Maten Eskadron halters

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje1981

Maten Eskadron halters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 18:03

Voor mijn paard wil ik graag een nieuw halster bestellen. Vooral de eskadron halsters vind ik erg leuk. Nou weet ik alleen niet hoe het precies zit met de maten.
Ze hebben pony 1, pony 2, volbloed en warmbloed.
Mijn paard heeft eigenlijk een te lang hoofd voor cob maar zijn neus is vrij smal en daar moet je dan echt wel een maat cob hebben.
Moet ik voor hem dan maat volbloed hebben? Wie heeft er ervaring mee?

x__laura

Re: Maten Eskadron halters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:02

Naar mijn ervaring vallen de halsters van Eskadron vrij klein. Mijn paardje heeft bij de meeste halsters alles op het één na kleinste gaatje zitten maar bij mijn Eskadron zit alles bijna op het grootste...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:58

Bij mij valt mijn Eskadron halster juist groot. Ik heb maat warmbloed en die moet echt op het kleinste.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:19

x__laura schreef:
Naar mijn ervaring vallen de halsters van Eskadron vrij klein. Mijn paardje heeft bij de meeste halsters alles op het één na kleinste gaatje zitten maar bij mijn Eskadron zit alles bijna op het grootste...

Hier ook zo. Maar je hebt ook eskadronhalster die je aan de neus kan kleiner maken. Dus mss op zoek gaan naar zo eentje. Ik heb een maat full en de keelriem hiervan kan net dicht bij mn paard. dus ik zou hem niet te klein nemen als ik jouw was.

Verder heb ik ook een vraagje. Welke maat zou op een jong welsh a passen (dus veulen) ? zou de kleinste ponymaat hierop gaan?