Schuivend zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gowgirl

Schuivend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 21:09

Boos! Ik heb net een nieuw zadel gekocht maar hij schuift tijdens het rijden van links naar rechts, en ook bij het opstappen ligt hij niet echt stevig.

Bij mijn vorige zadel had ik dit niet.

Volgens mij is de kans dan groot dat hij niet goed past toch?
Is het zadel dan te ruim ofzo?
Waar zou ik dat verder nog aan kunnen zien?

aslo

Re: Schuivend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 07:29

Dat het zadel niet goed past mag duidelijk zijn. Gewoon een deskundige erbij halen die je kan adviseren.

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 08:58

ja, het zadel is dus net aangemeten door een zadelpasser

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:59

Dan zou ik die maar eens even terug laten komen, wat dat is natuurlijk niet de bedoeling. Die heeft je een niet passend zadel verkocht.

Show_Jumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:05

nee idd snel je zadelmaker terug laten komen .. heb je anders niet een te lange singel en dat je niet genoeg hebt aangesingeld ??

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:10

Als een zadel echt goed past, dan moet het ook zonder strak aansingelen goed blijven liggen. Mijn zadel zou ik bij wijze van spreke los op de rug kunnen leggen en er gewoon mee rijden ( opstappen wordt misschien wat lastig Haha! ). Dus losser aansingelen, zou in principe amper uit moeten maken. Misschien bij heel rondgeribte dieren dat het anders is, maar dan nog mag een goed passend zadel niet schuiven.

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:06

Zadelpasser is nu met vakantie maar ik kan wel een kortere singel proberen, maar die zat volgens mij wel goed.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:10

Ik zie dat je in Voorburg woont. Heb je van Rijs langs laten komen? Dan wil ik je toch ten harte aanraden om een andere zadelmaker langs te laten komen, ik heb helaas bij bovengenoemde opgevulde zadels gezien die bekant blauwe plekken veroorzaakten, zadels met een kamer waar je nog een half paard onder kon schuiven. Vroeger was hij steengoed, helaas heb ik er nu geen goed woord over te spreken.

MissArianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:10

Ik neem aan dat je een beter passend zadel moet nemen ..
Of je neemt idd een kortere singel Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:13

Nieuwe zadels kunnen goed in het begin goed passen. maar de kussen die moeten nog zakken, waardoor het na een maand weer niet goed ligt. Ligt niet aan de zadelmaker/verkoper, maar ligt dus aan de kussens van je zadels die wat uitgezakt zijn. Gewoon bellen naar de verkoper en zeggen of hij weer een keer wil komen kijken...

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 12:23

ik heb er pas twee keer mee gereden dus ik denk niet dat de kussens dan al ingezakt zijn.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:25

Het hoort niet. Als je paard weinig schoft heeft en een zadel met een hoge boom is het geen goede combo... Heb je misschien foto's van je paard met dit zadel?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:43

nee maar dan heb je wel garantie nog als je je zadel nog niet zo lang hebt.

Romy_Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:26

dan zou ik terug naar de winkel gaan en dan moeten ze maar zorgen dathet zadel weer goed ligt

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:04

Nou, ik heb even het e.e.a. nagekeken. Ik heb een oud dekje gebruikt want er lag namelijk een nieuwe, nog niet gewassen dekje onder. Dat scheelde al een stuk en ik kon normaal opstappen. Met rijden voelde het ook stabieler. De kortere singel kreeg ik er niet eens aan trouwens. Daarna heb ik het zadel zonder dekje op haar rug gelegd en het zag er op zich goed uit zover ik dat kan beoordelen natuurlijk. Alleen de kussens aan de achterkant maakte een lichter contact met de rug dan de rest van het zadel. Daarna heb ik haar met zadel en al door de wei laten lopen en met draven komt het zadel duidelijk een stuk van haar rug af. Ook is het zadel wat naar voren geschoven. Als ze met haar hoofd naar beneden staat komt het zadel ook los van achteren maar misschien hoort dat?

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:40

Het lijkt me niet dat dat hoort. Het zadel zou goed op z'n plaats moeten blijven liggen en niet naar voren of achteren mogen schuiven.
Ook mag het zadel zeker niet 'wippen' zoals jij beschrijft. Het paard kan hier heel erg goed last van krijgen en wanneer je te lang doorrijd zullen de spieren op zijn rug langzaam weggaan.
Dit is voor jezelf niet prettig omdat je dan even niet kan rijden maar voor je pony zeker niet omdat het nogal pijnlijk is.
Snel een afspraak maken met de zadelmaker dus!

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 08:59

De zadelmaker is geinformeerd en belt mij terug.
Iemand enig idee of het zadel wel op te vullen is als hij te groot is? Het is een nieuw zadel en de kussens zijn erg stevig.
Of moet ik gewoon een ander zadel eisen?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:26

Gewoon een passend zadel eisen, en niet gaan zitten mutsen met kussens. Je betaald er genoeg voor.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:36

Heey danley had eerst een hulsebos zadel, maar die schoof waardoor we een tijd met een antislip matje hebben gereden.
Hielp goed, niet perfect.
Toen danley bij mij kwam hebben we een kieffer zadel gekocht die hartstikke goed ligt waardoor we het matje niet meer nodig hebben, ligt nu als een huis.

Ik zou dus net als de anderen zeggen een ander zadel nemen, deze is dan gewoon niet goed.

groetjes

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 13:21

Het zadel wordt binnenkort aangepast. Ik ben benieuwd of het lukt Bloos

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 14:42

Nou ja, het zadel wordt dan opgevuld denk ik.