Zadeltroubles

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sjintoo

Zadeltroubles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 19:31

Ik weet niet goed meer wat ik moet doen met mijn zadels. De wintec 500 vzh vliegt er zowiezo uit want dat schuift enorm op Mieke (fjord). Mss is die gewoon te smal op haar? De barefoot Cheyenne is echt zalig en is ideaal om te wandelen maar niet om mee in de piste te rijden. Eigenlijk zou ik 1 zadel willen waarmee ik zowel kan in de piste rijden als een leuke wandeling mee kan maken. De barefoot Atlanta van Bijke vond ik dan weer ideaal, maar aan de andere zijde is een boomzadel voor mij mss beter omdat ik niet van de lichtste ben. Ik weet het gewoon niet meer.
Hebben jullie misschien suggesties???

LovesHerPony

Re: Zadeltroubles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 06:17

Barefoot Londen?

en anders 2e rans merkzadels zoals bijv. :
KN
Stübben
Passier
Prestige
enz. enz.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 06:46

Ik had hetzelfde probleem met de "gewone" Wintecs op mijn New Forest merrie... Na een kwartiertje rijden begon het zadel ook alle kanten op te schuiven.
Ik heb dan maar op aanraden van m'n zadelmaker de Wintec Wide gepast en die is echt geweldig!
Heeft een enorm breed kussenkanaal en V-singelsysteem waardoor het erg stabiel op haar ligt, ik heb absoluut geen last meer van schuiven Lachen
Ik heb er trouwens de minst brede boom in zitten, maar de gewone witte en rode boom mogen er ook in, staat op de hmm "bijsluiter" (weet even geen ander woord Knipoog )

Mssn kan je die eens passen op je fjord, ik ben er alleszins heel tevreden over!

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 07:01

Heb je de Cherokee al eens geprobeerd? Dit is een combinatie van de Cheyenne en de London.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 07:06

Anders aan je zadelmaker/ passer vragen. Die hebben wel vaker te kampen met dit soort problemen en die heeft vast wel een goede oplossing.