Exselle, Dabbs (Jaguar) ervaringen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ezmee

Exselle, Dabbs (Jaguar) ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:20

Wie heeft er ervaring met Exselle of Harry Dabbs zadels ?

Het gaat om de volgende modellen:
-Exselle Lucienne
-Exselle Cheval
-Dabbs True Britt
-Dabbs Elegant

Graag wil ik weten hoe de zit is, hoe zijn de wrongen, Pasvorm, kwaliteit en alles wat jij wilt vertellen Lachen

#Ymke#

Re: Exselle, Dabbs (Jaguar) ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 07:19

LiSSy hier op bokt heeft een bruine Harry Dabs gehad. Misschien even pben Haha!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:18

Ruim 2 jaar terug heeft mijn dochter van beide merken een zadel gepast. Van Exselle weet ik zo niet meer welk type, maar van de Dabbs de True Britt. MSF had ook nog een Albion biuj zich. Onze keus is toen op de Albion gevallen, alle3 zadels pasten prima op haar Epony, maar zij vondt de Albion het fijnst en daar zat ze ook het mooist in. Alle3 zijn overigens prima zadels. De Albion (type wat wij hebben) had de minst diepe zit, en dat vindt mijn dochter (ik ook trouwens) het fijnst zitten. Heb overigens zelf nog een PSG0357 SofRide te koop (nu Exselle). Ook een heel fijn zadel.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:24

#Ymke# schreef:
LiSSy hier op bokt heeft een bruine Harry Dabs gehad. Misschien even pben Haha!

jups, ik heb er inderdaad een gehad. was volgens mij de elegant (iig niet de true britt)

ik vond het zadel echt goddelijk, paste op heel veel paarden door flexibele boompunten, het zadel paste zich dus aan bij de schouder.
hij had een fijne wrong en een niet dwingende zit.
het leer was echt super, de zweetbladen waren van dikker en sterk leer gemaakt, de zitting en wrongen waren overtrokken met zacht leer.
in mijn profiel staan foto's op Urissa