eskadron pro balance pad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

eskadron pro balance pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 16:18

Wie heeft hier ervaring mee en zou het helpen mijn zadel tijdelijk goed te laten liggen?
Mijn paard heeft een mega ver doorlopende schoft. En kan daar geen zadel voor vinden wat meteen goed ligt. Nu ben ik ook hard aan het sparen voor een op maat gemaakt zadel. Maar dat geld heb ik nog niet bij elkaar.
Nu heb ik een zadel wat op het eerste oog goed lijkt te passen. Maar hij heeft erg weinig ruimte over bij de schoft. En dit heeft de zadelmaker al aan gepast door het zadel op te vullen. En het lag toen een heel stuk beter.
Nu een paar weken later is het zadel weer gezakt en heb ik weer weinig ruimte over. Vandaag is dan ook weer de zadelmaker geweest en heeft het zadel mee genomen om op te vullen.
Volgens hem moet het nu langere tijd goed blijven liggen. Omdat het nu de 2e keer is dat ie het opvult.
We zullen zien.

Nu kwam ik in het divoza boek de eskadron pro balnace pad tegen. En ben heel erg benieuwd of die ook werkt bij paarden met een zeer hoge schoft waar bijna geen zadel voor te vinden.

[img] http://www.calevo.com/calevo/images/items/1020414g.jpg[/img]

Chrisss

Re: eskadron pro balance pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:36

Misschien kalvakade dekje met inlages. Kun je zelf aanpassen waar het nodig is. Heb zelf hele goeie ervaringen met prolite pad. Heb nog 1 liggen die alleen voor het opvullen van de ruimte bij de schoft is. Is een kleine pad, die voor onder het zadel komt.

Vind het heel erg goed dat je naar een goeie oplossing zoekt om je zadel passend te maken voor je paard, totdat je geld bij elkaar gespaard hebt een een zadel op maat te laten maken.

Heeft je paard last van ernstige atrofie (terugval van de spieren) bij de schoft? Als dit zo is, dan is het wel verstandig de bespiering goed te trainen voordat je een zadel aan laat meten en vooral zorgt voor ruimte om de spieren te laten groeien.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 17:49

Vandaag mijn zadel opgehaald bij de zadelmaker.
En ook even over gepraat over zijn rug. Volgens hem is het echt zijn bouw en heeft hij geen spieratrofie.
Dus ik vertelde hem dat ik aan het sparen ben voor een goed passend zadel. Hij vertelde mij dat het zadel wat ik er nu op heb liggen dat dat in princiepe hartstikke goed ligt. Maar dat ik het wel heel goed in de gaten moet houden. Zodra de vulling gaat zakken en te veel gaat zakken dan ligt ie weer te dicht op de schoft en moet hij het weer vullen. De eerste keer dat ik hem passend heb laten maken is 3 weken geleden. En nu moest hij weer. Hij doet dit wel gratis want hij noemt dit garantie werk. Maar het lijkt me niet goed voor het zadel als hij om de paar weken weer opgevuld moet worden.
Heb dit hem ook gezegt en hij zegt. Dat het nu langer moet houden. Maar als ik toch een ander zadel voor hem wil aanschaffen. Dat ik dan het beste naar maatwerk kan gaan kijken. Omdat de standaard zadels niet gerekend zijn op zo'n hoge ver doorlopende schoft.

Dus ik ga hard aan het sparen om dan een maatwerk zadel te kunnen kopen voor hem (of een wow ofzo). Maar tot die tijd moet ik roeien met de riemen die ik heb.

Ik ga even kijken voor de kalvade dekje. Is dat zo'n soort pad voor onder een boomloos zadel?

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 11:33

felicity schreef:
Ik ga even kijken voor de kalvade dekje. Is dat zo'n soort pad voor onder een boomloos zadel?

Nee, is geen pad voor onder een boomloos zadel. Is een shabrak/pad met inlages. Deze inlages kun je veranderen/aanpassen aan het model van je paard.

Prolite pad is ook een goeie oplossing. Deze hebben ook inlages, die je aan kan passen. En hierbij heb je nog een extra voordeel, dat de ruggegraat vrij blijft door het model.

Te vaak en te snel opvullen is niet goed voor je zadel. Het is ook zo dat op een gegeven moment je zadel niet meer op te vullen is. Kijk en voel ook goed of je kussens niet te hard worden door al het opvullen en dat het zadel verder ook goed blijft liggen als het alleen op een bepaalde plek opgevuld wordt.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 18:45

Heb je ook enig idee waar ze te verkrijgen zijn? Ik ben ze nog niet tegen gekomen.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:21

http://www.kavalkade.de/kavalkade/reitbedarfe.html

je heb er een waar je de inlage eruit kunt halen en kunt aanpassen. Gaat heel gemakkelijk zijn overigens wel prijzig zo'n 80 euro.

Ik heb er zelf een van kavalkade waar de inlage er gewoon in vast zit die je ook in zijn geheel in de wasmachine kunt stoppen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 20:26

Dankjewel voor de link. Die heb ik wel vaker gezien geloof ik.
Ik ga eens rondkijken hier in de winkels.
Liever even wat geld kwijt en een goede tijdelijke oplossing dan dalijk een kapot gereden paard.