[HAR] Een ervaren zadelpasser.. hier "deel 2".
afgelopen woensdag is de zadelmaker geweest (een andere als v/h vorige topic maar van dezelfde winkel)
en ging even kijken of mijn zadel wel goed lag omdat ik daar aan twijfelde.
Hij zei dus het volgende:
" Je zadel ligt goed maar je paard heeft zo'n hóge smálle schoft dat elk zadel op een gegeven moment naar onder zakt, dus op de schoft gaat drukken. Een Kieffer is al heel smal en een ander zadel zou ook het probleem niet oplossen omdat het paard te smal is. Kunstmatig moet je het paard breder maken zodat het zadel wel goed past. Hoe smaller je het zadel maakt, hoe meer hij op een gegeven moment op de vlaktes naast de schoft gaat drukken en niet de druk goed verdeeld dus."
Daarna kwam hij aan zetten met een nieuw soort bontje waar je de vulling aan 4 kanten in en uit kan halen! Prachtig mooi ding, maar met een prijs kaartje. (€137,50) Hij adviseerde mij om eerst eens met 3 of 4 sjabrakjes te rijden en te kijken of het hielp.
Dit heb ik nu 2 of 3x gedaan maar het zadel ligt nog niet echt lekker naar mijn zin
Ik heb nog het idee dat hij voor op de schoft drukt, als hij bloot op zijn rug ligt kan je van achter zo naar voor door het zadel kijken, dus dan ligt hij goed. Bij de schouders heeft hij ook genoeg ruimte over.Nomgaals net als het vorige topic ben ik nog steeds van mening dat een zadel op een blote rug goed moet liggen, zonder 4 sjabrakjes of superhip nieuw bontje.
Dit heb ik inmiddels opgepikt van bokt en zit er bij ook goed in gestampt!

Mijn vraag is nu, wat zal ik doen?
Aan deze zadelmaker kan het niet liggen, die heeft een uitmuntende "staat van dienst" voor zover ik hoor en weet.

Nieuw zadel zoeken? Andere zadelmaker nog eens vragen? Of hebben jullie nog tips of ideeën.
Alvast bedankt voor het meedenken enzo
gr. Allejandro
Nou ik raad dus toch een andere zadelmaker aan. Hoe goed dat andere hem ook vinden dat zeiden ze bij mij ook, maar als ik nu kijk hoe dat bij die andere de zadels erop liggen (nu ik er steeds meer op ben gaan letten) ben ik toch blij met deze nieuwe zadelmaker!