ervaringen met voorsingels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

ervaringen met voorsingels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 11:21

Hoi,

Twee maanden geleden heb ik een kentaur Artemis II voor mijn paard gekocht. De zadelmaker is het zadel komen passen en heeft hem netjes aangepast aan Bastets rug. Wanneer ik haar opzadel leg ik het zadel goed naar achter, zodat het niet op de schouder zou liggen.
Vanaf ik echter begin te rijden vliegt het zadel naar voor, op haar schouder waardoor het haar beweging belemmert en ik soms met mijn voeten haar voorbenen raak.

Dus liet ik de zadelmaker opnieuw komen, en die stelde vast dat dit gewoon aan "de bouw van mijn paard ligt" en het enige wat ik hieraan kan doen is een voorsingel. Heeft iemand daar ervaringen mee? En is dit echt de enige oplossing buiten een staartriem? En is het inderdaad zo dat de zadelmaker daar niets aan kan doen? Ik heb immers voldoende geld betaald om een perfect passend zadel te eisen...

Bedankt alvast

edit: wanneer het zadel gewoon op haar rug ligt, voor het rijden, ligt het echt perfect. Ik heb meerdere opinies gevraagd.

996981

Re: ervaringen met voorsingels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:29

volgens mij is dat dat het zadel niet naar achter gaat toch?
of heb ik dat mis

aslo

Re: ervaringen met voorsingels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:55

Als je paard een wat smalle schouder heeft of bijv. een wat oplopende rug kan het idd gebeuren dat je zadel wat naar voren gaat tijdens het rijden. Een zadel met 'ingebouwde' voorsingel voorkomt dit probleem. De eerste singelstoot komt dan vanuit de boompunt of vanuit de wrong. Wij hebben meestal zadels met deze vorm van singelsysteem. Een staartriem heb je dacht ik niet eens in maat paard, heeft te maken met het feit (denk ik) dat je hier nl. niet mee mag starten op wedstrijden.