Welk zadel??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bananios

Welk zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 23:41

Ik ben nog steeds op zoek naar een kwalitatief goed dressuurzadel.
Ik heb al veel gehoord over Stübben, Kentaur, Kieffer, JC en Rossner, maar nou weet ik niet welk merk kwalitatief goed is en welk merk het duurst.
Ik wilde ook graag weten welk zadel de mensen hier op bokt allemaal hebben (alleen de zadels die hierboven genoemd zijn).

gr, Alieke

aslo

Re: Welk zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 07:05

Stübben is van de genoemde merken het duurst, dan Kieffer, de Kentaur, JC en Rossner vallen in nagenoeg in dezelfde prijsklasse.
Kwalitatief gezien is m.i. Stübben van deze 5 merken de beste. Wij hebben sinds kort een Stübben Scandica springzadel (weliswaar geen dressuur dus), bevalt prima. Daarnaast hebben we nog 3 dressuurzadels: Albion, PSG Sofride en een Rossner.

Phrono

Re: Welk zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:12

Ik heb een KN symphony van 20 jaar oud, en nog steeds in goede conditie (bruin, en wel iets verkleurd maar dat is logisch).

Stubben heb ik ook gereden en zit erg fijn. Qua leerkwaliteit vind ik KN beter. Maar alsnog, er zijn zoveel andere opties, waarom je alleen blind starten op de door jou genoemde merken? Het gaat er uiteindelijk om dat het zadel past.