barefoot cheyenne maat 0/shet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marlo

barefoot cheyenne maat 0/shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 21:35

ik heb deze week een barefoot cheyenne op mijn pony liggen om te testen.
Nou heeft mijn pony een korte rug, en ik ben maar klein.
ik vind dat het zadel opzich wel lekker ligt (wat boomloos betreft dan).
maar ik heb het idee dat ik wat teveel achterin (stoelzit) wordt gezet.
ik zou graag een maat 0 willen proberen, want als ik van mezelf wat meer naar voren ga zitten
vind ik dat het beter zit, ook omdat mijn benen dan wat meer onder me zitten dan voor me uit steken.
maarja door de vorm ga je natuurlijk automatisch weer wat meer naar achteren zitten
zou het zadel voor mij (en mijn pony) dan ook wat te groot kunnen zijn, en een maat 0 beter zijn voor ons?
het lastige is dat een maat 0 volgens mij nergens te testen is, tenzij je hem dus al koopt.
volgens de maattabellen is een maat 0/shet maar 5 cm korter, en de zitting maar 3 ofzo, dus daar ga ik echt nog wel in
passen.

aleida_thijs

Re: barefoot cheyenne maat 0/shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:59

Dat zou inderdaad wel passen, en dat is ook fijn als je paard een korte rug heeft. Misschien is er iemand die zo'n zadel heeft, die je mag lenen om te testen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:56

Bij Equixantos hebben ze wel een Shetty testzadeltje volgens mij hoor Lachen

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 12:11

o dan ga ik dat gelijk vragen, op de site staat namelijk alleen op bestelling.
dat zou mooi zijn!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:58

Ja, daar heb ik hem toen ook getest voor mijn pony Lachen
Goede service en ook advies. Lachen
Uiteindelijk is het voor ons wel een ander zadel geworden, onder andere omdat ik ook in dat zadel nog teveel stoelzit hield.

Groetjes, Lacuna

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:40

In een maatje Shetty een stoelzit ???

Daarbij zit de beugelophanging in verhouding echt bijna àchter je billen , dus dat zou wel heel wonderlijk zijn ?

Enige manier waarop je dan nog in stoelzit kan zitten is als je met héle korte beugeltjes rijdt...

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 17:11

@lacuna:
heb jij dan nu we een boomzadel? was de maat opzich wel goed voor jou en je pony (hoe groot is die en ben jij?) van de shetty, en heb je ook nog andere zadels (boomloos) geprobeerd?
ik ga nu eerts de cherokee nog proberen deze week omdat die mij dan aangeragen werd.
die is wat maten betreft bijna gelijk aan de shetty en heeft nog de wrongen.
maar ik wil de shetty ook nog proberen om gewoon het verschil te weten, en ik vind de cheyenne stiekum mooier

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:17

Hoi! Ik heb de maat Shetty Barefoot Cheyenne van Equixantos momenteel als testzadel in huis Lachen . Heb er gisteren voor het eerst op gereden, ging aardig, maar ik vond het wel heel anders dan mijn maatje 1, hoor. Ik zit nu meer 'opgesloten' dan in een maatje 1 van de Cheyenne, door zowel de iets kortere zit als door de beugelophanging. Moet er nog even aan wennen, denk ik, maar dit zadel ligt wel veel beter op mijn zeer compact gebouwde paard (korte rug, nauwelijks schoft, ronde vormen Knipoog ). Ik wil heel graag boomloos blijven rijden, maar zie op dit moment geen ander alternatief. Ja, hele prijzige Bloos , maar dan ben ik jarenlang aan het sparen en ik moet nu verder natuurlijk... Clown

Ik heb zelf een maat 1 van de Cheyenne, maar vind 'm toch niet goed op mijn jonge paard liggen (te lang en te massaal). Vandaar dat ik de Shetty nu uit probeer...... Je moet echt een kleine kont hebben, dan pas je er wel in, hoor. Haha!

Ik probeer hem nu de komende dagen gewoon uit om te kijken of het me echt bevalt qua zit. Ik hoor van de meiden op stal dat ik er prima in zit, maar wil er nog even wat foto's van laten maken, zodat ik zelf eens kan kijken hoe het plaatje is. Ik wil nu echt zeker weten dat dit zadel fijn is voor mijn paard EN voor mij. Lachen

Ik zou zeggen; vraag het testzadel gewoon even aan bij Marcel van Equixantos en probeer het uit..... Succes!!!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 09:42

o ja super!
ik heb maandag de maat 1 terug gebracht naar marcel, en vervolgens de maat 1 cherokee weer mee genomen haha.
omdat jij de maat 0 cheyenne hebt dus!
nee maar hij zei dat deze wat maat en lengte betreft ook overeen komt met de shetty cheyenne. en deze heeft die kniewrongen, aangezien ik mijn benen niet echt stil kan houden.
dus deze week rij ik hier fijn mee rond.
vind hem wel beter zitten dan de cheyenne maat 1 in elk geval, hij is wat kleiner dus een wat meer opgesloten zit (schuif ik wat minder, en ga ik minder in een stoelzit zitten.
ook de kniewrongen zijn opzich wel fijn, alhoewel ik misschien nog iets te korte pootjes heb om er echt goed gebruik van te kunnen maken.
de cheyenne shetty is natuurlijk wat 'zweetblad' betreft ook weer korter, dus ik wil die toch ook nog even proberen.
vond de cheyenne het mooist, maat de zwarte uitvoering cherokee zonder paardenhoofd en leertjes vind ik nu toch ook wel mooi!
wanneer bregn jij de shetty terug dan?
en kun je foto's hier neerzetten/ sturen als je die hebt?
ik breng de cherokee dinsdag terug, tis handig als ik de shetty mee terug kan nemen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:59

Marlo, ik woon niet echt in de buurt bij Equixantos, hoor Knipoog , dus ik stuur hem begin volgende week weer terug. Dan vrees ik dat je hem dinsdag nog niet mee kan nemen, want ik mag 'm week uitproberen, he Knipoog . Sorry!!! Ik zal eens kijken of ik foto's kan laten maken en dan zet ik ze wel in het topic, ok? Of ik kan ze naar je emailen (moet je even je mailadres naar me PBen). Dat laatste doe ik liever. Lachen

Ik vond de maat 1 heerlijk zitten, maar mijn Sam heeft gewoon een te korte rug en een hele compacte bouw, waardoor die Cheyenne ook te massaal is voor hem. Die 5 cm korter, scheelt echt. Hoe lang ben jij dan? Ik ben 'maar' 1,64 meter.
Vond mijn benen op de Shetty gisteren ook ineens alle kanten uitgaan, vergeleken met de maat 1. Clown
Daarom wil ik 'm nog goed uittesten, want als het voor mij niet goed zit, schiet het ook niet op..... Kniewrongen heb ik liever niet, ik wil het echt op mijn eigen zit doen, maar dat voelde gisteren ineens als een drama. Bloos

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 10:30

haha, ja ik doe het ook liever zefl, maarja al ik daarmee mijn pony juist in de weg zit is het ook niet fijn.
o dan ben jij nog groot! haha, ik ben maar 1.56m, dus echt een mini, met ook korte pootjes dus.
nou ja ik vind de cherokee in elk geval al beter zitten, en die is dus ook kleiner dan de cheyenne maat 1
mail is:
marlo_presto@yahoo.com

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:42

Heb je gemaild en zal van het weekend foto's maken en je toesturen... Lachen

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 16:47

oke thanks!