Ligt dit zadel goed; manege pony, wat doen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ligt dit zadel goed; manege pony, wat doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:22

Hoi!! Een tijdje geleden toen had ik op Rasta, mijn lievelings pony gereden, en met afzadelen zag ik dit ong:

Paard onbekend, ik heb toestemming van yvvv gekregen om dit plaatje te gebruiken!!!
Afbeelding

dus het gaat alleen om de bovenste, de droge plek en dat aan 2 kanten.
maar omdat het een manege pony is kan ik niet ff naar de zadelmaker gaan om te vragen of het zadel goed ligt. wat kan ik doen?? ik maak zelf mijn dekjes, dus ik kan er bont onder doen maar das zo'n gedoe... maar als het zadel van Rasta dan beter ligt doe ik dat natuurlijk!!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 16-08-08 21:05, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: link gefixed

_Mellanie

Re: Ligt dit zadel goed; manege pony, wat doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:23

je foto\s doen het niet Knipoog

Moderatoropmerking:
Ik heb een heleboel berichten verwijderd waarin men maar blijft melden dat de foto het niet doet. Dit is 1x gemeld en 1x is genoeg, vind je het dan écht nodig dat jij het ook nog een keer moet melden pb de ts dan even of TEM het bericht zodat een mod de link kan fixen of contact op kan nemen met de TS voor een werkende link maar blijf het niet tot vervelens toe in het topic herhalen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tanja op 16-08-08 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic reacties verwijderd en opmerking toegevoegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:25

was nog aant rommelen Knipoog k host niet zo vaak foto's weet je, dus k wist niet welke ik moest pakke Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-08 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:25

zo dat ziet er niet zo mooi uit
of zie ik dat verkeerd

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:27

Je foto's doen het niet maar als het zadel al te smal is geen bontje er onder want dan word het zadel nog smaller

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:27

zoekatje29 schreef:
zo dat ziet er niet zo mooi uit
of zie ik dat verkeerd

drm vraag ik het

kimmy1985 schreef:
Je foto's doen het niet maar als het zadel al te smal is geen bontje er onder want dan word het zadel nog smaller

zadel heeft n brede kamer en Rasta's ruggegraat is vrij smal
Laatst bijgewerkt door Tanja op 16-08-08 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag alles in 1 bericht of gebruik aub de editknop.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:30

Loizy schreef:
het lijkt me trouwens handig een foto te maken waar het zadel er ook op ligt.
Als het zadel erop ligt, kan je dan je hand tussen het zadel en het paard krijgen op de droge plekken?
Hij heeft trouwens wel flink gezweet, wel goed uitgestapt? Knipoog

Had nog even ge-edit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:31

PAARD ONBEKEND dit is Rasta niet Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tanja op 16-08-08 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:34

Als dit niet eens het desbetreffende paard is wordt het wel heel lastig he! Sowieso kan ik uit zo'n foto niet opmaken of je zadel goed ligt. En als een zadel niet past, dan ook niet met een bontje! Geef het aan bij de manege waar je rijd..verder kun je er niks aan doen! Het heeft in mijn ogen geen zin om te gaan knutselen met bontjes!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 16-08-08 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:36

het zag er vrijwel zo uit... wel schoner uiteraard, maar oke, maar ik wou eerst zo en zo een bontje onder mn dekje naaien, maar dat moet ik dus niet doen??

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:40

Nee, een zadel past of een zadel past niet! En daar veranderd een bontje niks aan! Maar ik ben wel heel benieuwd naar een foto van het zadel op de desbetreffende pony! Waar ligt ie volgens jou niet goed dan? Past er een hand tussen het zadel en de schouder van je pony? Kan ie dus zijn voorbeen zowel naar voren als naar achteren bewegen? Klappert de achterkant als je lichtrijd? Ligt de boom vrij op de schoft of ligt ie er plat op? Allemaal dingen die je kan controleren..of vraag anders je instructrice eens!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:49

TS, zeg jij nu echt dat die manege je laat rijden met door jou zelf geknutselde dekjes onder het zadel? Wow dat vind ik vrij.. bijzonder. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:54

omdat ik een paar dagen daarvoor een topic had gelezen met een paard die ook dáár droge plekken had, en dus toen ik dat bij Rasta zag moest ik gelijk daaraan denken, maar kep er eigenlijk niet bij stilgestaan dat ie ook gewoon goed kan passen, maar er was daar nogal een groep mensen die zeiden dat het zadel teveel druk achter had en te weinig voor, dus vandaar dat ik dit me al een tijdje afvraag

Lara_Silver schreef:
TS, zeg jij nu echt dat die manege je laat rijden met door jou zelf geknutselde dekjes onder het zadel? Wow dat vind ik vrij.. bijzonder. Scheve mond

jah, maar er zit echt 2 lagen vulling in enzo, en echt veel gekeken naar mn echt gekocht dekje en het is niet zo heel veel anders hoor Knipoog ik rij er nog niet mee, ben er nu een aant maken Knipoog

rasta_love schreef:
omdat ik een paar dagen daarvoor een topic had gelezen met een paard die ook dáár droge plekken had, en dus toen ik dat bij Rasta zag moest ik gelijk daaraan denken, maar kep er eigenlijk niet bij stilgestaan dat ie ook gewoon goed kan passen, maar er was daar nogal een groep mensen die zeiden dat het zadel teveel druk achter had en te weinig voor, dus vandaar dat ik dit me al een tijdje afvraag

ik denk dat ik te vroeg geschreeuwd heb Knipoog maar juist hierdoor twijfelde ik heel erg en tis niet zo'n prettig idee als je bedenkt dat je lieveling 6/7 uur, soms wel meer, per week met een zadel loopt die niet lekker ligt, snappen jullie? niet dat ik er veel aan kan doen de rest van de dagen, maar toch
Laatst bijgewerkt door Tanja op 16-08-08 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag alles in 1 bericht of gebruik aub de editknop.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:05

rare plekken hoor!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:40

rasta_love schreef:
ik denk dat ik te vroeg geschreeuwd heb Knipoog maar juist hierdoor twijfelde ik heel erg en tis niet zo'n prettig idee als je bedenkt dat je lieveling 6/7 uur, soms wel meer, per week met een zadel loopt die niet lekker ligt, snappen jullie? niet dat ik er veel aan kan doen de rest van de dagen, maar toch

Dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de manege en niet van jou. Je kan wel tegen je instructrice zeggen dat je denkt dat het zadel misschien niet optimaal ligt, maar verder kan je er niks aandoen.
Bedenk wel dat dit manegepaarden zijn en geen eigen paarden. Bij manegepaarden kun je niet gaan knutselen aan het harnachement.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:07

Ik vind de plekken wel heel ver naar voren zitten, ze zitten op de schouder, daar hoort helemaal geen zadel te zitten.
Dus misschien moet je het zadel gewoon iets verder naar achteren leggen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:35

rasta_love schreef:
PAARD ONBEKEND dit is Rasta niet Knipoog

rasta_love schreef:

Je spreekt jezelf wel tegen , maakt mij voor de rest niet uit hoor Knipoog
Je kunt idd het beste even aan de instructie vragen hoe ze vinden dat het zadel ligt.
Het is een manege pony dus heb je de verantwoordelijkheid er niet voor, maar ze er op attenderen kan natuurlijk geen kwaad.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:47

Kan het zijn dat het zadel wat naar voren wipt? Dat het zadel te veel op de schoft leunt, en daardoor het op die plek klemt?