Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Miss_Montana schreef:Na het rijden goed schoonmaken met water en een singel met schapenbont kopen, dus niet een simpel (fleece)bontje. Mijn paard had dit ook en toen ik die singel gebruikte ging het weg. Anders zou je even een paar dagen niet moeten rijden tot het weer geheeld is en dan met iets zachts weer beginnen. Want nu krijgt het eigenlijk niet echt goed de tijd om te helen en als je een paar dagen geen singel gebruikt kan het wel helen.
.Sheran schreef:Ik rijd alleen in het weekend, dus die rust krijgt ze wel.
Ik had trouwens toen wel een echt schapenbontje gebruikt... maar toch werd hij stug. Waar maken jullie ze mee schoon dan?
Mijn bontje hoef ik maar om de zoveel tijd te wassen, voor de rest blijft ie schoon. Als ik hem was dan doe ik dat op wol-was met groene zeep om een allergische reactie op gewoon wasmiddel/verzachter te voorkomen.

Damn!Dabo schreef:Mijn merrie heeft sinds een tijdje ook een wondje naast de singel. Er zit ongeveer 1cm tussen. Dus het komt niet van de singel zelf dacht ik zo.. Ik bontje geprobeerd, maar hoe dikker de singel, hoe groter het wondje werd!
Alleen met een smalle simpele katoenen singel bleef het zoals het was, maar ik rij liever met mijn leren singel, katoen wordt zo vies en gaat zo stinken..
Toen mijn nichtje zich afvroeg of mijn zadel misschien niet te krap lag.... krabte ik me eens achter mijn oren, wat heeft DAT er nou mee te maken? Maarr......
Ik heb eens zeer kritisch naar mijn zadel gekeken, en láten kijken, en verdomd, mijn merrie is breder geworden, en het zadel lag inderdaad wat krap!!Damn!
Nou heb ik een wintec, met verwisselbare boom, dus gelijk een nieuwe boom besteld, en die er in gezet, en wat denk je....? Je gelooft het vast niet, maar het wondje gaat niet meer open, dus nu kan het helen! Ik rij dus gewoon weer met de leren singel.
Ik heb het nog aan verschillende mensen gevraagd, en ja, het kan blijkbaar wel, dus...
Misschien is dit ook het geval bij jou?
.
Dabo schreef:Ik moet ook helaas meedelen dat een van de wondjes toch weer openging vandaag... zucht.