Welk boomloos zadel heeft de beste drukverdeling?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Welk boomloos zadel heeft de beste drukverdeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 13:20

Mijn pony (22 jr) is een beetje een moeilijk geval met zadels. De rede dat ik een boomloos zadel wil is dat zij door een chronische ziekte enorm wisselt in zowel bespiering als gewicht. In de zomer is ze vet en in de winter bijna mager, het is helaas erg moeilijk om haar op gewicht te houden. In moeilijkere periodes valt ook haar bespiering meer weg en heeft ze een wat meer ingezakt ruggetje. Een boomzadel zou nooit alle seizoenen even goed kunnen passen.

Probleem nummer 2; de pony heeft ook een rugaandoening. Een vorm van kissing spines met een vergroeiing vlak achter de schoft. Ze heeft hier niet veel last van, maar een zadel met goede drukverdeling blijft extra belangrijk.

Ik rijd haar nu met een barefoot cheyenne. Het is er nog een met geel fleece onder de voorboom, dus een ouder modelletje. Er zijn inmiddels zo veel meer boomloze zadels op de markt, dat er vast wel iets te vinden is wat de druk beter kan verdelen dan dit zadel en dit beugelophangingssysteem.

Ik ben ook benieuwd of iemand weet wat het verschil is tussen de oude en nieuwe barefoots wat betreft de drukverdeling, zijn daar verbeteringen in gedaan?