Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
..mij gaat het erom dat het aangeboden "spul" niet te beschadigd is en nog goed te gebruiken is en ook is zoals het aangeboden word
daffodil schreef:Als iemand een deken verkoopt omdat zijn paard er kale plekken van krijgt bijvoorbeeld, denk ik niet dat je dat als antwoord krijgt, maar "wegens overkompleet" of eruit gegroeid.....
MontyRulezz schreef:De kwaliteit van de spullen hangt toch niet af van de reden waarom een paard verkocht is??
pmarena schreef:Stel iemand verkoopt een halster maat Full. En bij doorvragen blijkt dat het te koop staat omdat het haar normaal altijd prima Full-maat paard niet past , dan is dat ZEER nuttige info.
Irma_Maandag schreef:Tja, en toch kan doorvragen bij sommige artikelen nuttig zijn.
Als koper heb je een (heel officieel) soort van "onderzoeksplicht", om zo bij bijv. onjuiste informatie over een artikel aan te tonen dat je hierin niet in gebreke bent gebleven. banketstaaf, maar het kan wel; als je even vraagt of het zadel niet beschadigd is (vraag vb. expliciet naar een geboken boom!), en het antwoord is nee, dan kun je in geval dit niet zo blijkt te zijn, in ieder geval "aantonen" dat je ernaar hebt gevraagd.
Bij dekens en kleinere artikelen zou ik ook niet zo moeilijk doen.
Ik denk dat het gezonde achterdocht is, wat ik niet zo erg vind. Wel vind ik het wel zo netjes om dit soort vragen via pb te doen, en niet in het forum zelf.
Per slot dènk je mensen hier -soms- wel te kennen, maar in feite is dit niet zo. Je drijft eigenlijk dus handel met onbekenden.
Als je als verkoper hier vanuit gaat, ervaar je het misschien als minder irritant.