paardje2005 schreef:Tja als hij niet goed ka galoperen zou ik hem dat leren aan de longe. Probeer hem op te leren galoperen. Dan hoef jij je niet in vreemde bochten te wringen om hem aan te laten aanspringen.
Een broek met leren zitting kan je misschien helpen om minder door het zadel te laten schuiven! Goed in het midden zitten, beetje achterover.
Aan de longe kan ze het zeer goed,dan reageert ze ook super op mijn stem. Nu ik weer tijd(vakantie dus),les en een bak tot mijn beschikking heb(staat niet meer thuis) zijn we haar onder het zadel aan het leren. Aanspringen gaat goed,maar in galop houden is nog een beetje een puntje.En dan krijg je afentoe het stuiter effect 
Buiten gaat het goed want dan wil ze graag maar in de bak vind ze het nog moeilijk.
Ik heb 1 broek met leer gehad maar als ik dan een gewone aanhad glibberde ik door het zadel en vind het dus daarom ook niet zo fijn.
Maar goed,uit de antwoorden in dit topic blijkt dus dat alleen zitles goed is. Maar echt zitles dat zal jammer genoeg niet meer gaan aangezien ik nog 1 week thuis ben.