Zadel met bredere kamer dan de normale breedte?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Zadel met bredere kamer dan de normale breedte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:16

Voor mijn fjord ben ik op zoek naar een nieuw zadel. Nu is het zo dat een kamerwijdte van 34 nog te smal is voor haar ruggegraat.

Ik bn nu dus op zoek naar merken die ook grotere maten leveren.

Wintec, Thorowgood en Massimo zijn mij al bekend. Wintec vindt ik helemaal niks, Thorowgood schaf ik aan voor mijn andere fjord, maar ik vindt het zadel niet comfortabel genoeg om ook regelmatig lang (uur of 4) op buiten te rijden. Massimo staat mij wel erg aan, maar mijn zadelmaker minder aangezien het een erg moeilijk zadel is om aan te meten en ze er ook geen geweldige verhalen over heeft gehoord van andere zadelmakers. Daarom wil ik graag eens kijken naar andere mogelijkheden.

Edit: ik ben wel op zoek naar een VZH model. Mag richting endurance, mag ook wel richting dressuur, maar geen echt dressuurzadel zijn.

Iemand ideeën?
Laatst bijgewerkt door fjordnina op 26-08-08 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Re: Zadel met bredere kamer dan de normale breedte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:17

Tietse's choice, Fryso, Trekker pro endurance misschien.

Dat de massimo niet makkelijk is aan te meten heb ik nog nooit gehoord!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:44

Tietse's Choice is alleen dressuur volgens mij toch?
Fryso is een slag te duur. Ik ben op zoek naar een zadel tot max. € 1200,-
Trekker zie ik niet zitten. Heb zelf geen geweldige ervaringen met boomloos.

Wat de massimo betreft weer ik het niet precies meer. Gebruikerservaringen zijn volgens mij allemaal goed, maar mijn MSFC-er heeft daar informatie over opgevraagd bij collega's en die waren er niet zo positief over.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:27

Er is toch een aantal zadelmakers wel te spreken over de Massimo Knipoog Ik heb een Massimo Trail en bevalt erg goed. Aan laten meten door Herman van de Country Mill uit Nijkerk, komt in heel Nederland en zeer kundig.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 15:09

Country Mill zie ik erg vaak voorbij komen met dit zadel samen met Green distance, maar verder ook eigenlijk niet. Beiden zijn geen MSFC-ers. Mijn zadelmaker is dat wel en die heeft dus ook bij andere MSCF-ers informatie ingewonnen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:37

Prestige maakt zadels tot boom 38. Helaas wel enkel en alleen op bestelling en er hangt een flink prijskaartje aan, maar dan heb je ook absoluut wat!
mocht je je bedenken wat dressuurzadels betreft ik heb mijn prestige boommaat 36 in de verkoop staan Knipoog

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:58

Je kan ook een boomloos zadel proberen.
En ook ik heb een Massimo waar ik erg over te spreken ben.... (maat 38!)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:03

Ik heb voor de brede tinker die ik rijd een stubben scout gekocht, op maat laten maken voor op zijn rug, je komt wel wat boven je budget uit maar het is het zeker waard.
het is een zadel wat je voor springen, dressuur en uren buitenrijden kunt gebruiken.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:53

Ik had voor mij Vos een Massimo, maar die was erg goed aan te passen hoor. Ik heb er ook nooit negatieve verhalen over gehoord. Massimo's hebben ook nog eens korte kussens, waardoor ze makkelijk passen op kortere paarden. Bij mijn massimo is de boom ook nog een keer verbreed, aangezien mijn paard nogal was gegroeid. Ook dat was geen probleem.

Prestige heeft op papier ook brede boommaten, maar de prestige boommaat 36 was voor die van mij te smal. Terwijl hij van Massimo een 35 had toen...

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:56

Zelf heb ik een Kentaur van 34 naar 39 laten verbreden... Net als mijn kieffer