"reden van verkoop"

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

"reden van verkoop"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 08:18

Valt me op bij e.a. dat er tegenwoordig ook vaak bij spullen gevraagt wordt naar de reden van verkoop.
dat dat bij de verkoop van een paard gevraagt wordt kan ik nog inkomen, maar bij zadels, hoofdstellen, dekens, etc.. is het toch niet belangrijk wat de reden van verkoop is?

Maartje1990

Re: "reden van verkoop"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:19

nou opzich niet maar bij een zadel kan ik me nog enigzins voorstellen dat 't gevraagd wordt. Maar ik kan nu ook niet zeggen dat 't mij is opgevallen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:21

Ben ik met je eens, als je iets te koop aanbiedt vragen ze je het hemd van het lijf waarom je iets weg doet. Net of ze het niet vertrouwen en of dat je het te koop aanbiedt omdat er iets mis mee is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:22

Ja denkt dat het ook is dat ze je niet vertrouwen .
En laat nou net niemand zeggen ; Ik doe mijn zadel weg omdat het een verschrikkelijk zadel is .

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:34

ik zelf vind het vaak ook een nutteloze vraag: wat is de reden van het verkoop?...tja er zijn veel redenen...niet passen-niet meer mooi vinden-eruit gegroeit-niet gebruiken en noem maar op.. maar ja ik antwoord altijd wel vriendelijk terug hahah..mischien is het idd een beetje wantrouwen denken dat je handelt of zo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 08:35

en dan handel je.... geen probleem toch? Winkels doen niet anders

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:37

Ik zie het nut ook niet in van de vraag, nog los van of je dan wel eerlijk antwoord krijgt op je vraag....

Als iemand een deken verkoopt omdat zijn paard er kale plekken van krijgt bijvoorbeeld, denk ik niet dat je dat als antwoord krijgt, maar "wegens overkompleet" of eruit gegroeid.....

En het zou mij geen zier interesseren wat de reden is waarom iemand spullen wegdoet trouwens!

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:40

vind ik nou ook Haha! ..mij gaat het erom dat het aangeboden "spul" niet te beschadigd is en nog goed te gebruiken is en ook is zoals het aangeboden word Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:43

daffodil schreef:
Als iemand een deken verkoopt omdat zijn paard er kale plekken van krijgt bijvoorbeeld, denk ik niet dat je dat als antwoord krijgt, maar "wegens overkompleet" of eruit gegroeid.....

Dat paard X er kale plekken van krijgt wil nog niet zeggen dat paard Y die ook krijgt. Ieder paard is weer anders van bouw, net als ieder mens. Wat bij de een niet past, kan prima bij de ander passen. Dus dat een paard kale plekken krijgt van een deken is voor mij geen reden om te denken dat het dan een 'slechte' deken is. Ik zweer bijvoorbeeld bij Weatherbeeta omdat die dekens het beste liggen op mijn paard, maar dat kan voor een ander heel anders zijn.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:50

Ik vind dat niemand dat aangaat. Normaal gesproken staan er van alle spullen foto's bij en die laten toch genoeg zien ??

De kwaliteit van de spullen hangt toch niet af van de reden waarom een paard verkocht is??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:30

Nou , soms verkoop je iets omdat de kwaliteit tegenvalt , de kleur tegenvalt , de maat toch wat anders valt dan normaal... het is wel fijn om zulke dingen te weten.

Stel iemand verkoopt een halster maat Full. En bij doorvragen blijkt dat het te koop staat omdat het haar normaal altijd prima Full-maat paard niet past , dan is dat ZEER nuttige info.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 12:47

MontyRulezz schreef:
De kwaliteit van de spullen hangt toch niet af van de reden waarom een paard verkocht is??

daar gaat het ook totaal niet om

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:59

pmarena schreef:
Stel iemand verkoopt een halster maat Full. En bij doorvragen blijkt dat het te koop staat omdat het haar normaal altijd prima Full-maat paard niet past , dan is dat ZEER nuttige info.

