Beugelriemen met sluiting onder?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Beugelriemen met sluiting onder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 08:26

Hallo bokkers,

Ik heb gisteren een zadel getest voor Silence en ik ben van plan deze te gaan aanschaffen.
Maar deze heeft dus geen lusjes om de uiteinde van de beugelriemen door te steken.
Met als gevolg, dat deze nu telkens dubbel zitten tussen mijn benen en het zadel en dat zit niet zo lekker.

Nu raadde een stalgenootje mij aan, om beugelriemen te nemen, waarbij je de gesp aan de onderkant kunt dragen, zodat je het uiteinde in een hoesje kunt steken.

Maar nu vraag ik me dus af, hoe dat werkt aangezien ik daarmee geen ervaring heb.
Kun je daarvoor standaard beugelriemen gebruiken en dan een hoesje erbij kopen?
Of zijn dat speciale beugelriemen?
En hoe bevestig je deze aan het zadel?

Alvast bedankt.

mirriejj

Re: Beugelriemen met sluiting onder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:28

volgens mij kun je er gewone beugelriemen voor gebruiken, ik heb de sluiting nu ook onderaan. De sluiting zit dan zeg maar tegen de beugel aan, en de riemptjes doe je in het hoesje

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:30

Idd, gewoon een los beugelriemhoesje kopen, en je eigen beugelriemen gebruiken. Het kan zijn dat je ze misschien wat in moet korten, omdat anders het uiteinde te lang is, maar dat is een kwestie van proberen..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 08:33

Bedankt. Dan kijk ik meteen voor zo´n hoesje als ik alles voor het zadel ga afhandelen.

Dus dan draai ik de riem zo, dat de gesp tegen de beugel zit en dan bovenaan gewoon het deel zonder gesp onder de haak schuiven. Op maat maken en uiteinden door het hoesje.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:46

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 08:48

Bedankt, maar als het met eigen beugelriemen kan, is het net zo makkelijk Knipoog
Je link komt trouwens niet uit bij een product, maar op de startpagina van Divoza.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:55

Je hebt ook wintec stijgbeugelriemen
Afbeelding
dan hang je ze op aan een daarvoor voorzien lusje bovenaan de riem en steek je het uiteinde van de riem met het slotje gewoon in het gepaste gaatje. Er is ook een heel kort gaatje om ze te kunnen opsteken.
Dit zijn trouwens kinderstijgbeugelriemen,, en dus heel kort Tong uitsteken

Als je je uiteinde in zo'n hoesje doet,,dan zitten ze toch nog altijd dubbel? Bloos of snap ik het gewoon niet?
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 09-08-08 08:58, in het totaal 2 keer bewerkt

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:55

ohw oke, haha sorry!

Maar ik vind persoonlijk dat netter staan Knipoog die speciale beugelriemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:57

runningkawa schreef:
Afbeelding
Het blauwe is de "voorkant" van de beugelriem
groene de "achterkant"
Rode is het uiteinde

Gesp aan de onderzijde doen, aan de voorste alvast de beugelhoes doen als hij geen klitteband heeft.
Gesp hem op maat en steek dan het uiteinde door de gesp heen naar boven zodat hij tussen de voor en achter kant komt zitten. En om de voor en uiteinde doe je dan de hoes

Heb je echt teveel uiteinde over kun je dat evt inkorten

hoop dat je het zo snapt Lachen

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:02

je hebt ook nog verschillende hoesjes, een hoesje om alleen 1 kant van de beugelriem in te doen, die kost bij divoza 4.95
of je hebt ook een hoesje daar doe je beide kanten van de beugelriem in zodat alles 1 geheel vormt dat kost geloof ik iets van 20 euro, ikzelf heb die eerste en het bevalt me gewoon goed, je kunt er trouwens ook voor kiezen om je beugels daar bij de singel dus zegmaar onder het zadel te laten lopen, dan heb je er ook geen last van.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:07

Oow ja ik snap 'm ^^ idd hetzelfde concept alleen andere uitvoering en je zit nog met een kort stukje dat overblijft Tong uitsteken

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:08

Hey, ik gebruikook hoesjes onder aan de beugels. Dat vind ik netter staan, maar het heeft een belangrijkere reden: de beugels worden vaak met het hoesje naar beneden gedragen omdat de gesp anders voor een bobbel onder je zweetblad zit. Dat zit minder lekker en dat beschadigd het leer of rekt het uit. Daarom zie je tegenwoordig bij veel zadels de gespen beneden zitten.

Wat ik je overigens ook kan aanraden is je beugels onder de zweetbladen te dragen. Het is een nieuw zadel waar je waarschijnlijk veel geld aan hebt besteed en als je de riemen onder het zweetblad draagt, zul je merken dat het leer van de zweetbladen véél minder beschadigd raakt.

WinkeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:06

De beugelriemen onder je zweetblad is niet bevorderlijk voor je beenligging
en het kunnen geven van de hulpen. Bij Centered Riding is het uit den boze zeg maar Knipoog.
Je hebt veel te weinig bewegingsvrijheid en belemmerd je onafhankelijke zit.

