hallo
ik wil een zadel kopen voor de haflinger van mijn dochtertje. voorlopig zal ze alleen recreatief rijden ,..vooral onder onze begeleiding buitenritten en in onze buitenbak, er ligt op dit moment een veelzijdigheidszadeltje op dat ook voor lessen gebruikt kan worden als ze daar mee begint, maar we willen er een tweede zadeltje bij.
ik twijfel enorm over het soort zadel dat we het beste kunnen kopen, heb zelf altijd op een veelzijdigheidszadel gereden en kende ook niet veel ander dan dat (behalve later voor wedstrijden een dressuurzadel)
het lijkt ons voor ons dochtertje (ze is zeven en begint nog maar net met rijden op een zeeeeer makke haflinger) wel leuk om een westernzadeltje oid te kopen, maar zit dat nou ook echt lekker?(want daar gaat het om) ook lees ik her en der de naam australian stock zadel. en boomloos zadel..
een boomloos zadel zie ik niet zo zitten vanwege de toch redelijk hoge schoft van de pony.
maar zo n australian stock zadel ken ik niet zo goed
ik heb al veel gelezen hier op het forum over de diverse zadels, en wel al veel info gevonden die ik meeneem in de keuze
maar zou toch heel graag wat meningen horen van ervaren mensen..
het komt hier op neer
mijn dochter is zeven, ze rijdt nog niet, we hebben er voor gekozen haar eerst volledig vertrouwd te maken met de omgang met een pony en het gevoel erop te zitten etc, door een zeer makke pony voor haar te kopen ( wij hebben meerdere paarden die te groot ofwel te pittig zijn voor zo n meissie) de bedoeling is dus dat ze de pony lekker zelf verzorgen kan (en dat kan prima met deze wat oudere schat van een haflinger) dat ze er vooral veel plezier van heeft en puur recreatief gaat rijden. (onder het motto, eerst vertrouwen kweken en een lekker zit krijgen en dan komt de rest wel)
wat zit nu lekker en stevig ? een westernzadeltje, een australian stock zadel
of zouden jullie zeggen ..niet doen..maar gebruik liever een gewoon zadeltje..
alvast bedankt voor jullie inzichten