Precies. Mijn paard heeft 185 van dekens. Ik had een mooie zomerdeken die hem toch echt te klein was. Dan ga ik die niet zonder meer verkopen als een 185, maar dan zeg ik er zelf al eerlijk bij dat-ie klein valt. Mocht ik er niet aan denken om zoiets te melden en iemand vraagt of-ie groot/klein/normaal valt, dan geef ik daar ook een eerlijk antwoord op. Heb ik echt geen moeite mee.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:16

Ze willen het of niet

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:31

ik heb idd ook opgemerkt dat het wel een tendens tegenwoordig

en erger me er eigenlijk wel aan
maar ben bang dat dat komt door de vele ''oplichters'' tegenwoordig
met doorvragen hebben mensen denk ik het gevoel dat ze in ieder geval goed onderzoek hebben gedaan en weten wat ze in huis halen

vind het een beetje jammer

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:48

Tja, en toch kan doorvragen bij sommige artikelen nuttig zijn.
Als koper heb je een (heel officieel) soort van "onderzoeksplicht", om zo bij bijv. onjuiste informatie over een artikel aan te tonen dat je hierin niet in gebreke bent gebleven. banketstaaf, maar het kan wel; als je even vraagt of het zadel niet beschadigd is (vraag vb. expliciet naar een geboken boom!), en het antwoord is nee, dan kun je in geval dit niet zo blijkt te zijn, in ieder geval "aantonen" dat je ernaar hebt gevraagd. Hiermee kun je de koop wettelijk gezien (als je het echt op de spits drijft) ongedaan kunnen maken.
Bij dekens en kleinere artikelen zou ik ook niet zo moeilijk doen.
Ik denk dat het gezonde achterdocht is, wat ik niet zo erg vind. Wel vind ik het wel zo netjes om dit soort vragen via pb te doen, en niet in het forum zelf.
Per slot dènk je mensen hier -soms- wel te kennen, maar in feite is dit niet zo. Je drijft eigenlijk dus handel met onbekenden.
Als je als verkoper hier vanuit gaat, ervaar je het misschien als minder irritant.
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 13-08-08 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:49

Irma_Maandag schreef:
Tja, en toch kan doorvragen bij sommige artikelen nuttig zijn.
Als koper heb je een (heel officieel) soort van "onderzoeksplicht", om zo bij bijv. onjuiste informatie over een artikel aan te tonen dat je hierin niet in gebreke bent gebleven. banketstaaf, maar het kan wel; als je even vraagt of het zadel niet beschadigd is (vraag vb. expliciet naar een geboken boom!), en het antwoord is nee, dan kun je in geval dit niet zo blijkt te zijn, in ieder geval "aantonen" dat je ernaar hebt gevraagd.
Bij dekens en kleinere artikelen zou ik ook niet zo moeilijk doen.
Ik denk dat het gezonde achterdocht is, wat ik niet zo erg vind. Wel vind ik het wel zo netjes om dit soort vragen via pb te doen, en niet in het forum zelf.
Per slot dènk je mensen hier -soms- wel te kennen, maar in feite is dit niet zo. Je drijft eigenlijk dus handel met onbekenden.
Als je als verkoper hier vanuit gaat, ervaar je het misschien als minder irritant.

amen!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 00:44

Ik ben waarschijnlijk vaak degene die deze vraag stelt. Dit heeft in mijn geval absoluut niet met argwaan te maken. Ik vind alleen het antwoord erg beslissend in mijn keuze. Natuurlijk zal iemand als reden van verkoop niet zeggen dat hij het product lelijk of verschrikkelijk vindt. Maar als mensen als reden van verkoop van een zadel mij vertellen dat ze een zadel gaan kopen met een diepere zit, omdat deze zit naar hun smaak te vlak is, is dat voor mij nuttige informatie: het zadel heeft een niet zo diepe zit en ik ben juist op zoek naar een extra diepe zit.

Ik ben eens wezen kijken naar een paard. De reden van verkoop was dat de ruiter 'verder wilde komen dan het L1'. Ik was zelf onervaren en wist dat als deze ruiter met dat paard al niet verder zou komen dan het L1, ik ook zeker niet. Dit vind ik belangrijke, aanvullende informatie.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 00:46

Ik erger me echt aan die verkoop topics van 4 pagina's vol met,
'reden van verkoop?' dat gaat je toch niets aan?