Ik ben voor mijn shetje op zoek naar een veelzijdigheidszadel.
Mijn zoontje rijd momenteel op een pinokkio model maar kan zich niet goed redden met dit zadel.
Hij zit heel ver achterin het zadel waardoor hij zijn gewoht niet boven zijn beentjes kan krijgen om goed te kunnen lichtrijden of drijven. Nu hebben wij bij de plaatselijke ruitersportzaak diverse zadeltes gepast en de mooiste voor hem zijn de harryhorse met verstelbare boom en de Norton beide 15 inch. De harryhorse heeft de kamerbreedte niet breed genoeg voor onze shet de norton komt redelijk in de buurt maar is voor mooi eigenlijk nog iets te smal.
Ook zijn beide zadeltjes aan de grote kant voor mijn zoontje.
Nu ben ik zelf aan het speuren geweest op internet en kom ik uit op de beauty leren veelzijdigheidszadeltjes. Deze zadeltjes zijn leverbaar vanaf 12 inch en schijnen een hele brede boom te hebben, nu heb ik mailtjes gestuurd maar krijg ik van niemand te horen hoe breed die boom nu daadwerkelijk is alleen dat het boommaat III is. Dit schijnt per zadel ook nog weer te verschillen in aantallen cm.
Mijn vraag is nu, wie heeft er ervaring met deze zadeltjes en kan de exacte maten voor mij opmeten?
Of wie weet er nog een ander soort veelzijdigheidszadeltje voor shetlanders met een hele brede boom en klein zitgedeelte.