zadels nog groter dan 18inch?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DevilsFriend

zadels nog groter dan 18inch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 18:06

ben eigenlijk wel wat verlegen om dit te zeggen, Bloos maar eum ik heb een zadel van 18inch die té klein is. Nagelbijten / Gniffelen (voor mij dus)
ik ben eigenlijk niet zwaarlijvig ,maar m'n zitvlak dus wel.. Clown
we gaan nu dus morgen naar de winkel,voor een prestige zadel.
en ik kan nergens een prestige zadel op internet vinden die groter dan 18inch is Sigaar
(in mijn profiel staan nog meer foto's, er zijn juist een paar foto's waar ik op een veel te klein zadel reed ,bij het paard flic flac,maar die was ook niet van mij Knipoog )
zo ziet het er dus nu uit:
Afbeelding

Diane65

Re: zadels nog groter dan 18inch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:10

Volgens mij is je zadel niet te klein, maar zitten je beugels volgens mij veeeeel te kort. Op de foto's bij je profiel lijkt het wel alsof je in stoelzit zit en dat je benen voor het zweetblad uitkomen. Ik zou het zelf eerst eens proberen met een gat of twee langer. Het zou mij niets verbazen als je dan een stuk beter in het zadel past. Ik heb ook geen klein achterwerk en pas perfect in mijn 18 inch zadel, maar ik denk wel dat ik een gat of 2, 3 langer zit dan jij.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:12

Je zit helemaal achterin je zadel omdat je beugels te kort zijn, dan is het ook niet zo gek dat het niet past.
Ligt dus niet aan het zadel of je kont, maar aan jezelf Lachen
Beugels langer dus.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 18:13

Diane65 schreef:
Volgens mij is je zadel niet te klein, maar zitten je beugels volgens mij veeeeel te kort. Op de foto's bij je profiel lijkt het wel alsof je in stoelzit zit en dat je benen voor het zweetblad uitkomen. Ik zou het zelf eerst eens proberen met een gat of twee langer. Het zou mij niets verbazen als je dan een stuk beter in het zadel past. Ik heb ook geen klein achterwerk en pas perfect in mijn 18 inch zadel, maar ik denk wel dat ik een gat of 2, 3 langer zit dan jij.

ok zal ik zeker doen,sowieso in die winkel kun je op zo een ding gaan zitten met zadel enal plus stijgbeugels!
dan zal de mevrouw van de winkel het me wel zeggen.
't verwondert me gewoon ook zo Tong uitsteken dat hij nu "al" te klein zou zijn.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:18

Groter bestaat wel, toevallig ben ik gister met een zadelmaker aan de slag geweest en ik zag op zijn lijst ook 18,5 en 19 inch staan. Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat jij dat helemaal niet nodig hebt Knipoog
Krijg nu zelf ook een 18 inch en ben ook niet bepaald fragiel Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:21

stübben heeft in ieder geval een 19 inch

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:01

Let je wel op dat een 19 inch zadel best wel eens te lang zou kunnen zijn voor
de rug van je paard, waardoor hij behoorlijk last van zijn rug kan krijgen? Lachen

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:04

stijgbeugels een stuk langer maken zit een stuk beter

mijn bijrijd paard heeft volgens mij een 17.5 inch en daar pas ik ook prima op

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:04

ik ben ook geen superdun meisje, en ik rijd met 17.5 inch.
dit past ook nog prima, is trouwens een spalding zadel Knipoog

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:24

Ullwinn schreef:
Let je wel op dat een 19 inch zadel best wel eens te lang zou kunnen zijn voor
de rug van je paard, waardoor hij behoorlijk last van zijn rug kan krijgen? Lachen

Kan kloppen, maar wanneer de kussens daarop aangepast worden dan wordt het gewicht beter verdeeld over de rug van je paard. Verder is het ook afhankelijk van de rug van je paard. Wanneer je zelf in een te klein zadel zit rust het gewicht grotendeels op de achterkant en dat is ook niet bevorderlijk voor de rug van je paard. Een te diepe zit heeft ook een weer een averechts effect doordat het gewicht vooral op het diepste punt rust.
Wanneer je een grotere maat zadel nodig bent laat er dan eentje op maat maken, dan weet je zeker dat het goed past op je paard en voor jou ook geschikt is. Daaleman bijv. kan dit heel goed voor je doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:01

De beugels heb je beslist niet te lang, want je hebt ze zo perfect op springmaat. En dan horen de beugels gewoon zo te zijn. Wat bij jou het probleem is, is dat het zweetblad te klein is. Ik heb daarom extra lange zweetbladen aan m'n zadel zitten.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:08

germie schreef:
De beugels heb je beslist niet te lang, want je hebt ze zo perfect op springmaat. En dan horen de beugels gewoon zo te zijn. Wat bij jou het probleem is, is dat het zweetblad te klein is. Ik heb daarom extra lange zweetbladen aan m'n zadel zitten.

door langere zweetbladen gaan haar billen toch niet verder naar voren? Ze zit echt behoorlijk op de lepel van het zadel.

