Gezocht zadel wie kan mij helpen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Gezocht zadel wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:08

hallo,
ik rij nu een paard zo'n 5 maanden. Maar hij heeft geen eigen zadel (ja 1tje maar daar heb ik zelf geen steun aan.) Ik leen nu het zadel van de eigenaresse (van een ander paard). Dat is een heel fijn zadel alleen ik zou niet weten welke dat is (het is een passier met een flexibele lepel (geen boom Knipoog )
nu ben ik op zoek naar een zadel wat een beetje in de lagere prijsklasse ligt (mijn portefuile is kleiner dan mijn ogen Clown ) Waar ik genoeg steun aan heb en goed "vast" zit.
wie heeft en tips en/of adviezen welk zadel ik zou moeten nemen..
ik zat zelf te denken aan een Wintec 500 dressuurzadel. Maar ik heb niet zo'n goede ervaring met kunstof zadels (ik heb een aantal jaar geleden gereden op een THOROWGOOD VZH ZADEL KOUDBLOED)
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
groetjes nathalie

Claudia__

Re: Gezocht zadel wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:11

Wintec heeft hele goede zadels, heb zelf ook een zadel van Wintec gehad (vzh) en na 4,5 jaar was die nog steeds in topstaat. Wilde zelf ook een Wintec 500 kopen, alleen Harry's Horse heeft net zoiets alleen dan een stuk goedkoper en ik heb niet zoveel geld dus dat is beter. Ik zou gewoon die Wintec 500 nemen, want Wintec zadels zijn- naar mijn mening- echt topzadels. Ja

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:13

ik ben zelf ook niet zo van het kunstof. bevalt me op 1 of andere manier niet. ik weet natuurlijk niet wat je prijsklasse is..

maar hier een rijdt:
ruitergilde oftewel salto is er vanaf €575,-
pagony is er vanaf € 600,-
rossner is er vanaf € 800 euro (weet ik niet zeker)
wel allemal dressuurzadels

en als je paard geen moeilijke rug heeft, zou ik voor een 2e hands zadel gaan (voor 500 euro heb je van de meeste merken een degelijk zadel)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:25

ohh ik dacht dat ik de enige was die kunstof niet echt super vind. haha.
bedankt voor de info. hij heeft een hele normale makkelijke rug (voor foto zie mijn profiel zijn naam is zen)
prijsklasse is ongeveer tot pagony.
Claudia__ @ jij natuurlijk ook bedankt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:29

nou, mijn schoonzus gaat morgen om de ruitergilde kijken... (we hebben al gekeken in de winkel, en zitten erg leker Tong uitsteken)

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:29

nathalie_v schreef:
ohh ik dacht dat ik de enige was die kunstof niet echt super vind. haha.
bedankt voor de info. hij heeft een hele normale makkelijke rug (voor foto zie mijn profiel zijn naam is zen)
prijsklasse is ongeveer tot pagony.
Claudia__ @ jij natuurlijk ook bedankt.

Geen probleem, als je liever een leren hebt dan zou ik gewoon eens op marktplaats ofzo rondkijken want daar worden ook weleens goede zadels aangeboden, vast wel in je prijsklasse. Ja

Of zo'n ruitergilde, is die nieuw 575?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:30

ik ben benieuwd naar haar reactie.. ik wacht met spanning haha

oke bedankt voor de tip Lachen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:31

klopt 2e hands zijn er veel in die prijsklasse (onder andere kieffer etc0

ruitergilde zadek:
Afbeelding

inderdaad nieuw 575. en dan heb je de luxere versie (met gladder leer, die is 695)

heb er jaren geleden een tijdje 1tje van iemand gebruikt en vond deze erg lekker zitten. kwaliteit voor de prijs is erg goed.

enigste nadeel is dat deze zadels weinig waarde houden denk ik. je moet hem eigenlijk altijd houden (kieffer, passier, stubbben) en zo zijn meer waarde vast.

wij gaan morgen met paard heen. dus ook de pasvorm is dan beter (dan bij zadelmarkt en zo)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 08:29

vind het een mooi zadel alleen die kniewrongen vind ik nou niet echt geweldig Clown .
voor mij maakt het niet zo uit of er nou weinig waarden aan zit. Ik was namelijk niet echt van plan om over een paar jaar weer een nieuw zadel aan te schaffen Tong uitsteken .