Mijn andere zadel heeft een 16" seat maar daar had ik teveel ruimte in. Dit zadel heeft een 15" seat en lijkt ietwat te krap als ik rijd of lijkt dat maar zo? Misschien moet ik er nog aan wennen. Wat vinden jullie vanaf de foto? Dit zadel heeft verder ook een equitation seat, dus van voren wat hoger oplopend, wat ik in het begin best raar vond maar later niet eens meer merkte. Zit wel fijner tijdens een stop.
Verder leek mij de pasvorm redelijk goed zo kaal op Jay voor zover mijn kennis gaat maar zou ook graag jullie mening willen horen, ook al is dit niet altijd even makkelijk te zien vanaf een foto.
Ik heb er vanmorgen gewoon mijn normale training mee gereden en ze liep eigenlijk heel erg fijn dus heb niet het idee dat haar iets in de weg zit, alhoewel het zadel met 1" vilten pad wel wat anders lag (strakker) dan zonder.
Zaterdag ga ik met Jay en het zadel naar een zadelmaker die bij ons in de winkel werkt om te vragen wat hij ervan vindt en dinsdag laat ik mijn trainer ook eens kijken. Ik wil het gewoon zeker weten.

Mooi zadel, btw!