ChantalD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:52

Die beugelhoesjes zijn echt ideaal. Geen gespen meer die in je been prikken. Vind het veel beten met de sluiting beneden, en het went snel zat met verstellen.
Beugelriem onder je zweetblad door zou ik ook nooit doen. Heb het een keer gehad, met zadel van een ander. NOOIT MEER. Je kan geen kant meer op.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:57

WinkeR schreef:
De beugelriemen onder je zweetblad is niet bevorderlijk voor je beenligging
en het kunnen geven van de hulpen. Bij Centered Riding is het uit den boze zeg maar Knipoog.
Je hebt veel te weinig bewegingsvrijheid en belemmerd je onafhankelijke zit.

Dat snap ik even niet.
Er is gewoon evenveel ruimte om je benen te bewegen en je benen aan te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:00

nee hoor, als bijv je paard opzij springt dan beweeg je met je been en de beugelriem kan helemaal mee.
Onder de zweetbladen door raak je dan je beugel kwijt omdat de beugelriem vast zit en er maar een klein stukje beugelriem mee beweegt.

Ik vindt het ook echt verschrikkelijk rijden...geef mij maar gewoon de vrijheid Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:03

runningkawa schreef:
runningkawa schreef:
Afbeelding
Het blauwe is de "voorkant" van de beugelriem
groene de "achterkant"
Rode is het uiteinde

Gesp aan de onderzijde doen, aan de voorste alvast de beugelhoes doen als hij geen klitteband heeft.
Gesp hem op maat en steek dan het uiteinde door de gesp heen naar boven zodat hij tussen de voor en achter kant komt zitten. En om de voor en uiteinde doe je dan de hoes

Heb je echt teveel uiteinde over kun je dat evt inkorten

hoop dat je het zo snapt Lachen

Ik zou m andersom doen, met de gesp naar het paard toe. Dan schuurt de gesp niet tegen je laars Knipoog

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:04

runningkawa schreef:
nee hoor, als bijv je paard opzij springt dan beweeg je met je been en de beugelriem kan helemaal mee.
Onder de zweetbladen door raak je dan je beugel kwijt omdat de beugelriem vast zit en er maar een klein stukje beugelriem mee beweegt.

Ik vindt het ook echt verschrikkelijk rijden...geef mij maar gewoon de vrijheid Lachen

Nee idd, lijkt mij ook niet dat die eigenlijk snel los kan schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:05

maar dan kun jeje beugel niet meer opsteken, nu wel:)

En mijn laars is nergens beschadigt, dus verwacht niet dat hij er tegen komt Lachen

ChantalD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:08

Citaat:
Ik zou m andersom doen, met de gesp naar het paard toe. Dan schuurt de gesp niet tegen je laars Knipoog

Nee hoor, je laars schuurt er zo niet tegenaan. Je steekt de beugel aan je tenen als het goed is, dus zo laag bij je enkel raak heel je laars je beugelriem pas niet. das het mooie juist. De gesp schuurt zo helemaal niets. En je paard z'n arme velletje openschuren lijkt mij persoonlijk toch bezwaarlijker als een kras op m'n laars op een plek die toch niemand ziet... Knipoog

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:13

runningkawa schreef:
maar dan kun jeje beugel niet meer opsteken, nu wel:)

En mijn laars is nergens beschadigt, dus verwacht niet dat hij er tegen komt Lachen

De beugel kan ook aan de bovenste riem omhoog hoor Tong uitsteken

En dat beschadigen inderdaad, ik had toen volgens mij hoesjes van zeer ruwe kwaliteit want mijn leren laarzen waren wel beschadigd..

Offtopic: Ik heb nu van die dunne kavalkade riemen met safeStyle beugels, daarvan is het oog voor de riem gedraaid en hangt de riem altijd recht naar beneden, en de beugel daar haaks op
Laatst bijgewerkt door Nibbit op 10-08-08 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:19

gewone beugelriemen en dan hoesje eromheen, maar je hebt die hoesjes ook goedkoper dan 30 euro hoor. ik denk dat ik er tussen de 5 en 10 euro voor heb betaald en is ook gewoon goede kwaliteit

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:21

bij divoza heb je ze al van pagony voor 4,95 en je hebt voor 15,95 maar dan met klitteband, dat vind ik niet fijn, maar das persoonlijk

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 16:05

Hartstikke bedankt allemaal.
Runningkawa...hartstikke duidelijk Knipoog

Dinsdag kijk ik meteen als ik de koop ga regelen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:20

Ik heb hoesjes waar ook de gesp invalt. Die hoesjes zijn aan één kant iets breder. Je ziet de gesp dan niet meer zitten en voor het geval je bang bent dat de gesp je laarzen beschadigen kan dat ook niet meer.
Bij de meeste ruitersportzaken heb je de hoesjes liggen, meestal de goedkoopste rond de 5 euro. Geen geld dus en het rijdt veel fijner dan zo'n hobbel onder je bovenbeen.