Iemand ervaring met de Rossner Montreal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Iemand ervaring met de Rossner Montreal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 20:14

Heyy!

Heeft er iemand ervaring met de Rossner Montreal?

Hoe is de zit?
Hoe zijn de kniewrongen?
Kwaliteit?
Pasvorm? (past die op veel paarden, of niet? vind de kussens zo hoog op de foto namelijk...)

Ik hoor het graag!

Charlottje

Re: Iemand ervaring met de Rossner Montreal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:41

Hier ben ik ook erg benieuwd naar, ik wil hem zelf ook aanschaffen

Ik heb alleen in de winkel op het zadel gezeten (op meerdere) maar deze zat echt heerlijk ...
Heerlijk diepe zit, je zit lekker vast. De kniewrongen zijn ook heerlijk.

Qua pasvorm en kwaliteit weet ik nog niks

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:26

Oke, ik moet ook eens langs de divoza.. maar ja is wel weer een stuk fietsen.. en met de bus zo slecht te bereiken

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:32

Joepie, ik ga jullie zó blij maken Knipoog Ik heb zaterdag een nieuwe bij divoza gekocht! Hiervoor heb ik de zadelmaker laten komen en heb een aantal zadels op mijn (moeilijk gebouwde paardje) laten passen! Ik ben uiteindelij kvoor de montreal gegaan. Hij zat heeerlijk zacht, ik kan zelfs mijn draver uitzitten! HEle fijne kniewrongen(voor mij iets té veel, maar dat is gewoon gewenning!). De kussen zijn enorm zacht. Wel heeft hij een hele smalle boom wat voor mijn paard perfect was, maar voor normaal gebouwde paardenk denk ik te smal wordt. Hij is bij divoza wel te verbreden, dit kost 25,- extra!

Divoza was enorm gastvrij hierin. Ze hadden binnen 2 weken tijd voor me, de zadelmaker was stipt optijd, nam alle tijd voor me en liet ook zien hoe die goed/niet goed lag. Hij erkende dat het zadel niet uitmuntend lag, maar dat het gewoon een kwestie van trainen was en nu een correctie pad (aangegeven waar het goedkoopste, dus absoluut niet commercieel). Toen ben ik uit eindelijk naar divoza in Zoetermeer gereden waar ze mijn zadel overhandigde. Ik kon kiezen uit 2 soorten singel, 2 soorten beugelriemen. De kwaliteit vind ik érg fijn. Je wordt goed geholpen en goed geïnformeerd.

Ik zou absoluut gaan voor de montreal, vooral voor een paard met hoge schoft en een wat aflopende rug ligt hij subliem en hij zit heerlijk! Lekker diepe zit. Absoluut een aanrader!

[edit] als je zeker wilt gaan voor de montreal, zal ik de zadelmaker van divoza laten komen. Zo kan hij je helpen wat voor zadel wel/niet past. Ik had geluk dat de montreal paste en dat dit mijn eerste keuze was, maar hij had een hoop andere zadels meegnoemen die we nog hebben gepast.
Deze zadelmaker staat wél geregistreerd als erkend zadelmaker. Ik heb het zadel nog door mijn eigen zadelmaker laten nakijken en ze vertelde me dat hij goed lag.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:37

http://pic50.picturetrail.com/VOL430/10 ... 854128.jpg
Hierbij een foto van de bouw van m'n paardje, hoge schoft, smalle schouders..

Als mensen nog geïntresseerd zijn naar specifieke foto's van het zadel, hoor ik het graag ik ga morgen weer naar me paardje toe en kan ik ze direct maken

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:38

Bedankt voor je reactie!

Maar er zijn toch wel verschillende boommaten? Dus snap even niet?

Wordt je echt gedwongen in een houding of zit je gewoon lekker vast?

