wat voor zadel kopen, veelzijdigheid of dresuuur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lauwie

wat voor zadel kopen, veelzijdigheid of dresuuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 12:54

ik heb een draver van 5 jaar oud. ik ben inmiddels aan het trainen om hem dressuurmatig beter te rijden. vorig jaar heb ik het paard gekocht en al snel een norton rexine veelzijdigheidszadel gekocht. 18 inch (is wat groot voor mij) met medium boom. het zadel ligt wel goed. maar ik wil een beter zadel kopen. wat is jullie advies? ik wil vanwege het geld een tweedehands zadel kopen.
ik wil als we er klaar voor zijn dressuur wedstrijden gaan rijden en nog wat later gaan starten op springwedstrijden.
kan ik dan het beste een dressuurzadel kopen en het veelzijdigheidszadel houden voor buitenritten en springen (en later een springzadel kopen)? of dit zadel verkopen en een nieuw veelzijdigheidszadel kopen?
wat zijn de voordelen van een dressuurzadel/veelzijdigheidszadel?

welke zadel raden jullie aan? tot ong 500 euro tweedehands

_lucy_

Re: wat voor zadel kopen, veelzijdigheid of dresuuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:19

Ik zou nu een dressuur zadel kopen, vlz zadel houden voor buiten en springen!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:21

Ik zou ook een Dresuurzadel kopen aangezien je al een VZH zadel heb en je ook meer dresuur gericht wil gaan rijden.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 13:26

ok bedankt, hebben jullie ook nog een goed dressuurzadel? ik heb een jc dressuurzadel gezien maar zag op bokt dat de meeste daar niet echt tevreden over zijn, wel goede prijs/kwaliteit maar geen geweldig zadel(zoals ik kon lezen)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:21

Ik heb een fijn dressuurzadel met een iets smallere boom te koop, zou in principe voor een 'draver' geschikt kunnen zijn omdat die veelal wat smaller zijn vwb bouw.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:32

ik ben helemaal weg van kiefer wien mooie pasvorm lekkere zit en past op veel paarden

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:20

Ik zou kiezen ook voor een dressuurzadel. JC is kwalitatief niet te vergelijken met een merk als Stubben of KN bijvoorbeeld maar qua prijs kwaliteitverhouding valt het volgens mij wel mee. Het belangrijkste is dat het goed op je paard ligt maar ook dat je er zelf goed op kunt zitten.