Omdat mijn pony bij verzet zijn kop omhoog gooit en gaat rennen rij ik hem met martingaal ik ben hier heel tevreden over en heb niet het idee dat het hem in de weg zit als ie dus gewoon loopt echt alleen als die kop echt te hoog komt, nou had ik vandaag voor het eerst les van iemand waar ik nog niet eerder bij gelesd heb en die zei dat de martingaal veeeeel te strak zat en deed hem losser ze zei dat de ringen op de hoogde van de boom van het zadel moesten zitten.
Ik heb hiervoor bij iemand anders gelesd en die zei dat ie prima zat en mooi los dus wat is het nou??? als ik die ringen op de hoogte van de boom doe dan hangt die martingaal er echt een beetje bij en heb ik er volgens mij echt helemaal niks aan en kan ie er dan beter af dus..... weet iemand hoe die martingaal nou precies moet? ik heb altijd geleerd dat er met zijn hoofd helemaal omhoog een vuist moest passen tussen buik en de martingaal en dat de ringen op dat moment geen druk geven maar ook niet slap hangen......maar blijkbaar is dat dus nog niet los genoeg.....