[HAR] Barebackpad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[HAR] Barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:29

Aangezien ik erg graag zonder zadel rijd, en mijn pony behoorlijk wat haren afgeeft (die in mijn broek blijven hangen en dus in mijn dijen prikken onder het rijden, érg vervelend), Heb ik we interesse in een barebakpad.
Nu leg ik regelmatig een dekje met een dekensingeltje op de rug van mijn pony, maar dit vind ik toch niet erg prettig (dekjes zijn over het algemeen vrij glad van boven, mijne althans. En glijden vrij vlugo ver de rug van mijn pony.

Nu ben ik dus wat op internet gaan opzoeken, en heb ik wel wat leuke modelletjes gevonden. Maar nu vraag ik me af, wat zijn nu de betere?
Ik heb zelf wel een leuke op het oog. Een mooie bruine in westernuitvoering, met een zakje erop, erg handig met buitenrijden.

Nu vraag ik me af, of een barebackpad de schrokken op de rug (ik zit stil hoor in draf Knipoog ) opvangt, of ze juist erger doorgeeft.
Welke pads de beste kwaliteit hebben.

Deze ben ik dus op het oog:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... 26hl%3Dnl+

Ook ben ik wel geintereseerd in deze, maar hier kan ik nergens de prijs van vinden. Deze lijkt me wel geschrik vanwege het borstdeel erbij. Zo heb je naar mijn idee minder kans op schruiven? Het lijkt mij wel dat het bont heerlijk zit, maar niet echt als antischuif gebruikt kan worden?
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dnl

Ervaringen met deze pad's. En foto's waarvan paard/pony zon pad op heeft, zijn zeer welkom!

Sas_Mon

Re: [HAR] Barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:22

je eerste plaatje is van best friend, die heeft een slipvaste onderkant en een nepleren bovenkant, dat is igg een soort veredelt dekje, de 2e is van christ en best prijzig maar wel heel zacht en wat dikker (2 lagen wol,boven en onder) en blijft ook wel lang mooi maar glijd door het zachte wol wel eerder als nr 1
er zit geen borsttuig bij nr 2 maar die kan je er vast wel zelf aan maken.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:24

Ik heb de eerste in Engelse uitvoering. Bevalt prima, al moet ik zeggen dat ik hem nog niet heel veel heb gebruikt. Hij glijdt iig niet en ikzelf zit er stevig op.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:26

Ik heb deze: http://link.marktplaats.nl/187401889

Glijdt niet, vangt goed alle "schokken" op
Is lekker warm en als je na het rijden de skin eraf haalt is je paardje prachtig schoon en glimt als een spiegeltje,hihi
Mooi bijkomend voordeel!

marloes1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:29

Zelf rijd ik ook met zo'n barebackpad van Best Friend. Ik heb alleen niet de trail versie, maar het standaard model. Mijn paardje heeft singeldwang dus ik kan het pad niet heel strak zetten. Maar door de onderkant blijft hij ook op die manier goed liggen.
Ik vind dat draven met pad lekkerder en stabieler zit dan totaal zonder zadel. Je vangt de schokken iets beter op, en je bent ook makkelijker in staat om een misstap van je paard op te vangen zonder opzij te glijden.
Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik deze aanschaf heb gedaan

Hier zijn een paar foto's van onze eerste rit met barebackpad (geleend van een vriendin, en dat is dus wel de trail versie)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AGTH4VYP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-D3OH7TMT.jpg

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:43

Ik heb ook een Best Friend bareback pad, maar dan de 'luxe' versie besteld in Engeland. Deze bevalt prima Ja Zowel het pad als ik blijven prima op hun plek liggen en ik singel nooit heel strak aan. Deze comfort is dikker dan de gewone en heeft nog een extra zitvlak zeg maar, erg prettig bij een paard met redelijke schoft Knipoog

Afbeelding

Aan de voor en achterkant zitten ringetjes, ik heb zelf aan de voorkant een longeer-bitstukje geklikt zodat ik iets heb om me aan vast te houden als ik uit balans raak (dit zit er standaard dus niet aan, zoals met de trail en gewone versie).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:46

Wauw bedankt allemaal voor de reacties Haha!

Die laatste foto vind ik ook erg mooi! Maar zijn die dan alleen uit engeland te betellen? En is die er ook in het zwart of bruin?
Wil namelijk een mooi westernhoofdstelletje erbij doen, en helemaal paars of blauw of roze is voor mijn paard geen doen Huilen van het lachen Arm paard *LOL*

Bedankt voor alle info tot dusver! Ik zou graag nog wat meer ervaringen erbij willen hebben over de barebackpads Haha!

Ik heb zowiezo genoeg bedenktijd voor ik er ergens eentje ga kopen. Mijn plan is om dit jaar er nog een te kopen, maar echt haast heb ik er niet mee. Mijn paard wordt eerst nog verhuisd, en komt in een andere omgeving te staan, daar wil ik zowieso de eerste maand nog met zadel rijden. Maar daarna wil ik een leuke bareback pad (En westernhoofdstel, lekker stoer Haha! ) aan gaan schaffen Ja

Wat zit er eigenlijk voor kostenplaatje aan die laatste pad? En in wat voor kleuren is hij te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:49

Lady1969 schreef:
Ik heb deze: http://link.marktplaats.nl/187401889

Glijdt niet, vangt goed alle "schokken" op
Is lekker warm en als je na het rijden de skin eraf haalt is je paardje prachtig schoon en glimt als een spiegeltje,hihi
Mooi bijkomend voordeel!

Deze vind ik er wel heel tof uit zien zeg!
Ben alleen bang dat ik deze iets té prijzig vind Bloos
Mijn enige reden dat ik een pad wil, is tegen de haren van mijn pony. En dat een dekje zo snel schuift, en dus niet fijn zit.

Maar als ik geld genoeg zou hebben, dan zou ik het wel weten zeg, want hij is echt gaaf!
Ziet mijn pony moddermonster trouwens al voor zich ROFL Helemaal zwart van de modder, en de plek van de pad is nog wel roodvos Huilen van het lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:36

Keuze zat.
Let wel goed op je pony, of ze geen rugpijn krijgt. Veel paarden zijn na het rijden zonder zadel gevoelig in de rug, iets wat geen positief effect is van het zonder zadel rijden. Je hebt immers geen drukverdeling en je zitbeenknobbels rusten op de rug.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:41

De winkel hier kon hem niet voor me bestellen, maar misschien heb jij meer geluk Ja Die ik heb is blauw, die foto vertekent wat (klik voor een betere kleurweergave) en heeft inc. verzendkosten vanuit Engeland 80 euro gekost. Ze hadden hem in het zwart en blauw, maar ik vind blauw veel leuker Knipoog

asje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:13

ik heb de bestfriend barebackpad (de allereerste van deze pagina). Op KWPN'er lag hij heerlijk, op mn hafje schuift ie toch wat, helemaal na opstappen ligt hij vaak al wat scheef en dan is t erg lastig m weer recht te leggen! Ik vind m niet ideaal, rij dan nog liever zonder iets

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:24

ik heb de barebackpad van emiel voest en vind die heerlijk zitten. het voordeel van die pad vind ik dat ie lekker dik is (schapenwol) en dat je je gewone dressuursingel eraan kan doen en dat er een leren handvat aan zit. Ik gebruik hem wel met een dekje eronder zodat ie niet zo snel vies wordt. http://www.emielvoest.nl (ik heb de standaard versie) ook te koop bij www.paardenbegrijpen.nl