hoe weet ik welke maat ik voor het zadel moet hebben?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xxmyrtheexx

hoe weet ik welke maat ik voor het zadel moet hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 10:54

Ik heb een paard gekocht, maar ik moet er alleen nog een zadel voor kopen.. Ik heb eerlijk gezegt geen flauw idee hoe ik moet weten welke maat zadel ik ervoor moet hebben. Ik wil gewoon een veelzijdigheids zadel.. Het is voor een russische volbloed met hoge schoft. Zou iemand mij informatie daar over kunnen geven, zodat ik kan kijken naar een zadel..

groetjes Myrthe

Liselot

Re: hoe weet ik welke maat ik voor het zadel moet hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:56

ik zou absoluut niet zelf gaan kijken naar een zadel, maar laat daar een zalpasser/zadelmaker bij komen.
die heeft een opleiding gevolgd en veel ervaring en weet dus precies wat er op je paard past en wat niet.
ook als het zadel nog eens opgevuld moet worden, of als het na een tijdje toch niet zo lekker zit kan je weer terug naar die zelfde persoon

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:09

Als je er zelf helemaal geen kijk op hebt, zadelpasser/-maker erbij halen! En van hieruit kunnen wij niet adviseren wat voor soort zadel je paard nodig heeft.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:11

okee.. kzal eens rond gaan kijken naar een zadelmaker.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:14

met een zadelmaker erbij, kun je ook verschillende zadels passen. Kan zijn dat je toch een ander soort zadel veel fijner vind. Een zadel is duur, dus zorg ervoor dat je het in 1 x goed koopt, zowel voor je paard als voor jezelf.

Een verkeerd zadel kan een hoop schade maken. D.A kosten zijn meestal duurder dan een goed zadel Knipoog

mo1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:38

Een zadelmaker bijhalen! Ook niet zomaar naar een winkel gaan waar 'ze er wel verstand van hebben.' Een goed passend zadel kan een hoop getop en ellende voorkomen.