oornetje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 11:24

hoi,
ik vroeg me af waarom jullie met oornetje rijden, voor de sier of heeft het een
andere reden?
Zelf rij ik er niet mee, maar vind het wel erg leuk staan.

Bedankt
Roos

rowo

Re: oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:59

Ik rijd er zelf niet mee, heb het niet nodig en vind het niet super mooi ofzo.

Er zijn mensen die er mee rijden om lawaai en vliegen in de oren tegen te gaan. Tegen lawaai hebben ze dan vaak ook nog proppen in de oren en dan daaroverheen het oornetje.

Veel rijden er idd ook mee voor de mooiigheid! Je ziet het vooral in het springen. Tegenwoordig mag je er geloof ik ook mee dressuren. Zag er iig dit weekend een aantal op onze Galoppade.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:06

Ik rij sinds kort ook op dressuurwedstrijd met een oornetje. Niet voor de mooi, want ik heb hem in dezelfde kleur als mijn paard gekocht. Mijn paard gaat altijd met zijn oren flapperen en met zijn hoofd schudden als hij een haartje tegen zijn oren voelt of als er vliegen bij zijn oren zitten. Met oornetje is dit probleem nu opgelost. Helaas was het op de vorige wedstrijd nogal warm en met dat oornetje wordt het dan nogeens extra warm aan de oren. Dat is niet echt fijn voor het paard. Hij had dan ook echt kleddernatte oren. Voor de mooi zou ik het dan ook echt niet doen!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:58

Sussie85 schreef:
Voor de mooi zou ik het dan ook echt niet doen!
Nee ik ook niet, vind ze echt afschuwelijk! Ze staan echt lelijk vind ik haha. Zou ze dus ook nooit kopen.
Maar.. bij sommige paarden helpt het echt tegen het een of ander!
Als mij paard er baat bij zou hebben, zou ik ze wel kopen, maar dus absoluut niet voor de mooiigheid! Haha!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:55

Ik rijd er sinds een paar maanden mee en het is een wereld van verschil wat betreft het rijden! Mijn paard was erg oplettend op zijn omgeving en spande bij elk geluidje wat hij hoorde. Met het oormutsje is hij een stuk meer geconcentreerd. Voor de grap heb ik laatst zonder mutsje gereden en hij was weer veel minder geconcentreerd. Voor mijn paard dus een muts!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:11

Ik vind ze helemaal niet mooi, maar mijn paard heeft veel minder last van vliegen in en bij d'r oren en is daardoor veel fijner te rijden. Dus ik gebruik ze wel.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:36

Als er erg veel vliegen zijn dan wil (nouwja wou) ik er nog wel eens mee rijden.

annemarieke9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:41

Ik dacht altijd dat het niet mocht, wel bij de FEI en niet volgens de KNHS.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:49

Afgelopen weekend op de Galoppade, heb ik er meerdere mee zien rijden in de proeven. Ja En ik neem aan dat dat dan mag, anders zouden er meerdere uitgesloten worden.

Ik zat zelf bij een jury te schrijven en kwam er dus een pony binnen met oornetje. Hij wist zelf niet eens of het wel mocht en heeft haar maar gewoon laten starten. Zal me niks verbazen als dat bij meerdere jury's zo is.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:34

Ik rijd er niet mee, maar als ik het zou doen was het puur voor de vliegjes.

Zonderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:57

Het is ook speciaal gemaakt voor de vliegjes, toch? om ze tegen te houden?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:33

Pytje schreef:
Ik rijd er sinds een paar maanden mee en het is een wereld van verschil wat betreft het rijden! Mijn paard was erg oplettend op zijn omgeving en spande bij elk geluidje wat hij hoorde. Met het oormutsje is hij een stuk meer geconcentreerd. Voor de grap heb ik laatst zonder mutsje gereden en hij was weer veel minder geconcentreerd. Voor mijn paard dus een muts!

dat vroeg ik mij af of dit kon helpen. die van mij kn op wandeling nogal nerveus zijn als het erg waait of in de winter bv. Zal ik dus toch es moeten proberen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:17

Mag je nu ook officieel dressuren met die dingen? Zou wel ideaal zijn, die van mij is zo'n muts die in de proef heerlijk kan zeuren als er een vliegje op haar hoofd/oren zit. Ze wil schudden maar doet het niet omdat ze weet dat ze zich moet gedragen.. Dus dan gaat ze kantelen, oren scheef, zachtjes schudden, zo van "vrouwtje, er zit een VLIEG! Doe d'r wat aan!' Koe
Als er veel beestjes zitten rij ik er thuis wel mee, springen ook.
Ze horen ook wel iets minder, maar tegen geluiden worden ook nog wel eens oordoppen (van bijvoorbeeld stukken spons) gebruikt, en dan het netje erover om ze te verbergen (mag namelijk niet)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:34

ik gebruik ze wel,,
maar alleen op jumpings waar voorbeeld echt veel muziek word gedraaid & luid dan nog Knipoog

mijn pony schiet dan weg aan elke luidspreker, wat niet zo
handig is tijdens het springen.

op hem is het wél mooi.
maar sommige paarden staan er echt niet mee

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:37

Mag het in de dressuur, want ik hou er echt niet van als mn poyn lekker schuddend de proef doorgaat. Ik denk dat ik hem alleen zal gaan gebruiken met hoog zomer.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:06

Ja... volgens mij mag dat sinds kort in de dressuur. Maar moet je even in de reglementen van de knhs kijken.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:11

Ken een paar die er mee rijden, bij mijn paardjes niet nodig, heb er wel 1 die past bij de bandages, dus misschien een x voor fotoshoot een paar foto's met Lachen
Zou het anders niet voor de mooi doen.. Lachen

Alrissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:00

Ik ga er een gaan gebruiken tegen het geluid, mijn pony is nogal schrikkerig, en ik hoop dat het met zo'n netje beter gaat...