de maat weet ik niet, maar het is een gebroken watertrensje ( de ringen aan de kant zitten los, en kunnen dus verschuiven in het bit, je neemt beter eentje waaraan de ringen vastzitten; ) xx
Laat je ook bij de ruitersportzaak informeren. Ik zou een enkel gebroken trensje die niet te dik is aanraden. Maar het kan zijn dat die toch niet zo goed wordt aangenomen en een ongebroken of een dubbelgebroken beter werkt. Dus een aantal proberen en kijken waar je paardje het beste op reageerd.
Ik geloof dat ik voor mijn haf een 12,5 heb! Ik rij zelf met een dubbel gebroken kk bitje! Denk dat je zelf een beetje moet inschatten wat voor jullie de beste oplossing is. Ik heb mijn haflinger ingereden met een wat dikker enkel gebroken bitje.
Ik ben op dit moment bezig met mijn 3 jarige andalusier merrie in te rijden. Ik heb voor haar een harrys horse gold brass watertrens van 11.5 cm dubbelgebroken. Ben echt superblij met dit bit! had daarvoor een rvs bitje ook dubbelgebroken, watertrens, maar op dit bit reageert ze echt veel beter. Hij is vergelijkbaar met de K&K bitten, maar kwa prijs een stuk goedkoper! Tja ik heb natuurlijk geen haflinger, maar kan je dit bit opzich wel echt aanraden!