Oorzaak, ze krijgt meer spieren...
Gevolg: zadel ligt niet meer lekker. Helemaal super natuurlijk dat ze meer spieren krijgt, maar ja, dat het zadel niet meer fijn past dat zit me niet lekker....
Het stubben Siegfried zadel ligt te dicht bij haar schoft, het is niet zo dat het zadel vast ligt (Gelukkig!!), maar wat meer ruimte is wel prettiger...
Tot nu toe heb ik een Stubben Edelweiss (nieuw model) met kamer 31 geprobeerd.
Erg fijn zadel, maar lag nog vaster.
Vanochtend een Prestige zadel van 1 jaar oud geprobeerd (
) maar ook hier te weinig ruimte. Zadelmaker gaf aan dat het toch een lastig verhaal gaat worden (het liefst heb ik namelijk een 2e hands zadel, heb even geen budget voor een nieuw). Ook een nieuw zadel zou nog een puzzel worden welke gaat passen en ook nog prettig is voor mij....
In eerste instantie liggen de zadels goed, zowel mijn eigen zadel als de Edelweiss en de Prestige, maar als ik ga rijden, dan zakt het zadel redelijk diep weg. Het is niet zo dat ze minder vlees heeft oid. Het is een 8 jarige merrie met lekkere bespiering en ziet er goed uit.
Andere zadelmaker gebeld en eea uitgelegd, ook hij gaf aan dat het dan zeer lastig zou worden, wellicht zou een corrector pad voor mij helpen gaf hij aan. Dan zou ik eventueel mijn eigen zadel nog kunnen houden. Deze corrector zou dan het gedeelte naast de schoft opvullen zodat het zadel wel past. Maandag kan ik bellen voor meer informatie, hij had ze nu namelijk niet op voorraad.
Heb geen flauw idee hoe deze dingen werken, of je zelf eea kunt aanpassen en wat de kosten zijn van zoiets! Iemand hier enige ervaring mee?? Of wellicht iemand die dit probleem herkend en een andere oplossing heeft?
Als het uiteindelijk toch een nieuw zadel moet worden, dan vindt ik daar ook wel een oplossing voor, maar als iemand een andere optie heeft.... Graag!
Alvast mijn dank voor het reageren!!