M'n pony heeft een gewone schoft en een rechte (niet aflopende rug)... weet niet of die daarop gaat passen... misschien als ze wat vulling erop halen ofzo... want op de foto vind ik die achterkussen zoo hoog en dik Tong uitsteken

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:40

Foto's zou fijn zijn! Lachen Gewoon van de zijkant als die op je paardje ligt (voor de diepte van de zit te bekijken) en van voren voor de kniewrongen en schuin van achteren Tong uitsteken

Ik zal even foto zoeken van mijn paardje... Misschien is dat toch ook wel een aardige schoft... hij is wel smal gebouwd denk ik bij de schouders... maar heeft wel een gewoon rechte rug... Maar jou paardje ook wel zo te zien?

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:40

Klopt, zijn ook keilkussens dus ze zijn vrij hoog, maar passen zich daarbij ook goed aan je paard aan( zijn lekker zacht ) Maar daarom zeg ik ook, laat de zadelmaker komen, en probeer er gewoon een paar. Voor die 50,- kan jij geen slecht liggend zadel hebben. Ik weet niet of er verschillende boommaten zijn, die van mij heeft een M nodig... Ik zit lekker vast in dit zadel. Heb al meerdere zadels geprobeerd (o.a. hulsebos, kieffer) maar vond deze toch écht het fijnste en het mionst gedwongen zitten. JE wordt gewoon goed opgevangen.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:41

Ja ik zie ook geen aflopende rug hoor:P De zadelmaker zei het alleen en mijn eigen ook dus ik ga er vanuit dat 't klopt Tong uitsteken Ik zal morgen foto's voor je maken Knipoog

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:47

[img=http://www4.picturepush.com/photo/a/1001787/640/1001787.jpg]

[img=http://www1.picturepush.com/photo/a/1001789/640/1001789.jpg]

Hier kan je zijn rug wel zien. Verder moet hij nog meer bespiering krijgen, maar heb hem net 3 weekjes geleden gekocht en daarvoor is er niet zo veel met hem gedaan meer...

Ja hij heeft een mediumboom, neem aan dat ze dat ook gewoon hebben Knipoog haha

Wil dat zadel echt een keer proberen, eerst in de winkel gewoon... anders laat ik straks voor niets de zadelservice komen als ik het zadel niets vind. Want anders wil ik een tweedehands zadel of een kentaur ofzo..., maar dan laat ik een andere zadelmaker komen..

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:45

Als je alleen wilt proberen is de rossner montreal zeker de moeite waard! Ik heb foto's met me telefoon gemaakt, maar kan de kabel daar niet meer van vinden :S Nouja, maak morgen wel foto's met me toestel Knipoog Vandaag weer subliem mee gereden

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 22:07

Oke is goed Lachen

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:27

Heerlijk zadel al vind ik zelf de Rossner Amerika plus lekkerder zitten maar dat is voor iedereen anders.
Ook vraag je past hij op vele paarden.
Maar elk paard heeft een andere rug vorm.
Als je hem op 1 paard gebruikt zal hij zich naar de rug van dat paard vormen zoals elk zadel denk niet dat het zo'n goed idee is om hem op verschillende paarden teleggen...
Maar dat is mijn mening.

Maar de kwaliteit vind ik erg goed.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 22:36

Nee gebruik t zadel gewoon op 1 pony dan, maar bedoel meer of t een zadel is met een makkelijke pasvorm, dat makkelijk op vele soorten paarden past/passend te maken is... sommige zadels liggen nogal moeilijk goed op een rug (tenminste eerder had ik zon zadel dat op weinig paarden paste)

Oke ik moet echt maar even langs de divoza om t uit te proberen... dan ook maar even de america plus uitproberen..

Maar ja tijd vinden he..moet ook even fietsen erheen dus moet t wel redelijk weer zijn... en laat het nu volgende week aardig weer worden.. maar ik geen tijd hebben grrr....

maar ik vind die kniewrongen van de america niet zo dik... of zijn die bij de plus versie ook dikker dan de gewone versie??