Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
inkepink schreef:tinky12: wordt een ijslandszadel niet veel te lang zeg maar???
Yorghos schreef:Is het geen mogelijkheid om een tweede Bates aan te schaffen waar wel een brede boom in zit?
Ik ben zelf geen grote fan van de wintecs. Ik zit er ook niet lekker in en naar mijn ervaring liggen ze ook niet ideaal op bolle paardjes. Op mijn tinker lag het bijvoorbeeld echt niet stabiel.
inkepink schreef:ik heb een kieffer maat 1 met minimale vulling, net aan breed genoeg voor mijn 4jarige,

aslo schreef:inkepink schreef:ik heb een kieffer maat 1 met minimale vulling, net aan breed genoeg voor mijn 4jarige,
Kieffer maat 1 betekend een 17 a 17,5 inch, oftewel heeft betrekking op de zitmaat en niet op de boombreedte
In principe worden alle Kieffers standaar in medium boom geleverd (31/32).
Een Zaldi zou ook een optie zijn, kun je 2ehands nog wel eens aankomen in brede boommaten zoals 34. Worden ook veel gebruikt op barokke paardjes. Afgezien daarvan hele fijne zadels van uitstekende (leer)kwaliteit.
inkepink schreef:tinky12: wordt een ijslandszadel niet veel te lang zeg maar???
Op hem heb ik allerlei veelzijdigheids en dressuurmodellen gepast, maar lag allemaal voor geen meter. De Sleipnir ligt super!
Wind schreef:Op die van mij was zelfs de breedste boom te smal.