnen helpen, dan wordt die ruimte wat smaller.

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 20:46

hoi iedereen t probleem is opgelost hoor Bloos Bloos Bloos
noem me een sukkel noem me een amateur, ik weet dat de meeste paarden zig uitzetten bij t opzadelen maar dat een paard steeds zijn adem inhoud en zit tot een maxi opzet was mij nog niet bekent haha.
ik heb er ff iemand bijgehaald die t wel vaker had meegemaakt dat zadels opeens niet meer passen maar toen hij ging opzadelen hielt mijn paardje zijn adem in en zwelde zig helemaal op ik zag t niet Bloos
en toen even rondje gestapt toen geprobeerd weer iets aan te singelen, toen viel t me opeens ook op hij zet zig op als een balon Clown even gewacht toen had hij door dat t geen zin had.
dus toen lukte t wel. haha stom he ik schaam me dood Boos!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:17

paris20 schreef:
hoi iedereen t probleem is opgelost hoor Bloos Bloos Bloos
noem me een sukkel noem me een amateur, ik weet dat de meeste paarden zig uitzetten bij t opzadelen maar dat een paard steeds zijn adem inhoud en zit tot een maxi opzet was mij nog niet bekent haha.
ik heb er ff iemand bijgehaald die t wel vaker had meegemaakt dat zadels opeens niet meer passen maar toen hij ging opzadelen hielt mijn paardje zijn adem in en zwelde zig helemaal op ik zag t niet Bloos
en toen even rondje gestapt toen geprobeerd weer iets aan te singelen, toen viel t me opeens ook op hij zet zig op als een balon Clown even gewacht toen had hij door dat t geen zin had.
dus toen lukte t wel. haha stom he ik schaam me dood Boos!

nou dit is een vreemd verhaal hoor Verward

als de boom van het zadel goed op jouw paardje paste een tijdje terug had hij nu ook nog moeten passen
als een paard z`n buik uitzet ,gebeurt dat niet op z`n ruggegraat maar bij de buik.
dit zadel heeft gewoon nooit gepast op jouw paard.

wat een simpele verklaring geven ze zeg! maar ondertussen wel fijn het zadel verkocht aan jou en het niet meer terugnemen?
ik hoop voor je dat het zadel niet al te duur was en dat je hem goed kunt verkopen.

succes daarmee!

en laat de volgende keer een goede westernzadelpasser komen.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:49

@ mirgino, volgens mij is het zo dat het zadel dus nog wel paste maar doordat ze nog niet genoeg aangesingeld had het zadel dus is gaan schuiven, en daardoor dus de 'schuurplekjes' ontstonden.

Dus ik denk dat deze boze reactie een beetje overbodig is als je reageert op het bericht wat je erbij hebt gezet. Tong uitsteken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:04

schuurplekjes onstaan niet zo snel doordat je niet goed aansingelt, ik denk dat je eerder naast je paard hangt dan een schuurplek hebt....
ik vind het ook een vreemd verhaal want TS heeft neem ik aan al eerder op dit paard gereden en je maakt mij niet wijs dat ze niet gemerkt heeft dat het paard zich opblaast....
Kan ook zijn dat het paard dit is gaan doen omdát het zadel niet goed past, lastig beoordelen vanaf je stoel helaas.
Ik hoop dat de TS alsnog een foto neerzet.

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 20:31

sorry ik begrijp best dat jullie zo reageren maar ik ben niet zoals velen van juulie erg ervaren in dit soort dingen, zadels enz.
ik weet wel dat als je te strak aansingelt niet goed is vandaar dus dat ik m zo aansingelde dat ik d8 dat hij goed zat ik weet best dat paarden zich kunnen uitzetten.
helaas had ik nog nooit eerder meegemaakt dat een paard zelfs na een paar rondjes stappen zig nog uitzette zodra ik weer wilde aansingelen!
sommige van jullie hebben dit waarschijnlijk al heel vaak gezien maar ik dus niet, sorry maar als ik dan zo'n boze opmerking krijg dan lijkt t mij dat mensen dan juist denken van goh laat ik maar niks neerzetten, straks kattenz e mij ook af.
ik kwam hier voor hulp niet om afgezeken te worden spijt me maar zo voelt t wel.
en nu dat ik dit heb meegemaakt weet ik weer een beetje meer. mijn zadel past dus niet en volgende keer zoek ik een zadelpasser.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:38

je wordt niet afgezeken hoor! als jij dat zo ziet dan zie je het verkeerd.
we begrijpen alleen je verhaal niet zo en denken dan logisch na om te zien wat nou het euvel is, juist om je te kunnen helpen.

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 18:28

Bloos tja sorry maar t bericht klinkt niet echt helpent maar eerder afkeurent,
t klinkt mischien raar, maar toen ik dit paardje kocht kwam t van t land en had t wat meer vet op de schof/schouders en zat mijn zadel goed.
nu dat ik wat meer rij is hij wat vet kwijtgeraakt en is mijn zadel blijkbaar wat wijt waardoor t schuift,
ik had een andere pad geprobeerd en iemand laten kijken naar hoe hij nu zat en toen viel hem t op dat hij zig ontzettent uitzet bij t aansingelen.
dus ik een paar rondjes stappen en hij deed t gewoon nog steeds, toen heeft die persoon even geprobeerd en toen lukte t wel en zat mijn zadel gewoon goed en heb ik gewoon kunnen rijden zonder dat hij schoof enz.
ik weet best dat het raar klinkt maar zo is t wel. en ik vraag t juist omdat ik t niet weet ik kan er niet veel aan doen haha Bloos maar dat t vreemt klink kan ik me voorstellen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:40

nou sorry als het verkeerd is over gekomen Vriendjes zijn?
maar ik rij meestal met mijn singel te los [ past een platte hand tussen]en mijn zadel blijft gewoon liggen en geen schuurplekken van de singel.

ik heb geleerd dat wanneer een zadel goed past je zelfs zonder singel kan rijden.

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 20:27

ach ja t is al weer goed haha ik weet gewoon nu dat t niet goed meer past of dat nu al vanaf t begin was of niet nu heb ik t gemerkt dus nu weet ik dat t niet goed zit. ja tog Knipoog
dus nu kan ik er iets aan doen Haha!