zadel schuift naar links mét zadelbondje...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

panache

zadel schuift naar links mét zadelbondje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 13:42

Hallo,
ik heb vorig jaar een 2ehands stübben dressuurzadel gekocht, het zadel is gepast door zadelmaker en opmaatgemaakt..
kasagrande was wel een stuk slanker & minder bespierd toen..
Zijn advies was wel een zadelbondje onder het zadel te houden (wat de reden was zou ik écht niet meer weten..)
Nu is het dus zo dat mijn zadel gaat schuiven naar links als ik 't bondje eronder heb..
ook als ik opstap, schuift het zadel mee naar links, hoe strak ik ook aansingel..

gister heb ik gereden zonder bondje en m'n zadel ligt veel stabieler..
Maar een zadelbondje kan toch niet zorgen dat het zadel mindergoed past??
of is er iets mis met mijn zadel nu?

qalipso24

Re: zadel schuift naar links mét zadelbondje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:07

in een jaar kan er er veel varanderen, ( bespiering / gewicht van het paard) ( ik ben niet kapot van zadel bontjes, vind het vreemd dat je zadelmaker dit aangeraden heeft) je geeft nu zelf aan dat het het zadel beter ligt zonder bontje.

ik zou nog eens de zadelmaker laten komen, een goedpasend zadel is zo balangrijk!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:43

het zadel van mijn 5-jarige ging ook schuiven lag aan een vetbobbel bij haar op haar linkerflank. Ik heb nu een zadel met een andere singelbevestiging en nu blijft het zadel goed liggen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:46

Een bontje kan heel goed zorgen dat het zadel niet meer past, het maakt de boommaat een stuk smaller. Hij zal waarschijnlijk een bontje aangeraden hebben omdat het toen wat te ruim was en het dus later waarschijnlijk goed zou passen en het met een bontje voor toen op te lossen was. Het bontje moet er dus onder uit als het zadel nu zonder beter ligt.