Myler level 1 of HH horse gold brass bustrens voor haf?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Myler level 1 of HH horse gold brass bustrens voor haf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 10:17

Hallo alle,

ik ben momenteel mijn 3 jarige hafinger aan het inrijden op een enkel gebroken watertrens van k&k Sprenger.
Opzich een prima bit al vind het het wat flink voor zijn kleine haf ondje en ben dus om die reden opzoek naar een vriendelijker dubbel gebroken bit.
Nu heb ik ervaring met de Myler bitten en vind dit fijne bitten voor onder andere barokke rassen, erg duur! Bloos
Nu heb ik ook veel goeds gelezenn over HH horse gold brass bustrens dubbel gebroken, ook een dun bit maar anders natuurlijk als de Myler, juist omdat de bitten dun zijn zouden deze geschikt zijn!

Nu de vraag, welke zouden jullie voor kiezen en heeft er iemand ervaring met deze bitten en haflingers?

Groetjes Loes Haha!

Anoniem

Re: Myler level 1 of HH horse gold brass bustrens voor haf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:19

met geen van bijde bitten ervaring ken ze wel maar geen ervaring. maar waarom niet een normaale dubbelgebroken ?

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:22

Ik lees even mee,
Mijn friesje heeft ook niet genoeg ruimte in haar mond voor een dik dubbelgebroken gebit, ze begint dan ongelooflijke slijmdraden te schuimen en ik merk aan haar gedrag dat ze het niets vindt zo'n dik bit. Als ik haar met een iets dunner bitje rijd is ze stukken makkelijker, ze schuimt wel maar niet zoveel als met het dikkere bitje. Maar ben natuurlijk wel bang om haar mondje te beschadigen!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 12:28

ja da heb ik ook vandaar da de hh ook een opie is, da is een dun bije en goedkoper dan een myler!

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:37

Misschien een domme opmerking maar is die hh niet scherp ik heb geen idee hoe die eruit ziet maar ik begrijp dus dat die dun is. Als ze mijn myler bit zien zegt iedereen dat is een dun bitje lekker scherp zeker. maar dat is een myler bit dus niet. Ik heb ook een level 1 en vind het een fijn bit. Heb er trouwens nog 1 te koop maat 13.5 cm maar die zou wel te groot voor je haf zijn.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 13:06

de tekst die bij de hh hoort met de maten

Mondstuk 13 mm dikte.Samenstelling van 86%-90% koper, 8%-12% aluminium en 3% ijzer. Door deze samenstelling worden de bitten goed door het paard aangenomen en wordt het kauwen bevorderd. Voor een nog betere communicatie tussen ruiter en paard.

410.3028 Maten 11.5, 12.5, 13.5 en 14.5 cm.

en het bit zelf

Afbeelding

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 14:04

waarom ik geen normale dubbel gebroken wil is omdat die vaak te dik zijn.
wij een kwpn of groot paard maakt dat niet zoveel maar hafjes hebben niet veel ruimte in de mond waardoor een doorsnee dikker bit gewoon afvalt, dat zou niet prettig zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 07:38

Sheffie schreef:
Misschien een domme opmerking maar is die hh niet scherp ik heb geen idee hoe die eruit ziet maar ik begrijp dus dat die dun is. Als ze mijn myler bit zien zegt iedereen dat is een dun bitje lekker scherp zeker. maar dat is een myler bit dus niet. Ik heb ook een level 1 en vind het een fijn bit. Heb er trouwens nog 1 te koop maat 13.5 cm maar die zou wel te groot voor je haf zijn.

een dun bit is niet altijd scherper want zoals pre zij pas een normaal dik bit niet in de mond van haar pony dus dan zou een dun bit fijner inwerken als een dik bit dus dan is een dik bit voor die pony scherper. en verder is een bit zo scherp als de ruiterhand hem maakt... dus als je gewoon zachtjes met je hand bent dan kun je bij wijze van nog een mes door je pony's mond heen halen zonder dat het scherp inwerkt...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 09:13

dankje nini_roosje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:46

graag gedaan

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:48

Ik heb gekozen voor de HH Gold Brass, voor mijn 3 jarige. Ik vind het zelf een rustiger bit dan de Myler, en hij is wat dikker wat ik zelf ook een stuk prettiger vind voor een jong paard. Spot neemt het bit goed aan, maar verder heb ik nog niks ermee gedaan. Als ik jou was, zou ik kiezen voor de HH Gold Brass.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 11:13

ok, ik ga zo dadelijk even kijken of de lokale ruitershop de gold bass heeft liggen op voorraad en dan neem ik die om eens te proberen.
ik denk idd dat de myler misschien toch wat heftig is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:11

de myler is niet zo heftig hoor,die heb ik voor mijn fjord en bevalt prima,zeker als er minder ruimte in de mond is

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:33

Als je de myler te duur vind, dan zou je eventueel ook een billy allen bit kunnen nemen. Precies hetzelfde idee, alleen een stuk goedkoper Knipoog
Ik heb zelf ook dat 13mm dubbelgebroken bit van HH, maar dan met een normaal rvs mondstuk. Ik vind em ook erg fijn. Niet te dik en niet te dun.
Maar het is gewoon per paard verschillend. De ene heeft graag een beweeglijk bit, de ander heeft het bit liever zo stil mogelijk liggen, in dat geval vind ik een myler/billy allen/ongebroken trens t fijnst.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 09:11

ik heb hier in de uitershop de hh gold brass besteld en krijg hem waaschijnlijk woensdag.
ik ben erg benieuwd wat hij van dit bitje vind en ikzelf natuurlijk ook.
bedankt nog voor alle reacties!