Ik vind het ook wel vreemd, ik zit met maat 46 in een 17.5 inch nog oké. Nou moet ik zeggen dat ik in een 18inch van een vriendin van mij wel heel opgesloten zit. Het hangt ook maar net af van hoe de zitting van het zadel is. Dressuurzadels zitten vaak diep en opgesloten.

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:10

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:13

Heb je je zadel eigenlijk eens nagemeten?
Ik vind je niet dik ofzo, dus het lijkt me zo raar als je groter dan 18 inch nodig zal hebben..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:31

Ik denk dat het zadel misschien iets achterover ligt, maar verder blijf ik er echt bij dat de zweetbladen te klein zijn. Dat de ruiter ver achterin zit komt eerder door de ligging van het zadel dan door de beugels of de dikte van de kont.
Bij zadels die achterover liggen zit ik ook achterin, daar kun je als ruiter dan weinig aan doen, dan moet de zadelmaker er gewoon bij.
Maar als je hier kijkt, dan zie je dat beugels goed zijn, maar de knie komt over het zweetblad. En daar zit ook het probleem.
Wat voor zadel is het eigenlijk?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:14

ik denk dat de zitting in 18 inch niet te klein moet zijn voor jou.
het zadel waar je op de foto op rijd heeft terug gesneden zweetbladeren en dat is niet geschikt voor jou.
als ik jou was keek ik naar een zadel met flinke grote naar voren gerichte zweetbladen, doe je beugels 1 of 2 gaten langer en dan denk ik dat je super zit.
je zit nu teveel op het zadel inplaats van in het zadel.
wel denk ik dat je met de meeste prestige modellen hetzelfde probleem zult hebben, je kunt beter kijken voor een stubben of zelfs een kieffer model, er zijn ook nog genoeg andere merken hoor die zon modellen hebben.

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:37

Zoals al eerder gezegd: je zadel is niet te klein. Je zou eens moeten proberen om in ieder geval je beugels 3 gaatjes langer te maken. Hierdoor kom je iets meer naar voren en in het zadel te zitten. (waar je hoort te zitten, je zit nu op de achterkant van de lepel) Als ik je zo zie, denk ik dat je zelfs wel in een 17 of 17,5 inch past.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:53

Ik heb zelf van kentaur een 18.5 inch Lachen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:56

Het is er wel.. maar ik denk dat het te langword voor je paardje eerlijk gezegt!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:00

Of de zweetbladen te klein zijn weet ik niet, maar als ik een denkbeeldige lijn trek van schouders naar heupen en voeten, liggen de benen van de amazone sowieso ook te ver naar voren. Vandaar mijn opmerking over 2 gaten langer. Verder vraag ik mij af of de kniewrongen van dit zadel wel adequaat zijn, mocht het niet liggen aan de lengte van de beugels zoals Germie opmerkt. Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je correct in een zadel zit en je beugels perfect op maat zijn, het zadel op je paard is gepast en gevuld, dat je knieeen over de wrongen heen steken????

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 14:04

smurffie schreef:
Het is er wel.. maar ik denk dat het te langword voor je paardje eerlijk gezegt!

nu al? Verdrietig Verdrietig
ik heb hem nog maar 1week..
ik kom van een pony van 150cm..die nog nipt paste.
flic flac 167cm..daar kan ik toch niet te groot voor zijn? Verdrietig

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 14:12

maar ligt hier mijn zadel dan wel goed?
Afbeelding
hier zat ik wat langer..deze pony is 148cm..en ik paste er nog nipt op dus..
kan ik toch niet te groot zijn voor mijn paard?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:14

Dit zadel licht prima imo, maar als je het groter gaat zoeken denk ik dat je tever op de rug ligt..

Ook denk ik niet dat dit zadel te klein voor jou is.. maar ik denk dat je vrij ver achterin het zadel zit.. dit kan komen omdat je niet lekker rijd in dit zadel of omdat je beugels te kort zitten..

Maar ik zou aanraden met een zadelmaker te gaan kijken.. die zal een stuk meer kunnen zien dan wij via bokt Lachen!

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 14:16

smurffie schreef:
Dit zadel licht prima imo, maar als je het groter gaat zoeken denk ik dat je tever op de rug ligt..

Ook denk ik niet dat dit zadel te klein voor jou is.. maar ik denk dat je vrij ver achterin het zadel zit.. dit kan komen omdat je niet lekker rijd in dit zadel of omdat je beugels te kort zitten..

Maar ik zou aanraden met een zadelmaker te gaan kijken.. die zal een stuk meer kunnen zien dan wij via bokt Lachen!

ok! bedankt Lachen

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:51

Ze bedoelt niet dat jij te lang wordt voor je paardje hoor maar een zadel groter dan 18inch zou te ver naar achteren op z'n rug komen, snap je?