Mijn pony heeft een paar jaar geleden een draadwond opgelopen aan haar achterbeen, daardoor is dit been wat kwetsbaarder dan normaal. Ik zou daarom met bijv. buitenrijden graag hoge achterbeenbeschermers gebruiken (geen 3-in-1). Wie kan wat aanraden?
Waarom wil je geen 3 in 1 beschermers gebruiken als ik vragen mag?
Is een peesbeschermer niet te hard voor het gevoelige been, of heeft ze daar geen last van? Een 3 in 1 beschermer lijkt me daar nl. wel lekker zacht voor...
Anders zou je eens kunnen kijken voor hoge achterbeenbeschermers van Veredus. Ik heb daar peesbeschermers van voor de voorbenen en mijn paard met gevoelige huid doet het daar goed mee, ze zijn heel zacht gevoerd en lekker soepel.
ow oke, als het om de voorzijde gaat heb je aan die van Veredus ook niks... Dan zou ik voor de Eskadron Cross Country gaan, die heb een flap aan de voorkant...
Hmm, daar zat ik inderdaad ook net aan te denken, voor Fifi zijn ze ook te lang...
lastig dan zeg... toch 3 in 1 anders? die zijn er wel in kleine maatjes... of anders gewone pijpkousen? die gaan ook over de voorkant van het been heen, en niet helemaal om de kogel...
cross beschermers van NEW zijn volgens mij wel in verschillende maten te krijgen.
Misschien een goedkopere tip, in principe zijn de hoge beschermers gelijk aan de normale peesbeschermers voor de voorbenen, alleen zijn deze een tikkeltje hoger. Je zou kunnen proberen of de gewone voorbeenbeschermers hoog genoeg zijn om de achterbenen.
mijn paardje is ook supergevoelig voor wondjes, etc... aan zijn benen. en voor zijn achterbeentjes gebruik ik crossgetten, want die zijn langer dan gewone getten. Dus ik zou je dat aanraden