Zwanenhalssporen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Michh

Zwanenhalssporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 16:39

Waar dienen die voor ?
En wat is er nou anders aan dan gewone sporen ?

Anoniem

Re: Zwanenhalssporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:40

Als je lange benen hebt en dus onder de pony uitsteekt dan kan je beter met de spoor erbij zonder dat je, je hak op hoeft te trekken.
Verder is er niks anders aan

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:40

-> RUI

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:00

Je raakt het paard nog eerder, ze staan ook iets naar binnen geloof ik. Alleen voor heeeeeel stille benen dus.

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:06

Borg schreef:
Je raakt het paard nog eerder, ze staan ook iets naar binnen geloof ik. Alleen voor heeeeeel stille benen dus.

Nee hoor, niet perse.. Die zijn er ook, maar een gewonen zwanenhalsspoor heeft dit niet.
Het is meer voor mensen met lange benen of te gebruiken bij paarden die een wat aflopende buik hebben.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:07

Ik rijd met zwanenhalsspoor en grof wiel eraan. Dit omdat ik nét iets te lang was met mijn benen. Dus als ik hem net dat extra prikje wilde geven moest ik mijn benen optrekken/naar achteren leggen, en daar kreeg ik commentaar op van de jury. Nu ik deze sporen heb, heb ik daar geen last meer van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:21

Borg schreef:

Nee hoor dat is onzin ze staan niet naar binnen en je raakt het paard ook niet eerder Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:00

RUI --> HAR

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:18

Zijn die meteen ook niet langer?
Ik rijd nu met een spoortje van 20 mm. Maar heb zelf ook lange benen en moet mijn hak redelijk ver op trekken wil ik een fatsoenlijke prik geven als het moet. Vaak ben ik dan al te laat. Heb ook al zitten kijken voor zwanenhalssporen, en zitten denken of dat inderdaad voor mensen is die onder hun paard uitsteken haha.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:39

Die zwanenhalssporen zijn wel langer dan een standaard instapspoor van 20 mm. Aan de andere kant reed ik eerst met een stompe spoor en nu met een zwanenhals knopspoor, dus die prikt minder fel.