Welke peesbeschermers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_rainbow_

Welke peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 00:56

Heeey,
ik heb sinds gisteren een nieuw paard. Haha!
Ik vroeg me af welke peesbeschermers ik het beste kan kopen. Ik rijd vooral veel dressuur, maar spring ook wel eens en ga naar buiten. Het moet eigelijk wel goed beschermen, maar ook ademen.
Dus niet de standaard peesbeschermer, ik wil ook wel graag weten wat jullie vinden van leer?
Ik heb gehoord dat dat beter ademt? En waar dient lamsvel binnen in de peesbeschermer voor?
Word het daardoor nog warmer of juist niet? Liever ook niet al te duur, maar als er niks goedkoops kan ik er ook voor sparen Knipoog
Ohja nog wat, ze heeft hele ruime gangen is het dan slim om springschoenen te kopen?
Groetjes Haha!

_rainbow_

Re: Welke peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 01:18

Bedankt maar ik kan nergens reacties vinden of leer nou echt goed ademt?
En wat het nut is van schapenvacht? En mijn springschoenen vraag.

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 10:05

niemand?

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:06

hey,

springschoenen(clochen) is idd voor als het paard ruimt loopt, maar is maar noodzakelijk als het paard constant met zijn achterbenen tegen de voorbenen tikt

wat het leder en de schapenvacht betreft weet ik niet

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:09

Als je paard niet aantikt, niets erop hangen. Uit alle topics die hierboven al genoemd zijn kan je uit halen dat de meeste peesbeschermers op termijn meer schade aanrichten dan goed doen. Je hebt wel van die opengewerkte beschermers bv. voor cross en springen alleen zijn die nogal aan de prijs. Mijn da raad alle soorten beenbescherming af, tenzij dus idd het paard zichzelf verwond. Leer en schaap heb ik me verder niet in verdiept eerlijk gezegd.

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 10:12

Bedoel je daarmee de springschoenen?
Maar peesbeschermers krijgt ze wel om hoor.
Alleen dan niet iets met neopreen voering, daarom wil ik denk ik graag leren. Maar wie heeft daar ervaring mee en dan met of zonder schapenvacht?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:23

Onder elke peesbescherming loopt te temp op. Nogmaals, als een paard zichzelf niet beschadigd met lopen is er geen bescherming nodig.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:24

tikt je paard zigzelf aan? zoniet waarom hang je dan wel standaard peesbeschermers om haar benen heen? en springschoenen kunnen volgens mij niet zo veel schade aanrichten alleen maar schuren, maar ook dan, als je paard zig niet aantikt waarom dan wel bescherming?

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 10:28

omdat ik bang dat ze het wel een keer doet, met een rare sprong ofzo. Maar bedankt ik denk dat ik de springschoenen weglaat. En peesbeschermers wil ik wel zobizo voor buitenrijden en springen!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:32

Dus volgens jullie moet er eerst een peesblessure komen ..daarna overwegen we pas bescherming??..beter voorkomen lijkt me..niet? In elke sport bestaat bescherming..uiteraard in verschillende kwaliteiten.
Ik zou dit soort risico's niet willen lopen..en zo zijn er in elke sport beschermers..zowel voor mens en dier!

Citaat:
omdat ik bang dat ze het wel een keer doet, met een rare sprong ofzo. Maar bedankt ik denk dat ik de springschoenen weglaat. En peesbeschermers wil ik wel zobizo voor buitenrijden en springen!

Groot gelijk heb je!
Als je onder het rijden toch hoort dat ze haar ijzers voor aantikt of je ziet wondjes komen..kan je altijd nog overwegen om springschoenen te nemen.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:41

dus Minimouse jij rijd altijd met boodyprotector voor het geval dat je een keer van je paard valt? en dan zou je ook kunnen zeggen dat de paarden in de wei ook bescherming nodig hebben want daar maken ze meer gekke sprongen dan onder het zadel.
ik ben het niet met je eens

voor springen kan ik peesbeschermers begrijpen maar voor dressuur voor het geval dat...nee, maar dat is ook maar mijn bescheiden mening.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:52

MiniMouse schreef:
Dus volgens jullie moet er eerst een peesblessure komen ..daarna overwegen we pas bescherming??..beter voorkomen lijkt me..niet? In elke sport bestaat bescherming..uiteraard in verschillende kwaliteiten.
Ik zou dit soort risico's niet willen lopen..en zo zijn er in elke sport beschermers..zowel voor mens en dier!

Citaat:

Groot gelijk heb je!
Als je onder het rijden toch hoort dat ze haar ijzers voor aantikt of je ziet wondjes komen..kan je altijd nog overwegen om springschoenen te nemen.

Andersom! Mijn paard had een peesblessure (overigens, de meeste blessures ontstaan niet door aantikken, maar door een plotselinge beweging) en ik dacht goed te doen met neopreen beschermers. Mijn da raadde ze meteen af, met het verhaal dat been bescherming meer kwaad dan goed doet, omdat de temperaturen er te hoog onder oplopen, waardoor je op termijn schade aan de pezen krijgt. Dus het een kan het ander in de hand werken in dit geval. Een paardenbeen bestaat uit pezen, botten, huis en bloed. Er zitten alleen bovenaan het been spieren en als je die dmv rijden goed ontwikkeld heb je geen bescherming nodig. Ook kan het been zichzelf niet afkoelen als je dat inpakt met beschermers.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:55

Ik heb overigens foto's gezien van mijn paard nadat ze die ontzettend dure neopreen beschermers aan had gehad en had gewerkt... alles, maar dan ook alles was vuurrood, dus heel erg heet. Ik schrok me helemaal kapot, want die temp beschadigd de cellen structureel. Mijn paard strijkt af en toe achter, dus als ik haar hoor tikken stap ik af en krijgt ze bescherming. Strijkt ze niet, krijgt ze geen bescherming. Als je echt gaat crossen of springen kan ik me voorstellen dat je het been wilt beschermen, maar doe het in voor de gezondheid van je paard niet met peesbeschermers aub! Neem dan die heel opengewerkte beschermers, dat zijn de enige die echt ademen.