Zadel op laten vullen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zadel op laten vullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:39

Hoe vaak laten jullie je zadel opvullen? En zijn dit dan de kussens of ook aan de voorkant?
Hoeveel kost het om dit te laten doen?

MaaikeMo

Re: Zadel op laten vullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:41

ligt er maar net aan..
ten eerste, bij wie je het laat doen
ten tweede, hoeveel werk hij te doen heeft
ten derde, wat de reiskosten zijn

ik ben zo'n 20 tot 30 euro kwijt.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:58

Inderdaad ongeveer 30 euro voor opvullen. Hoe vaak ligt helemaal aan je paard en zadel. Je kan gewoon eens de zadelmaker laten komen en vragen wat hij/zij aanraad!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:03

Ligt eraan wat er gebeuren moet. Wat bijvullen meestal zo rond de 30,00 en helemaal opnieuw 90,00. Wij laten de zadels jaarlijks nakijken. Zadelmaker komt dan aan huis om te zien hoe ze liggen en wat er eventueel aan gebeuren moet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:29

Zadelmaker is pas bij ons geweest en heeft geadviseerd om dit jaarlijks te laten doen (dit was ook de eerste keer en we hebben het zadel nu een jaar dus klopt precies). We waren voor het opvullen 40 euro kwijt.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:38

Nou de mijne is afgelopen 2 maanden al 3x opgevult !!!
Voor mij nieuw maar 2e hands zadel gekocht... Lag niet goed, eerst maar is op laten vullen, lag beter maar nog niet goed.. Zadelmaker laten koen, nou tot 2 x toe niet op komen dagen. Volgende zadelmaker laten komen, maar goed ook want ik had de verkeerde kant op laten vullen, als hij niet was komen kijken. Nou opgehaald, is hij enigsinds scheef, rechts dikker als links. Zadel terug naar de zadelmaker. En nu, links dikker als rechts en een singelstoot vergeten onder de kniewrong door te halen. Dit moet dus opnieuw losgehaald worden. Kan dus weer terug, en mijn zadel ligt nog niet helemaal goed !!!!
Word hiet zo moe van, bijna de neiging deze te koop te zetten en zelf gewoon een nieuw zadel te kopen Knipoog

Maar normaal zou ik zeggen: niet om de zoveel tijd je zadle opvullen. Maar wanneer je merkt dat hij minder gaat liggen of dat de onderkant dun word. Want waarom zou je je zadel op gaan vullen als hij gewoon goed ligt, dan kan hij er toch alleen maar slechter op worden? (overigens zei ze zadelmaker ook dat hij het een fabeltje vind dat het om het halfjaar zou moeten)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:21

De zadelmaker komt 1 keer per jaar tenzij ik twijfel of de zadels nog goed liggen dan komt hij vaker. Het aanpassen en opvullen kost mij verder niets.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:24

ik moet ook mijn zadel oplaten vullen. maar zowie zo moet hij toch langs huis komen dus heb je ook nog voorrij kosten ben ook wel geintereseert is wat het ong kost.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:38

@ renee, breng jij je zadel weg?
laat je niet de zadelmaker komen, om het op je paard te passen?