Hoe vinden jullie dit zadel liggen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Hoe vinden jullie dit zadel liggen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 12:22

http://www.mijnalbum.nl/Foto-V3GRAIEN.jpg
Afbeelding

Nog wel even ter informatie het is nog wel de bedoeling om een zadelmaker te laten komen voor een goede nakijk beurt. En het was nu de 2de keer dat ik er mee gereden heb en moet eigenlijk ook wel zeggen dat hij er erg fijn mee loopt.

Moet alleen ook nog even kijken of ik van Rijs laat komen of dat ik kijk dat Tom v/d Brink langs wil komen.

minkie

Re: Hoe vinden jullie dit zadel liggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:25

voor zover je het van een foto kan beoordelen ligt het zadel in mijn ogen te ver achterover. is goed te zien op de eerste foto.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:25

Inderdaad gewoon even een zadelmaker laten komen. Vanaf een foto is het nooit 100% goed te zien.
Het lijkt mij alsof het zadel iets mag worden opgevuld achteren, het lijkt me iets naar achteren te kantelen.. Maar ik heb er verder niet zo veel verstand van. Je moet het echt vóelen, onder het zadel.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:36

Ik vind dit zadel dus niet achterover liggen. Mss een fractie maar niet genoeg om er echt een probleem in te zien. Wat me wel opvalt is dat je nog behoorlijk veel ruimte in de kamer overhebt. Dit kan erop duiden dat het zadel achterover ligt maar dat zie ik dus niet echt terug op de foto's ofwel ligt dit gewoon aan het model van het zadel.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:38

Het is echt niet mogelijk vanaf een foto te beoordelen of een zadel goed, tenzij het echt dramatisch slecht is dat je het zelfs op een foto kan zien. Er valt zo neits te zeggen over hoe het zadel aansluit op de schouderpartij, of de ruggengraad vrij ligt, of de druk gelijkmatig verdeeld word, etc etc.

Kan je maar 1 goede tip meegeven: laat er een zadelmaker naar kijken!

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:08

Bloos! Marcella Bloos! Ik open een topic, dacht dattie van n meisje van 14 was die een zadel voor haar verzorgpony had, blijk jij het te zijn Bloos!

Sinds wanneer ben jij van je boomloos rijden afgestapt?

Naja, weer even ontopic, ik vind het dieptepunt van je zadel wel netjes in het midden liggen. Over de kamer en de ruggegraatsvrijheid kan je niet veel zeggen nu natuurlijk.. maar dat zul je zelf wel weten Lachen Misschien kun je nog een keer met een wit chabrak eronder rijden, dan kun je heel goed zien waar het zadel drukt en waar het vrij is!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:13

Ik vind het zadel wel iets achterover liggen, vooral op de foto zonder dekje zie je dat goed. (sowieso beter om te beoordelen zonder dekje)
Ik denk dus dat de boom te smal is voor deze Fjord

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:17

Ik meen ook te zien dat de boom te smal is

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:17

Die foto zonder dekje is ook niet helemaal recht van voren gemaakt, hou daar ook rekening mee he..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 13:21

Mariannedeb rij nog steeds boomloos en dat ben ik ook van plan, maar een gewoon zadel om af en toe weer eens op de feiten gedrukt te worden waarom ik boomloos rij is ook wel eens goed. Haha! En mijn boomloze zadel zit gewoon veels te zacht.

Eerste keer heb ik trouwens zonder sjabrak gereden en had toen een mooie glade afdruk. En te zien aan deze afdruk blijf de ruggengraad ook vrij. Ruggegraad is ook vrij als ik erop zit en kan er gewoon onderdoor kijken.

Maar het bizare is dat hij dus eigenlijk gewoon net zo fijn met dit zadel loop als met mijn boomloze. En dus ook gewoon met zijn neus over de grond kan draven.

Dit is trouwens een vzh met eronder een dressuursjabrak die ik ook nog eens extreem omhoog getrokken heb.

O ja en zit dus echt te twijfelen om van Rijs te laten komen die iets te gauw loop te snijden in het leer van een zadel. Van Rijs heeft ooit mijn dressuurzadel gedaan, maar vond het geen fijne ontdekking dat er sneetjes in het leer gemaakt waren om erbij of eruit te halen.

Of Tom van den Brink maar weet niet of hij deze kant op zou willen komen, want hij kom niet echt hier uit de omgeving. Maar heb hem ooit mijn oude lewa zadel opnieuw laten vullen en daar ben ik nog steeds zeer te spreken over. OK dan!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 05-08-08 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. "O ja" = editknop!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:30

Ik denk ook dat de boom iets te krap is, maar zo alleen van een foto is het moeilijk beoordelen.
V/d Brink even bellen?

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:37

ik zou ook zeggen v/d brink dan. Ik gen ze geen van beide maar uit jou ervaring...

Maar ik zou je zadel ook even laten nakijken. Naar mijn idee ligt het ook wat achterover.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 19:44

De vraag alleen is of Tom van den Brink van Drenthe naar Oud-Alblas (ZH) wil komen. Knipoog Maar ga wel even bellen en vragen of hij dit wil doen.

O ja het zadel is trouwens een Hubertus zadel breed.
Eind boompunten 25 cm en bij de ringetjes 20 cm. En dus al een vrij breed zadel volgens mij.