Wat voor een (merk) zadel zoek ik??HELP

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMouse

Wat voor een (merk) zadel zoek ik??HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 19:23

Hallo,
Omdat mijn zadel eigenlijk wat aan de kleine kant begint te worden voor mijn paard, ivm zijn spieropbouw. Wil ik weer voor een ander zadel gaan kijken.
Ook omdat ik toch een iets ander model zoek, vraag ik mij af welk (merk)zoek ik nu eigenlijk?
Ik heb nu 3 zadels gehad :
Een Lemetex: Die inch maat was te klein voor mij, zat dus niet goed.
Een Kentaur : Was niet geschikt voor mijn paard en uiteindelijk ook niet voor mij.
Een Knight rider Colonel: Word imo te krap qua boommmaat en is eigenlijk óók niet helemaal goed voor mij.
Wat ik bij alle drie de zadels had en wat ik dus ABSOLUUT NIET MEER WIL is zo'n hoge voorboom.
Ik zit dan heel gauw met mijn kruis er op en dat doet zo'n zeer, waardoor je je houding gaat veranderen. En daar word je ook niet vrolijk van.
Ik zoek dus een zadel waarvan de voorboom niet zo hoog is.
Ik zoek wel een diepe, zachte zit en goede kniewrongen.
Het zadel wat mij super past is een Passier maar helaas is mijn portomonee niet zo groot.
Heeft iemand een beetje het zelfde probleem?? Wat voor een zadel heb jij?
En wat voor merk zadel heeft nog meer ook deze kenmerken?
Ik verkoop mijn zadel die ik nu heb en daar koop ik dan mijn nieuwe zadel voor.
Wie helpt mij???

aslo

Re: Wat voor een (merk) zadel zoek ik??HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:25

De Albion K2 heeft een lage voorboom, maar is prijzig, 2e hands bijna niet aan te komen. De KN Symphonie(in ieder geval oude type) dito, nog wel aan te komen. Deze vond ik super zitten, heb precies hetzelfde probleem als jij nl met die hoge voorbomen. Volgens mijn zadelmaker ligt het trouwens niet zozeer aan de hoge voorboom, maar aan de taille van het zadel. Bij de KN schijnt deze smal te zijn en dan heb je minder last.

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:33

Ik heb een Passier gehad; en was ik niet erg tevreden van..
Heb in juni een wintec Isabel W gekocht en die zit zodanig zacht dat ik niet voel van die hoge voorboom (niet dat ik daar nu echt op let, heb er geen last van)..
Succes!!

Ik weet hoe ambetant het is om met een slecht zadel te rijden *LOL*

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:52

PRESTIGE! *LOL* Afgod

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 00:00

correct me if i'm wrong, maar als jij op de voorkant van het zadel gaat zitten, dan is je zadel imo gewoon te klein.
Dit moet niets met de hoogte van de boom te maken hebben

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 07:33

Dan wil ik je toch corrigeren Knipoog
Er zijn veel meer dames met dit probleem, en als ik me goed herinner is er een tijd terug een zadel ontworpen (weet niet meer van welk merk), met een speciaal ontwerp hiervoor.
Zadels waar ik me bijv. zeker op 'stuk' rijdt zijn o.a.: Kieffer en County.
Zadels waar ik minder last van heb zijn o.a.: Stubben, Lemetex, Grande CS, Klimke, Ainsley.
Zadels waar ik geen last van heb zijn o.a.: Kloster Schontal, Albion K2 en de KN Symphonie.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:06

De Amazona: Achter deze naam schuilt een innovatie in zadelbomen.

Aangezien het vervaardigen van zadels lange tijd voor mannen en door mannen is gebeurd, werd het vrouwelijke geslacht bij de ergonomische en anatomische ontwikkeling van de zadel vaak vergeten.

Daar heeft Iberosattel wél over nagedacht en is met een oplossing gekomen die het ook voor vrouwen mogelijk maakt om in de diepere zit tot hun recht te komen. Wondrijden: heden ten dage vaak nog een taboe-thema onder onze amazones, maar het komt vaker voor dan gedacht. Iberosattel heeft daarom in zijn bomen een gedeelte uit de zadelboom verwijderd en door een zachte inleg vervangen. Deze uitvinding is tot nu toe al een opluchting voor veel vrouwen geweest, die nu weer in een ontspannen houding kunnen rijden.
Deze innovatie is door Iberosattel als patent opgegeven.

De Amazona-boom is in de kamerbreedte verstelbaar. Het bijzondere aan deze bomen, die door Sommer worden vervaardigd, is dat de kamerbreedte een boom ook aangepast kunnen worden zonder de zadel te demonteren. U kunt uw zadel dus op elk moment aan uw paard of een ander paard laten aanpassen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:17

Ik vind de simpele wintec een uitkomst. Niet te duur en kan je aan je paard aanpassen wanneer deze groeit. Geen diepe zit, wel een prima zachte zit naar mijn mening. De kniewrongen kan je zelf aanpassen door er grotere op te zetten dus dat is ook altijd wel handig!
Die van mij heb ik gekocht omdat mijn paardje veel moest groeien in de bespiering en hij is prima tot zijn recht gekomen (pony is 4 boommaten gegroeid in 3 maanden tijd Clown ). Nu ben ik boomloos gaan rijden dus heb ik mn wintec te koop staan, opzich wel jammer want vind het nog steeds een superfijn zadel maar het zit er niet meer in dat ik hem in de nabije toekomst weer ga gebruiken. Dus als je geinteresseerd bent Tong uitsteken

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:18

Ik had hetzelfde probleem met een hoge voorboom bij een Kieffer.
Ik heb nu een KN symphonie, zelf vindt ik dit een erg fijne zit hebben. Deze zadels zijn 2e hands niet al te duur, ik heb die van mij voor 350 euro gekocht. Ook vindt ik JC zadels fijn zitten.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:26

heb zelf een kieffer wien deluxe en heb idd ook last van dit probleem. Reed me in het begin van voren helemaal open, en dat is geen pretje. Maar omdat het zo perfect op mijn paard past en ik het verder een erg fijn zadel vind, ben ik naar een oplossing gaan zoeken. Heb er nu al een paar jaar een action gelpad (seatsaver, wel die goede met neopreen toplaag) op liggen en het probleem was verholpen. ( als je in de buurt bent mag je het best komen uitproberen of het werkt)
Misschien dat je dat kan uitproberen, vooral nu je bankrekening het niet toe laat een nieuw zadel te kopen.
veel succes met je zoektocht

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 21:14

niemand meer?..dan ga ik maar eens op zoek naar en KN:)